AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Vi har en som blir 15 mnd når hun starter i barnehagen. Det er vår første. Jeg er usikker på alt som skal kjøpes. Ikke hva, men hvilke merker. Hvilke merker er de rimelige, men gode ? Hvilke merker er dyre og gode ? Hvordan finner jeg ut hva som er best for mitt barn liksom? Hørt at mange har Kattnakken regndress f eks, men jeg blir så forvirra over om man skal kjøpe vanlig regndress, helårsdress eller vinterdress til bhg start. Vi bor i Bergen, så er ikke iskalde og lange vintere og kan være mye regn. Hvis man går fysisk i butikk, hvilke butikker er greit å kjøpe yttertøy/mellomlag ? Anonymkode: c6035...329
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Merker er ikke så viktig til en så liten, de minste er ikke så mye ute at de trenger det beste og dyreste, det kan du spare til hun blir eldre. Hva som er bra for ditt barn finner du ut av etterhvert, erfaring rett og slett. Kjøp et to-delt uforet regnsett til bruk i høst. Så kan du høre med barnehagen når vinteren nærmer seg hva de anbefaler. Jeg handler mest yttertøy på Barnas Hus, de har det meste fra mange ulike merker og ofte gode kampanjer. Kjøper gjerne Reima, men mye fra Reflex er like bra. Anonymkode: 7a130...664
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merker er ikke så viktig til en så liten, de minste er ikke så mye ute at de trenger det beste og dyreste, det kan du spare til hun blir eldre. Hva som er bra for ditt barn finner du ut av etterhvert, erfaring rett og slett. Kjøp et to-delt uforet regnsett til bruk i høst. Så kan du høre med barnehagen når vinteren nærmer seg hva de anbefaler. Jeg handler mest yttertøy på Barnas Hus, de har det meste fra mange ulike merker og ofte gode kampanjer. Kjøper gjerne Reima, men mye fra Reflex er like bra. Anonymkode: 7a130...664 Det kommer jo an på hvilken bhg man har barna i. Noen er lite ute og andre mye ute. Anonymkode: e208f...ca1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Merker er ikke så viktig til en så liten, de minste er ikke så mye ute at de trenger det beste og dyreste, det kan du spare til hun blir eldre. Hva som er bra for ditt barn finner du ut av etterhvert, erfaring rett og slett. Kjøp et to-delt uforet regnsett til bruk i høst. Så kan du høre med barnehagen når vinteren nærmer seg hva de anbefaler. Jeg handler mest yttertøy på Barnas Hus, de har det meste fra mange ulike merker og ofte gode kampanjer. Kjøper gjerne Reima, men mye fra Reflex er like bra. Anonymkode: 7a130...664 Uenig i at kvaliteten på klær til de minste ikke er så viktig. Disse sitter mye på bakken og kan holde seg mye i ro, så det bør være god vannsøyle på dresser og de bør ha god isolering i tøyet. Anonymkode: 2b9cc...edc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Viktig med hod passform, komfort, bevegelighet og at klærne ikle er for stor Anonymkode: e208f...ca1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Anbefaler merket Tiny trolls of Norway av hele mitt hjerte. Utrolig godt utetøy til en god pris. De har ofte ulike tilbud også 😊 Anonymkode: f2f07...eb6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Merker er ikke så viktig til en så liten, de minste er ikke så mye ute at de trenger det beste og dyreste, det kan du spare til hun blir eldre. Hva som er bra for ditt barn finner du ut av etterhvert, erfaring rett og slett. Kjøp et to-delt uforet regnsett til bruk i høst. Så kan du høre med barnehagen når vinteren nærmer seg hva de anbefaler. Jeg handler mest yttertøy på Barnas Hus, de har det meste fra mange ulike merker og ofte gode kampanjer. Kjøper gjerne Reima, men mye fra Reflex er like bra. Anonymkode: 7a130...664 Nå går hun i en bhg som er mye ute fra første dag. Self med tilpasninger i forhold til vær og vind, men de er mye ute. Det sa de på møtet, at regntøy var viktig og i riktig størrelse Anonymkode: c6035...329
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uenig i at kvaliteten på klær til de minste ikke er så viktig. Disse sitter mye på bakken og kan holde seg mye i ro, så det bør være god vannsøyle på dresser og de bør ha god isolering i tøyet. Anonymkode: 2b9cc...edc Jeg skriver at merke ikke nødvendigvis er så viktig og min erfaring er at Reflex kan være vel så bra som f eks Reima. Og det er ikke sånn at Kattnakken er det one and only når det kommer til regntøy. Anonymkode: 7a130...664
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg skriver at merke ikke nødvendigvis er så viktig og min erfaring er at Reflex kan være vel så bra som f eks Reima. Og det er ikke sånn at Kattnakken er det one and only når det kommer til regntøy. Anonymkode: 7a130...664 Nei, noe av Kattnakken sitt er alt for stivt til de minste. De har tre ulike serier med ulik vannsøyle også, det med lavest vannsøyle er likt som annet med lav vannsøyle. De tar seg nok betalt for designet også. Anonymkode: 2b9cc...edc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler merket Tiny trolls of Norway av hele mitt hjerte. Utrolig godt utetøy til en god pris. De har ofte ulike tilbud også 😊 Anonymkode: f2f07...eb6 Uff nei , det merket er ikke bra, hvertfall ikke vinterdressene, de er grusomme for de minste Anonymkode: e208f...ca1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uenig i at kvaliteten på klær til de minste ikke er så viktig. Disse sitter mye på bakken og kan holde seg mye i ro, så det bør være god vannsøyle på dresser og de bør ha god isolering i tøyet. Anonymkode: 2b9cc...edc Dette👆 klart kvalitet er viktig Anonymkode: e208f...ca1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Men hvilke merker har god nok vannsøyle får våte bergensere i bhg ? Anonymkode: c6035...329
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvilke merker har god nok vannsøyle får våte bergensere i bhg ? Anonymkode: c6035...329 Alle merker har plagg med ulik vannsøyle alt etter som så her må du bare sjekke litt rundt. Barnas hus, som nevnt over, opplyser stort sett vannsøyle på de fleste plagg i nettbutikken. Og Reflex, som kun Barnas Hus selger, har flere ytterplagg med god vannsøyle. Anonymkode: 7a130...664 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Jeg bor også i Bergen. Vi handler ikke dyre merker. Vi handler stort sett på sport outlet, Obs, og Kaph Ahl. Vi har kjøpt regntøy fra Didriksons, helt vanlig regntøy, ikke foret. Har heller ekstra klær under, det er mer praktisk. Vinterdresser har vi fra Kaph Ahl, merket Kaxs. Har brukt dem i alle år (vår eldste er nå 6), og de holder ungen tørr og varm selv om de sitter i en sørpedam. Veldig fornøyd med dem, lillebror har kunnet arve etter storebror og selv etter to barns bruk har de vært så fine at vi har kunnet selge dem igjen på finn. Du trenger ikke overtenke det. Billig-merkene har holdt kjempegodt for oss, aldri opplevd lekke regntøy eller vinterdresser. Anonymkode: 4e328...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Min erfaring som ansatt i barnehage er at det er stor variasjon i hva som passer de ulike barna. Noen barn er veldig varme av seg og koker bort i foret regntøy feks, men andre er iskalde året rundt og trenger tykkere ting. Passformen er en annen ting. Noen småtasser er veldig nette, mens andre har litt ekstra på kroppen. Noe er omtrent umulig å bevege seg i for noen, mens andre passer hva som helst. Prøv det litt frem. Er det helt bomkjøp så kan det lett selges videre om det bare er brukt et par ganger. Anonymkode: c0dc4...714 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min erfaring som ansatt i barnehage er at det er stor variasjon i hva som passer de ulike barna. Noen barn er veldig varme av seg og koker bort i foret regntøy feks, men andre er iskalde året rundt og trenger tykkere ting. Passformen er en annen ting. Noen småtasser er veldig nette, mens andre har litt ekstra på kroppen. Noe er omtrent umulig å bevege seg i for noen, mens andre passer hva som helst. Prøv det litt frem. Er det helt bomkjøp så kan det lett selges videre om det bare er brukt et par ganger. Anonymkode: c0dc4...714 VI slet forferdelig med å finne klær til våre lange, slanke barn. Var omtrent bare klær fra Kaph Ahl som passet. Så ja, passform er noe man må prøve seg frem med, til sitt spesifikke barn. Anonymkode: 4e328...6f3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor også i Bergen. Vi handler ikke dyre merker. Vi handler stort sett på sport outlet, Obs, og Kaph Ahl. Vi har kjøpt regntøy fra Didriksons, helt vanlig regntøy, ikke foret. Har heller ekstra klær under, det er mer praktisk. Vinterdresser har vi fra Kaph Ahl, merket Kaxs. Har brukt dem i alle år (vår eldste er nå 6), og de holder ungen tørr og varm selv om de sitter i en sørpedam. Veldig fornøyd med dem, lillebror har kunnet arve etter storebror og selv etter to barns bruk har de vært så fine at vi har kunnet selge dem igjen på finn. Du trenger ikke overtenke det. Billig-merkene har holdt kjempegodt for oss, aldri opplevd lekke regntøy eller vinterdresser. Anonymkode: 4e328...6f3 Takk for godt svar! 😀 Anonymkode: c6035...329
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 Jeg har veldig god erfaring med skalltøy fra Polarn og Pyret, og vinterdresser fra Reima. Vil si begge faller i kategorien "dyrt men bra kvalitet". Dog bor jeg et sted der det regner mye mindre enn i Bergen. Anonymkode: d6ae2...87e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Hvordan vannsøyle på klær anbefales til barn på 1år? Anonymkode: ee478...5d3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vannsøyle på klær anbefales til barn på 1år? Anonymkode: ee478...5d3 Generelt sett minimum 10000. Anonymkode: 7a130...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå