Gå til innhold

Hvor i Oslo er det beste område å kjøpe leilighet ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er min første boligkjøp . Skal studere i Oslo til høsten. Hvor er de beste / populære områdene å bo ? 

Anonymkode: 1b011...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er min første boligkjøp . Skal studere i Oslo til høsten. Hvor er de beste / populære områdene å bo ? 

Sentrum 

Anonymkode: c664d...771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok 😊 Men hvor skal man IKKE kjøpe? Tenker på at det er greit å vite slik at jeg ikke vil slite med salg når den tid kommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får solgt igjen hvor som helst i Oslo.

Hvor du vil bo, er jo mye personlig preferanse (og økonomi).

Anonymkode: 29347...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det går mest på beløpet du skal bruke :) men alt innenfor ring 2 er veldig gode investeringer og du vil få solgt igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjøpt på Furuset og er kjempefornøyd med det foreløpig.

Anonymkode: 83718...5c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal du studere, hva slags menneske er du, hva liker du å gjøre på fritiden, og ikke minst

hva er budsjettet ditt? 

Uten å vite noe om det over, så er det ikke mulig å svare. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok 😊 Men hvor skal man IKKE kjøpe? Tenker på at det er greit å vite slik at jeg ikke vil slite med salg når den tid kommer 

Prisene reflekterer jo gjerne populariteten til området. Ikke noe vanskeligere å kjøpe/selge i et upopulært område, men da er prisene lavere.

Solgt får du uansett, spørsmålet er til hvilken pris.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kelsier skrev (Akkurat nå):

Hvor skal du studere, hva slags menneske er du, hva liker du å gjøre på fritiden, og ikke minst

hva er budsjettet ditt? 

Uten å vite noe om det over, så er det ikke mulig å svare. 

Studere i bydel St.Hanshaugen . 
kan kjøpe opp til 4 mill. 
Liker egentlig cafe besøk og er ganske rolig av meg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke kjøp i snobbete strøk. Utrolig mange blærete oslofolk du vil holde deg langt unna. Kjøp der det bor vanlig folk, dvs Groruddalen i øst og Holmlia i syd.

Anonymkode: 83718...5c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan vel være greit å bo i nærheten av universitetet/høyskolen man skal studere på. Kort reisevei har en verdi. 

Anonymkode: 3c9b9...39d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Basert på det TS skriver, ville jeg sett i områdene Bjølsen, Sagene, Torshov, St. Hanshaugen, Grunerløkka, Ullevål.

Når det er sagt, til 4 millioner blir det noe lite i disse områdene. Samtidig vil det meste her være lettsolgt, og det vil være kort vei til studiested og byliv.

Anonymkode: 8ab8b...18c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Studere i bydel St.Hanshaugen . 
kan kjøpe opp til 4 mill. 
Liker egentlig cafe besøk og er ganske rolig av meg . 

Da hadde jeg kjøpt på St. Hanshaugen, Bislett/Adamstuen, Majorstuen, Grünerløkka, Frogner, kanskje bort mot Rodeløkka og Carl Berner. Dette er attraktive områder, og det er langs med 21-bussen, som er en fordel hvis du skal studere på St. Hanshaugen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Som student og sikkert interessert i uteliv, kafeer og pubkvelder med andre studenter, så søk på Grunerløkka på Finn. Det er et kjempepopulært område med gamle bygårder i sentrum. Gangavstand til alt. Du vil definitivt ikke ha problemer med å selge der senere. Med mindre hele boligmarkedet kræsjer fullstendig da, men det er lite sannsynlig og uansett ikke noe man kan gå og grue seg for.

PS! Pga populariteten blant unge er Grünerløkka også blitt temmelig dyrt, da....

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har kjøpt i bydel Gamle Oslo og fått solid verdistigning. Ville selv ikke kjøpt midt på Grünerløkka da det er mye festing der i helgene. Sagene og Torshov er langt roligere.

Kjøper du sentralt i Oslo kan du sykle overalt. 

Anonymkode: 90f87...c2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er lokalkjent og vil fraråde TS å kjøpe leiligheten i Christian Kroghs gate. Her er det aktivt rusmiljø og svært lite hyggelig å gå hjem alene om kvelden.

Mine tips av alle disse er enten Smedgata på Tøyen eller Søylegården på Torshov. Ganske forskjellige områder, Torshov har mer ressursterke barnefamilier, men Tøyen har nok flere studenter og er et område i vekst. Du er mye nærmere sentrum i Smedgata.

Sars gate mellom Tøyen og Grünerløkka er heller ikke så dumt, men det er noe trafikk her med mange busser som kjører i Sars gate.

På Sinsen får du en del for pengene og det er rolig her når du er litt unna Trondheimsveien. Men denne vil du nok oppleve som mer usentral enn de andre. 

Anonymkode: 90f87...c2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet ikke om KG er riktig forum for slike spørsmål, det er strenge regler her for hva som er lov å si og ikke lov å si. Har selv blitt sensurert mye angående områder i oslo spørsmål. 

Men vet ikke om det er så lurt å kjøpe bolig for å studere, med mindre du har tenkt å bli boende etter studiene da. Er mye utgifter med å flytte og at boligprisene stiger for å veie opp for det som de har gjort hittil er ikke garantert for fremtiden.

Anonymkode: 8c6f1...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...