AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Hunden har kastet opp gul væske/skum de siste dagene. Er ellers i fin form. Hva kan grunnen være? Anonymkode: 1ae37...a73
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Gul væske og skum tyder på for mye magesyre, har hunden spist lite? Går den på do som normalt? Hvordan er almenntilstanden og slimhinnene? Er den hydrert? Hvor mange dager er det snakk om? Har det gått mer enn 3-4 dager ville jeg tatt en telefon til dyrlegen. Om den går på do, drikker og spiser som normalt og er i fin form kan det hjelpe å gi skånekost en dag eller to, feks kokt ris eller potet med kokt gulerot og kokt kylling eller fiskeboller. Små porsjoner av gangen. Ikke salt eller krydder. Anonymkode: 5b1f3...179 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Tom mage, for mye magesyre. Her ser jeg tendenser for oppkast av magesyre før løpetid og gjerne også på sommeren når vi er i en periode med mye varme. Så lenge allmenntilstanden er god, får de da gjerne tre måltid om dagen istedenfor to måltider. Oppkast av magesyre kan også tyde på en blokkasje i systemet (om hunden for eksempel har spist mye tyggebein). Er det på morgenen hunden kaster opp? Hvordan er allmenntilstanden? Avføringen ser grei ut? Om alt er greit, prøv å gi en håndfull av mat rett før leggetid og med én gang dere står opp. Om problemet vedvarer (eller om allmenntilstanden er dårlig), snakk med veterinær. Anonymkode: 04637...847 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Min kaster opp magesyre hvis det går for lang tid mellom måltider. Anonymkode: 476d6...470
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Min får bare ett måltid pr.dag, og det går helt fint:) Gul veske kan bety forstoppelse. Men hvis den driter, så gid en vannet fra risavkok bland sammen med litt ris. Ellers så gir jeg kokt hvit fisk. Fryseblokker av sei el torsk går fint. og det er billig. Hunder snuser og spiser mye rart, så diare og oppkast er ganske vanlig et par ganger i året. Trenger ikke være noe alvorlig. Anonymkode: 5982b...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå