Gå til innhold

hvor anbefaler du å reise i ØstEuropa?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Det kommer jo an på hva du ønsker å gjøre der.. 

Sightseeing, museer, kultur, se fin natur, shopping, bading, soling? 

Jeg liker museer, ruiner, historie, fin natur, men hater soling og bading. 

Jeg likte meg godt i Krakow, Warszawa, området rundt Dubrovnic, kjøre rundt i Transylvania, Budapest, o.l. 

Anonymkode: 05779...0a8

• Liker 1

Det høres litt gammeldags og fordomsfullt ut å bruke sekkebetegnelsen Øst Europa. Dersom du ikke kan være mer spesifikk og referere til for eksempel Baltikum, Balkan eller Visegrad, fungerer ofte Sentraleuropa er greit. God tur! 

• Liker 2

Annonse

Palanga i Litauen.  Jeg har bare vært der tidlig om våren, men tenkte at det må være fantastisk fint om sommeren.  Mange små hoteller og spiseplasser, mye folkeliv og kilometervis av nydelige sandstrender.  Havnebyen Kleipeda ligger like ved for de som liker shopping.   

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Tumelodijo skrev (På 20.6.2023 den 10.30):

Det høres litt gammeldags og fordomsfullt ut å bruke sekkebetegnelsen Øst Europa. Dersom du ikke kan være mer spesifikk og referere til for eksempel Baltikum, Balkan eller Visegrad, fungerer ofte Sentraleuropa er greit. God tur! 

Øst-Europa er da vel ikke et fordomsfullt begrep?! Det er naturlig å dele inn verden i geografiske enheter. Nord-Europa, Vest-Europa osv. Sentraleuropa er noe annet, ofte brukt om regionen mellom Vest-Europa og Øst-Europa.

Anonymkode: b1c19...700

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...