AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Jeg regner med sannsynligheten for at noe går galt er veldig lav, men jeg tror jeg trenger betryggende ord også Jeg har reist på ferie fra doppleren min, så jeg får ikke sjekket ståa, men jeg kan vel gå uti fra at alt er i orden? Takker for svar - nervøs førstegangsmor Anonymkode: eac62...b7e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Jeg er like langt og ikke stresset. Jeg tenker at så lenge jeg ikke har blødning og menssmerter samtidig, så er alt høyst sannsynlig i orden. Anonymkode: e2a6b...b14
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Om bare noen uker kommer du nok til å begynne å kjenne liv, det bruker å være beroligende Anonymkode: 6b2fd...07b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om bare noen uker kommer du nok til å begynne å kjenne liv, det bruker å være beroligende Anonymkode: 6b2fd...07b Jeg kjenner liv, men det er så sjeldent. Men nå kjente jeg litt killing igjen så det hjelper Anonymkode: eac62...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Det er nesten som at noe «låses» med tanke på bekymringer og uro når man er gravid og får barn. Jeg var sånn fra første positive test g er det samme nå som hun er nesten tre år. Har bare blitt vant til det. Anonymkode: b1d38...36b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er like langt og ikke stresset. Jeg tenker at så lenge jeg ikke har blødning og menssmerter samtidig, så er alt høyst sannsynlig i orden. Anonymkode: e2a6b...b14 Får prøve å roe seg på det. Irriterende å være urolig for sånt når alt mest sannsynlig er i skjønneste orden. Har ingen smerter, annet enn ligamentsmerter ved brå bevegelser, og ingen blødning Gleder meg til OUL, tror det hjelper Anonymkode: eac62...b7e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 I min erfaring så blir man ikke mindre redd. Jeg tenkte hele tiden at "så lenge jeg kommer til uke 12, så lenge jeg tar en ekstra ultralyd, så lenge jeg kjenner liv..." Det som hjalp meg var når noen sa at om det går galt så har jeg brukt den tiden jeg har med babyen til å bekymre meg. Prøv å kos deg med de små fine kilingene, og tanken at det som regel går helt fint så langt som du har kommet ♥ Gratulerer med graviditeten! Anonymkode: 06e50...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Får prøve å roe seg på det. Irriterende å være urolig for sånt når alt mest sannsynlig er i skjønneste orden. Har ingen smerter, annet enn ligamentsmerter ved brå bevegelser, og ingen blødning Gleder meg til OUL, tror det hjelper Anonymkode: eac62...b7e Håper det går bra! Lykke til! Jeg var veldig bekymret fordi jeg tidligere har mistet i uke 10. Så jeg begynte ikke å kjøpe inn utstyr før godt etter uke 30. Jeg er veldig glad i å strikke og begynte ikke å strikke babyplagg før det kun var noen uker igjen. Anonymkode: 0573f...4a7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Det går nok bra 🥰! Jeg er og stresset, men det er begrunnet faktisk. Vi har hatt så maks uflaks at det skulle vært en lovdata på det😭. Livredd fra morgen til kveld og vil være deg frem til pjokken ligger i armene mine, men da kommer andre bekymringer igjen 🤣.. morkaka mi ligger på fremsiden så pjokken kjennes, men ikke like hardt som hvis ikke 😂! Godt han har boksepute ellers hadde ribbeina mine vært fucked, for dagene han presser topplokket sitt opp under mellomgulvet er horribelt vondt , får ikke puste 😆😆! Det dere kan gjøre er å prøve å legge merke til mønster dere kjenner liv. Hvilke tider, hvor mye, og sånne ting 🥰..hjelper greit på det... Disse skal være aktive daglig fra uke 28, men mange er aktive veldig tidlig daglig. Og lager allerede et mønster da, i allefall mine 4 har gjort... Det er når det blir stille, et døgn, og ingen respons og på vanlige rutiner du skal bli bekymret og ringe inn asap. Det er endring i mønster. Anonymkode: 371a3...a5c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 En viss bekymring vil nok ligge å gnage hele veien, tror det er en del av det naturlige morsinstinktet som utvikler seg i takt med babyen 🥰 Jeg var også bekymret gjennom hele svangerskapet. Nå er eldstemann 16, og bekymringen ligger fortsatt og murrer i bakgrunnen 🙈 Anonymkode: 99297...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 Jeg var nervøs fra jeg fant ut 3+5 til 40+0 da han endelig kom ut. Det går fint i de aller fleste tilfellene, men det er noe som er ute av din kontroll, og derfor blir det mye skumlere. Men dette kommer til å gå så bra!❤️ Anonymkode: 48bff...da9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Skrevet 21. juni 2023 Jeg var nervøs hele svangerskapet og klarte aldri helt å bare glede meg. (Hadde en MA i uke 9 første gang jeg var gravid). Tenkte hele veien at noe kunne skje. Når babyen ble født gikk bekymringen over til «puster hun?», «har hun vondt?», «er det noe jeg ikke oppdager som kan være noe alvorlig?», etc. Så enig med den som skriver at det fort låser seg. Må bare lære seg å leve med bekymringen tror jeg😅 Anonymkode: 8d80b...573 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 Jeg er 35 uker og enda urolig. 😅 Det er en stooor myte at man kun bekymrer seg de første 12 ukene, for det er ufattelig skremmende å ikke ha kontroll over hva som skjer inni magen. Alt man kan gå ut i fra er bevegelser og kontroller, men tiden i mellom der gar jeg erfart at er veldig skummel hele veien. Å ikke ha muligheten til å kommunisere på noe vis og ikke ha kontroll er skremmende, så jeg har vært regelmessig bekymret hele veien😂 Men det er ikke negativt. Det viser at du er årvåken og bryr deg om baby i magen. Så kommer baby til verden og du fortsetter å bekymre deg. Må nok bare bli vant til å være bekymret🤣 Anonymkode: 4266e...1a9
Laura80 Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 28 uker gravid og fremdeles bekymret og redd ting ikke skal gå bra. Fremdeles redd for å se blod hver gang jeg skal på do. Kjenner heldigvis regelmessig liv og spark i magen, og det hjelper masse. Tenker det er en god ting å prøve å være uten doppleren, en god øvelse. ❤️
Blyana Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 Jeg var bekymret hele svangerskapet. Men hadde blødninger opp til uke 24 så det gjorde meg ekstra nervøs. Særlig siden jeg hadde en spontanabort i uke 10 først. Enig med de fleste her, bekymringen gikk aldri bort. Og mot slutten ble det mye vanskeligere å kjenne bevegelser , for min del i alle fall, plutselig endret rutinene til baby seg og var våken/aktiv på nye tidspunkter. Kunne gå timesvis uten å kjenne en eneste bevegelse. Så ble babyen født og jeg var bekymret for om den pustet, skulle bli kvelt, ligge feil, osv. Nå er jeg redd den skal falle ut av senga og på gulvet fordi den er så mobil😅 Eller falle og slå seg, spise noe farlig, kveles av mat , ja det er nok av ting å bekymre seg for. Bare innsett at det er sånn å være mor..
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 5 hours ago, Blyana said: Jeg var bekymret hele svangerskapet. Men hadde blødninger opp til uke 24 så det gjorde meg ekstra nervøs. Særlig siden jeg hadde en spontanabort i uke 10 først. Enig med de fleste her, bekymringen gikk aldri bort. Og mot slutten ble det mye vanskeligere å kjenne bevegelser , for min del i alle fall, plutselig endret rutinene til baby seg og var våken/aktiv på nye tidspunkter. Kunne gå timesvis uten å kjenne en eneste bevegelse. Så ble babyen født og jeg var bekymret for om den pustet, skulle bli kvelt, ligge feil, osv. Nå er jeg redd den skal falle ut av senga og på gulvet fordi den er så mobil😅 Eller falle og slå seg, spise noe farlig, kveles av mat , ja det er nok av ting å bekymre seg for. Bare innsett at det er sånn å være mor.. Samme her, bekymret hele svangerskapet og bekymret hele babytiden. Nå er det snart bghstart og nye ting å bekymre seg for 😵 Anonymkode: c7398...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå