Gå til innhold

Er det lov å gi en gave som takk til advokaten sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en sak gående og advokaten har vært dyktig og hjulpet meg med dokumentasjonen slik at utbetalingen blir høyere enn jeg hadde klart på egen hånd. 

Jeg lurer på om det er lov å gi gave? I så fall hva skal man gi? 

Jeg lurer på om det for eksempel er innenfor å sende en bukett til advokatens arbeidssted med hennes navn på. Eller er dette en "kjip" takk? 

Anonymkode: 81550...d76

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det lov.

Vin eller blomster er vel en ganske standard og grei gave i sånne sammenhenger.

Anonymkode: fe7f7...ea1

Takk for svar. Lurte på om advokaten kunne skattes ekstra eller liknende grunnet mottakelse av gave på jobb. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har en sak gående og advokaten har vært dyktig og hjulpet meg med dokumentasjonen slik at utbetalingen blir høyere enn jeg hadde klart på egen hånd. 

De tok vel seg betalt for hjelpen?

Anonymkode: 4125e...224

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De tok vel seg betalt for hjelpen?

Anonymkode: 4125e...224

Hehe ja, det stemmer. Ca. 80,000 kom det på (men det dekkes av NPE). Men jeg ønsker likevel å gi en liten takk for hjelpen.

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. Lurte på om advokaten kunne skattes ekstra eller liknende grunnet mottakelse av gave på jobb. 

Dersom du gir store gaver av verdi, kan det bli trøbbel... men en blomst/konfekteske er absolutt ikke av slik art. 

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av nysgjerrighet- hvilken sak har du hatt hos NPE? Har en søknad hos de nå

Anonymkode: 8f548...493

Jeg skadet meg og måtte opereres, og det ble en skade ut fra operasjonen som resulterte i fire nye operasjoner og nedsatt funksjonsevne. Har holdt på siden 2019, håper på utbetaling før sommerferien. Men NPE er svært trege, jeg må være forberedt på at det tar mange måneder.. 

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg lurer på om det er lov å gi gave? I så fall hva skal man gi? 

Jeg lurer på om det for eksempel er innenfor å sende en bukett til advokatens arbeidssted med hennes navn på. Eller er dette en "kjip" takk? 

Problemet er ikke hva du har lov å gi. Men hva advokaten har lov til å ta imot. 

Små gaver av liten verdi skal være mulig å ta imot, men som prinsipp så ville nok ikke jeg ha tatt imot noen gaver. Det er bedre å holde det profesjonelt. 

Anonymkode: 7928a...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Problemet er ikke hva du har lov å gi. Men hva advokaten har lov til å ta imot. 

Små gaver av liten verdi skal være mulig å ta imot, men som prinsipp så ville nok ikke jeg ha tatt imot noen gaver. Det er bedre å holde det profesjonelt. 

Anonymkode: 7928a...f5c

Ville du tatt imot en bukett? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjelder din sak? ❤️

Nesten det samme som din. Fikk en omfattende nerveskade etter operasjon. Har fått nedsatt funksjonsevne og er avhengig av krykker i det daglige. Sendte inn søknad i januar og venter fortsatt. De ba om uttalelse fra sykehuset i mars, siden har ikke mye skjedd😔

Anonymkode: 8f548...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...