Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er samboer med verdens fineste, beste mann som gjør alt for meg og barna.  Vi har 2 barn sammen og jeg har 1 fra tidligere forhold. Han driver eget firma som går veldig bra. Han tjener godt og vi har det veldig bra på den økonomiske fronten. 

Problemet er at han jobber døgnet rundt… hele tiden.. fra 7 til 00 eller senere. Tidligst 22. jentene ser han aldri, jeg ser han aldri, vi spiser middag alene, jeg finner på med ting alene med dem osv. jeg føler meg som en alenemor.. jeg savner han og barna savner han.. Han er en arbeidsnarkoman og har alltid vært det. Men trodde virkelig det skulle endre seg når han fikk barn. Skjønner at han må jobbe mye når han driver eget, men vi ser han bare i helger. Søndag kveld drar han på jobben for å planlegge. Det skal sies at jeg er i mammaperm. 

Jeg trenger at han kommer hjem før ungene legger seg, ungene trenger at han kommer hjem. Vi har hatt utallige krangler om dette her. Han sier han ikke har noe valg..  jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: fc8c7...974

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det automatisk endre seg fordi dere fikk barn?

Dette burde dere jo snakket om FØR dere fikk

Anonymkode: af115...d50

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man regner jo med at folk skjønner hva som er viktigst i livet, men ja, en fordel å avklare.

Skrevet

Først sier du at han gjør alt for deg og barna. Deretter sier du at du og barna aldri ser ham. Høres ut som en selvmotsigelse for meg.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har jo selvfølgelig snakket om

dette før vi fikk barn. Men det ble jo ikke sånn. 

Gjest Bellamh
Skrevet
Yodas skrev (1 minutt siden):

Først sier du at han gjør alt for deg og barna. Deretter sier du at du og barna aldri ser ham. Høres ut som en selvmotsigelse for meg.

Ja han gjør alt når vi trenger det. Vet han hadde tatt en kule for oss liksom. Men ukedagene er ekstremt ensomme. Jeg har selv vokst opp med en pappa som drev eget og aldri var hjemme, har ikke noe fantastisk forhold til han i dag. Bare et minne om en pappa som aldri var hjemme. Vil ikke at jentene skal ha det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du gir ham ett år på å skjerpe seg. Hvis dere går fra hverandre må han uansett endre jobbrytme for å ha ungene. Han kan ikke dumpe alt på deg og knapt se ungene sine. 

Anonymkode: c77b1...2f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Bellamh skrev (17 minutter siden):

... Jeg har selv vokst opp med en pappa som drev eget og aldri var hjemme, har ikke noe fantastisk forhold til han i dag. Bare et minne om en pappa som aldri var hjemme. Vil ikke at jentene skal ha det sånn. 

Har du sagt det til ham? 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du gir ham ett år på å skjerpe seg. Hvis dere går fra hverandre må han uansett endre jobbrytme for å ha ungene. Han kan ikke dumpe alt på deg og knapt se ungene sine. 

Har sagt det.. han sier han skal prøve å endre på ting på jobben, men det skjer aldri.. 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sagt det til ham? 

Ja har sagt det.. han har også vokst opp på samme måte og har ikke noe supert forhold til pappan sin han heller. 

Skrevet (endret)

hvordan kan en mann som aldri er hverken fysisk eller mentalt tilstede være en som er verdens fineste som alltid er der for deg og barna igjen? 

Endret av Carrot
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kunne det vært mulig for han å legge inn en siesta et par ganger i uken så han får sett dere?

AnonymBruker
Skrevet

«Menn som jobber sent».. for en tittel. Ts - du må sette hardt mot hardt, og kreve at han er mer hjemme, ellers går du. Da må du selvfølgelig godta at dere får mindre inntekter. 

Anonymkode: be5cb...f2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Menn som jobber sent».. for en tittel. Ts - du må sette hardt mot hardt, og kreve at han er mer hjemme, ellers går du. Da må du selvfølgelig godta at dere får mindre inntekter. 

Min mann jobber mye, og tidvis sent men vi har ikke små barn og det er helt greit for meg, han har alltid jobbet mye og jeg visste dette når vi ble ett par at han var slik. Tittelen i seg selv er ikke feil, men fokuset til TS er kanskje klar for en justering siden mannen ikke egentlig har endret seg mens TS sine behov har? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type firma er det?

Anonymkode: b5010...577

Gjest Bellamh
Skrevet
Carrot skrev (7 minutter siden):

hvordan kan en mann som aldri er hverken fysisk eller mentalt tilstede være en som er verdens fineste som alltid er der for deg og barna igjen? 

Fordi han er verdens beste mann på alle andre måter. Han er jo hjemme i helgene. Jeg kjenner jo mannen utover jobben.. Jesus.. har ikke skrevet at han ER HER for meg og barna.  

AnonymBruker
Skrevet
Bellamh skrev (13 minutter siden):

Ja har sagt det.. han har også vokst opp på samme måte og har ikke noe supert forhold til pappan sin han heller. 

Nei da blir det vel sånn med deres barn også da, når han ikke har tatt noe lærdom av det.

AnonymBruker
Skrevet
Bellamh skrev (36 minutter siden):

Vi har jo selvfølgelig snakket om

dette før vi fikk barn. Men det ble jo ikke sånn. 

Da stiller du et ultimatum om at han må endre arbeidstidene og prioritere familien mer 

Anonymkode: e7702...dce

• Liker 1
Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal man få tyn for at man ikke er kreativ nok med overskriften og nå. KG er virkelig et merkelig forum. 

Skrevet
Bellamh skrev (Akkurat nå):

Fordi han er verdens beste mann på alle andre måter. Han er jo hjemme i helgene. Jeg kjenner jo mannen utover jobben.. Jesus.. har ikke skrevet at han ER HER for meg og barna.  

så hva er det? Du deler livet med verdens beste mann - eller ikke? Han kan ikke både være verdens beste og ikke tilstede.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...