Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes de nye kostholdsrådene er mildt sagt ulne.  Hva er bærekraftig fisk? Hvor får man kjøpt det? Hvordan vet man at fisken man kjøper er bærekraftig? Merkes den?

Anonymkode: cbbb2...ae6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Synes de nye kostholdsrådene er mildt sagt ulne.  Hva er bærekraftig fisk? Hvor får man kjøpt det? Hvordan vet man at fisken man kjøper er bærekraftig? Merkes den?

Kanskje dei meiner villfanga fisk? Eller..? 

Anonymkode: 1431e...71b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er feks slik at skrei er det mye av og er ikke utrydningstruet, mens det ikke gjelder en del annen fisk, inkludert torsk, som er fisket andre steder. Man må rett og slett søke opp og sjekke, men tror det skal være ganske greit å finne ut av.

Anonymkode: 4853f...db7

Skrevet

Vet ikke jeg heller. Bortsett fra at man ikke skal ta torsk på østlandet, for der er den ulovlig å fiske nå. 

Ellers så bryr jeg meg ikke så voldsomt om disse rådene. Føler jeg har nok kunnskap til å selv vurdere hva jeg skal spise, basert på helse og miljø. Dog blir det noe begrenset av økonomi og tid. 

Kjøper det meste i butikken, men bittelitt dyrkes eller plukkes selv, fiskes selv, eller skytes 'selv' (kjæresten gjør sistnevnte). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 8.27):

Kor finn du dei nye kosthaldsråda?

Anonymkode: 1431e...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...