AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Hvordan løse denne? Har tvillinger, ene vil konfirmeres borgerlig den andre i kirken. Anonymkode: 7d1ae...af8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Da gjør de det og får hver sin dag. De er jo to personer. Anonymkode: 235c0...ffe 25 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Det er jo supert. To dager, to selskap. Anonymkode: a00df...99f 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 De er to personer, men erfaringsmessig er det vanskelig/umulig å samle gjester to dager (hvertfall tilreisende). Jeg ville hatt to konfirmasjonsdager, men felles fest hvis det er mulig. Jeg feiret sammen med en kusine i sin tid, fordi vi jo delte halve familien. Vi løste det ved at hun konfirmerte seg i "min" kirke, siden hun også hadde en tilknytning der, og så hadde vi felles fest etterpå med gjester fra alle 3 familier. Var en super dag! Anonymkode: 0e24d...7c6 10
Carrot Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 To konfirmasjoner, ett selskap - kompromiss.. 12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Da tar dere feiring felles en dag midt i mellom. Viktig at begge får konfirmere seg slik de vil. De trenger ikke to selskaper. Faktisk mer vanlig enn du tror, at man ikke feirer på dagen. Min bror og ex fungerer så dårlig sammen, at de endte opp ned to selskap på begge barna. Fordi mor nektet og samarbeide og oss og komme. Vi har god relasjon til begge, til hennes forargelse. Teit løsning egentlig, men faktisk best for alle parter. Også konfirmanten. Noen har ventet en uke eller to, oga familie langveis fra og der mor eller far bor langt unna. Her er det også gå lokaler tilgjengelig, så det går i at nien feirer lørdag og noen søndag, eller helgen etter pga manglende lokaler. Tenker gjestene viser forståelse, og egentlig glad for å slippe to selskaper hos dere. Da skriver dere i invitasjonen at den ene konfirmeres en dato og den andre en annen dato, og med plass begrensinger, vil noen få ekstra invitasjon til seremoniene. Men at det vil bli felles feiring for begge gitt dato. Anonymkode: c3613...2c3 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Ja blir nok til to konfirmasjoner og ett selskap. Anonymkode: 7d1ae...af8 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvordan løse denne? Har tvillinger, ene vil konfirmeres borgerlig den andre i kirken. Anonymkode: 7d1ae...af8 Tja. Hadde det vært to kusiner som bodde i samme by og hadde konfirmasjon i samme måned så hadde man jo kjørt to selskap… så hvorfor ikke. Litt kjipt for gjestene kanskje. Men samtidig plutselig skjer jo to konfirmasjoner eller bryllup eller noe samme måneden og da må en jo bare tilpasse seg… Anonymkode: 4d4c1...755
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 Her har Humanetisk på våren og Kirken på høsten. Er det sånn passer det jo fint med to selskap. Anonymkode: 72671...dfa 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 Har dere så mange nære slektninger (foreldre, søsken) at de ikke GIDDER to selskap? Vi har vært i tre konfirmasjoner denne våren vi, fordelt på fem uker. Anonymkode: a00df...99f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Så koster det med selskap også. Er alene med de pluss ett barn til. Har ikke verdens beste råd. Anonymkode: 7d1ae...af8 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 En venn av meg var oppi det samme med sine tvillinger. Der konfirmerte han seg borgerlig om våren og hun i kirka om høsten, de hadde felles selskap på våren for det var da det passet best mtp tilreisende Anonymkode: f98f5...57c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En venn av meg var oppi det samme med sine tvillinger. Der konfirmerte han seg borgerlig om våren og hun i kirka om høsten, de hadde felles selskap på våren for det var da det passet best mtp tilreisende Anonymkode: f98f5...57c Nå trenger ikke vi å tenke på tilreisende da all familie bor her. Anonymkode: 7d1ae...af8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Jeg tenkte først to selskaper men så tenkte jeg at det kanskje er best med ett. Feks lokalet blir like fint. De får like mange gjester. De får like gaver. Anonymkode: f4edb...3fc 1
AprilLudgate Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Gjennomføre felles selskap og konfirmasjonen på hver sin ønskede måte. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 Det ville jeg ha løst enkelt ved å ha festen ca midt mellom konfirmasjonsdagene. Siden familien deres bor på stedet, burde det gå greit å få folk til å møte til to seremonier, vil jeg tro, men jeg føler at to fester blir litt mye. Hva mener ungdommene selv? Anonymkode: 1e008...bab
Arkana Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 Det er da null problem å la dem velge selv. Hvis dere har alle gjestene i umiddelbar nærhet kan dere ha to selskap, mens hvis det er tilreisende bør dere ha et samlet selskap for begge barna.
Ulrikke Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 Ville latt dem velge hver sin konfirmasjon, men hatt ett selskap når det passet best eller midt mellom.... Særlig hvis noen av gjestene har lang vei.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Arkana skrev (1 time siden): Det er da null problem å la dem velge selv. Hvis dere har alle gjestene i umiddelbar nærhet kan dere ha to selskap, mens hvis det er tilreisende bør dere ha et samlet selskap for begge barna. To selskap blir ganske så dyrt. Anonymkode: 7d1ae...af8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 Det blir dobbelt så dyrt med to selskap, så ville bare funnet en passelig dato for et felles selskap. Anonymkode: 7121a...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå