Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min kommer fra en velstående familie men vi har aldri spurt dem om penger osv, vi bor i et lite hus på landet til 2mill, som vi har brukt mye tid/penger på å få fint. Enkel standard, møbler vi har arvet eller kjøpt på Finn. Mannen sin familie har tilbudt og gitt hjelp med større økonomiske utgifter som regulering til alle 3 barna, de har da betalt den første største  utgiften så har vi betalt de normale kontrollene, vert med å betale litt på komf, dåp osv. hjulpet til med å fikse opp huset ved at de har bodd hos oss et par uker her og der og snekret og fikset og har da kjøpt litt materiale osv, de sa nylig at de er gla for at vi ikke spørr om penger men at de er glade når de kan hjelpe der det trenges. Nylig ble vår 15år gamle familie bil så utslitt at den ikke gikk gjennom eu, så vi var på Finn for å kjøpe en grei brukt når svigers kjøpte en helt ny bil til oss til ca 500, vi ble satt ut men ble veldig gla for å slippe å ha en bil som ikke trenger mye arbeid. Oki men så til stridens kjerne, har ei venninne så nettopp har skilt seg og er veldig opphengt i penger, hun kommet stadig med små stikk, nå nylig var det at jeg hadde vert hos tannlegen for å fikse en skade og når hun spurt hvor mye og jeg sa jeg fikk det be avbetaling så sa hun bare spørr svigers om penger, har jeg kjøpt noe fint så e d har du fått d av svigermor, (når jeg har spart en lang stund) hun spørr hvor mye svigers gir til jul, bursdag osv. hun har og sagt at hun ikkje skjønner hvordan jeg landa den gullfisken der…ja jeg vet vi er heldige som har noen som hjelper oss uten at vi spørr når de ses d trenges men stort sett klarer vi oss selv og jeg tenker jo at som foreldre så vil jeg en dag gjøre det samme med mine barn. Hvordan kan jeg si på en fin måte at hun må slutte å kommentere og spørr om sånt? Og er hun sjalu? 

Anonymkode: 7bfe0...344

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke fortelle henne i fremtiden om den hjelpen eller gavene dere måtte få fra svigers. Når ungene skal ha regulering eller på sommerleir trenger du ikke informere om hvem som tar regningen. Så hvis hun kommer med et stikk i fremtiden så si det akkurat da at du ikke liker slike kommentarer. Normale folk tar det til seg om folk sier i fra om at en ikke liker deres kommentarer. 

Anonymkode: 0df94...9c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hun er sjalu. Også tenker jeg at det dere får er mellom dere og dine svigerforeldre.

Pass på å være takknemlig ovenfor dem.

Du trenger ikke fortelle hrmnr at du betaler ting på avbetaling.  Neste gang hun spør hvordan du har betalt noe, kan du svare frekt , det hstcikke du godt av å vite,  eller det har du ingenting med.

Eller enkelt: med penger fra kontoen min

Anonymkode: aae29...fe3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her Jeg sier ikke hva vi får eller hvor mye men hun antar de betaler alt, når vi var på ferie i Danmark vanlig familie ferie der vi leide et lite sommer hus så for oss 5 i 2 uker med ferje osv betalte jeg «bare»15tusen. Og vi betalte alt selv men hun mente at de hadde betalt alt. Sånne ting

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang hun kommenterer det, så hadde jeg bare spurt hvorfor hun var så sinnsykt opptatt av svigers/penger/hvem som tok regningene hjemme hos deg. 

Det er også lov å si at du ikke liker sånne kommentarer, at økonomi er litt privat.

Du har jo heller ikke akkurat skutt gullfuglen når dere har en bolig til 2 mill eller ikke råd til ny bil uten at svigers hjelper til, da er jo ikke mannen spesielt velstående (før han arver).

Anonymkode: ec182...955

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke del så mye med henne. Evt konfronter henne neste gang. Jeg har en veninne som gir uttrykk for misunnelse fordi mine foreldre hjelper meg med å dekke tannlege og dyre medisiner. Jeg er 100% ufør med alt det medfører. Hun jobber fullt, og har hovedomsorg for et barn på 7 år. Og får sikkert fordeler som enslig mor. Anyway er det ikke noe å være misunnelig for; er ikke party, reise, bil eller noe kult pengene går til😬Folk er smålige!!!

Anonymkode: d0fb9...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Nei mannen min jobber på lager og jeg jobber i barnehage, han hadde en bra jobb men når vi fikk barn ville han hellet ha en normal jobb der han kunne bruke tid og energi på ungene og har siden dag en vert klar på at han ikke ville leve på foreldrene sine. 

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt sjalu. Har ei i venninnegjengen som er helt lik. 

Anonymkode: 10f9e...740

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan jeg si på en fin måte at hun må slutte å kommentere og spørr om sånt? Og er hun sjalu? 

Ja, hun er sjalu. Jeg hadde heller spurt venninnen om hvorfor hun er så opptatt av DIN økonomi. Jeg hadde sagt det litt sånn som dette neste gang hun kom med ett stikk, Hvorfor er du så opptatt av min økonomi?  Ja, du er heldig med svigers, men du og mannen din klarer å brøfø deres egen familie. Og hva fuckings så om svigers betaler eller ikke? Hvorfor komme med sånne små stikk hele tiden?

Sånn. 

Men om du vil si det på en fin måte; Hei, hvorfor må du komme med slike kommentarer hver gang vi snakker om økonomi. Det er ikke noe hyggelig gjort av deg. Jeg og mannen min betaler for vår egen familie og hus, bare så du vet det. 

Anonymkode: d5cb8...42e

AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok litt misunnelig på deg. Synes du bare skal ta det opp i en ærlig samtale, jeg. Gjør det når dere IKKE har vært inne på temaet, men har en hyggelig prat.

»Jeg har tenkt på dette med økonomi og de diskusjonene vi har hatt om dette. Vi er så veldig heldige som har fått hjelp av svigers, for eksempel ny bil, jeg er veldig klar over at ikke alle er så heldige. Men vi får ikke hjelp av dem hele tiden. I det daglige klarer vi oss selv med den lønna vi har. Det er liksom ikke sånn at de stadig stikker til oss penger, men de har gitt oss noen konkrete ting, som vi selvsagt er veldig takknemlige for.

Men noen ganger når du og jeg snakker sammen, får jeg en slags skyldfølelse for at vi har fått disse gavene. Jeg skjønner at det er en dum følelse, men det plager meg litt at dette liksom ligger mellom oss. Hva tenker du om det?»

Anonymkode: ec946...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...