AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Til dere som alltid lukter nydusjet og ser freshe ut i denne varmen, selv om dere har "mye" klær, hva er hemmeligheten? Selv går jeg i minimalt med klær, dusjer morgen og kveld, allikevel lukter og føler jeg meg gjennomsvett... Så ser jeg alle dere, som ser ut som dere kom rett fra dusjen, lukter som dere kom rett fra dusjen, med nylagt sminke, nystylet hår, og kommer i klær som jeg hadde besvimt av varme i... (Tenk; typisk kontor-stil)... Dere MÅ jo ha en "hemmelighet" jeg ikke har skjønt? Anonymkode: bd297...afd 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Drikker mye vann, spiser ren og uprosessert mat. Men lukter du virkelig når du dusjer morgen og kveld? Det er jo gammel svette som bruker å lukte. Kanskje du burde bruke en skrubb under armene for å få bort døde hudceller o.l.? Og en god deodorant er viktig. Anonymkode: 1cfca...e18 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Drikker mye vann, spiser ren og uprosessert mat. Men lukter du virkelig når du dusjer morgen og kveld? Det er jo gammel svette som bruker å lukte. Kanskje du burde bruke en skrubb under armene for å få bort døde hudceller o.l.? Og en god deodorant er viktig. Anonymkode: 1cfca...e18 Jeg bruker allerede skrubb og herredeo. (For damer svetter jo ikke, eller? 🥵 ) Om morgenen våkner jeg gjennomsvett etter natten, og må derfor dusje før jobb. Etter ett par timer i varmen, siler svetten igjen, også skal man jo igjennom hele arbeidsdagen, med svetten rennende.. Vet ikke om jeg faktisk lukter (ingen har sagt noe ) men følelsen av at man stinker er jo der når man kjenner svetten renne så fort man har stukket nesen utenfor døren... Har ikke mulighet til å dusje på jobb, så dusjen når man kommer hjem igjen er veldig etterlengtet... Takk for tips om vann, jeg drikker mye, men helst brus eller saft for å få smak. Men skal teste rent vann å se om det hjelper... Nå er det jo ikke like varmt som det var forrige uke (østlandet) men fortsatt klamt, og begynte å tenke på det her jeg ligger i senga og svetter og ikke får sove, selv med vifte... Anonymkode: bd297...afd 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Svetteproblem? Jeg dusjer 2 ganger i uka. Lukter alltid friskt. Produserer lite svette (som ikke nødvendigvis er positivt) Anonymkode: 33dd7...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 2% av europeere mangler genet for svette som lukter vondt (et gen som er mer typisk i Øst-Asia), så kanskje det er disse du treffer på? Anonymkode: ecf1f...bb2 9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg bruker allerede skrubb og herredeo. (For damer svetter jo ikke, eller? 🥵 ) Om morgenen våkner jeg gjennomsvett etter natten, og må derfor dusje før jobb. Etter ett par timer i varmen, siler svetten igjen, også skal man jo igjennom hele arbeidsdagen, med svetten rennende.. Vet ikke om jeg faktisk lukter (ingen har sagt noe ) men følelsen av at man stinker er jo der når man kjenner svetten renne så fort man har stukket nesen utenfor døren... Har ikke mulighet til å dusje på jobb, så dusjen når man kommer hjem igjen er veldig etterlengtet... Takk for tips om vann, jeg drikker mye, men helst brus eller saft for å få smak. Men skal teste rent vann å se om det hjelper... Nå er det jo ikke like varmt som det var forrige uke (østlandet) men fortsatt klamt, og begynte å tenke på det her jeg ligger i senga og svetter og ikke får sove, selv med vifte... Anonymkode: bd297...afd Prøv gjerne med litt sitron eller lime i vannet, det er også veldig bra for kroppen i varmen (og ellers). Helst økologisk. Anonymkode: 1cfca...e18 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Svetteproblem? Jeg dusjer 2 ganger i uka. Lukter alltid friskt. Produserer lite svette (som ikke nødvendigvis er positivt) Anonymkode: 33dd7...9b5 På høsten/vinteren er dette også normalen for meg. Dusje 2-3 ganger i uka... Men denne varmen er drepen Anonymkode: bd297...afd
Fru Uperfekt Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker allerede skrubb og herredeo. (For damer svetter jo ikke, eller? 🥵 ) Om morgenen våkner jeg gjennomsvett etter natten, og må derfor dusje før jobb. Etter ett par timer i varmen, siler svetten igjen, også skal man jo igjennom hele arbeidsdagen, med svetten rennende.. Vet ikke om jeg faktisk lukter (ingen har sagt noe ) men følelsen av at man stinker er jo der når man kjenner svetten renne så fort man har stukket nesen utenfor døren... Har ikke mulighet til å dusje på jobb, så dusjen når man kommer hjem igjen er veldig etterlengtet... Takk for tips om vann, jeg drikker mye, men helst brus eller saft for å få smak. Men skal teste rent vann å se om det hjelper... Nå er det jo ikke like varmt som det var forrige uke (østlandet) men fortsatt klamt, og begynte å tenke på det her jeg ligger i senga og svetter og ikke får sove, selv med vifte... Anonymkode: bd297...afd Om rent vann ikke er for deg så er agurkvann/sitronvann lett å få til 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 Dusjer bare i vann og såpe. Deo og parfyme, og reine klær. Husk å aldri bruk samme klær etter du har dusjet. Anonymkode: 8c9ac...514 1
Trish Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Kan vaske seg med våtserviett iløpet av dagen? Friske opp deo og parfyme. Og ny svette lukter ikke, så du lukter sikkert ikke så ille som du tror🙂 Ellers syns jeg denne parfymen lukter "nydusjet" 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: 2% av europeere mangler genet for svette som lukter vondt (et gen som er mer typisk i Øst-Asia), så kanskje det er disse du treffer på? Anonymkode: ecf1f...bb2 For en kul fun fact! Lurer på om jeg må ha dette genet for jeg lukter aldri svette. Av og til tar jeg på litt deo fordi jeg synes det lukter godt, men det kan godt gå flere uker mellom hver gang. Blir jo likevel ufresh (og underliv lukter jo litt uansett også haha) så dusjer jevnlig, men jeg har aldri lukta svette. Har hatt flere partnere som har kommentert det, men har aldri tenkt noe mer over det. Men jeg lukter ikke fresh og godt av ingenting, da må jeg dusje. Er også nøye med å alltid gå i rene og nyvaska klær, bruker ikke veldig mye tøymykner men det blir jo en dæsj og det synes jeg lukter helt fantastisk. Det beste jeg vet er når folk lukter godt, men når man kun legger merke til det hvis man er veldig nærme de. Anonymkode: aa113...b4b 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svetteproblem? Jeg dusjer 2 ganger i uka. Lukter alltid friskt. Produserer lite svette (som ikke nødvendigvis er positivt) Anonymkode: 33dd7...9b5 Jeg svetter ekstremt mye. Må også drikke mye vann pga det. Dusjer hver dag eller kveld. Har også mye døde hudceller så vasker over kroppen med en klut i dusjen, og tørker godt etterpå. Prøver å spise sunt og godt, og prøver å kutte ut godis og chips. Anonymkode: 96807...541
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Tar stort sett bilen, aldri kollektiv. Aircondition hjemme, aircondition på jobb, og har nedjustert farten et-par gir om jeg går fra sted til sted. Og hiver alt av klær til vask hver dag, det er gammel svette som lukter. Anonymkode: 4b2fe...d40 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Jeg svetter nesten ikke. Anonymkode: 5c4c5...098 1
AnnnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 Jeg kan føle jeg er svett og ekkel, men så får jeg kommentarer på at jeg lukter godt.. så min konklusjon er at man oppleves annerledes av andre enn seg selv 6
Drizzt Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 2% av europeere mangler genet for svette som lukter vondt (et gen som er mer typisk i Øst-Asia), så kanskje det er disse du treffer på? Anonymkode: ecf1f...bb2 Er det eget gen for svettelukt? Det visste jeg ikke. TS, drikk mye vann, spis sunt, tren noe, bytt klær ofte, skrubb kroppen med en grovere svamp for å fjerne døde hudceller som kan gi dårlig lukt. Dette med maten er viktig. Noen matvarer gir illeluktende svette - for eksempel løk, hvitløkk, diverse krydder, spesielt av typen chilli, og ikke minst alkohol.
Capazitet Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Til dere som alltid lukter nydusjet og ser freshe ut i denne varmen, selv om dere har "mye" klær, hva er hemmeligheten? Selv går jeg i minimalt med klær, dusjer morgen og kveld, allikevel lukter og føler jeg meg gjennomsvett... Så ser jeg alle dere, som ser ut som dere kom rett fra dusjen, lukter som dere kom rett fra dusjen, med nylagt sminke, nystylet hår, og kommer i klær som jeg hadde besvimt av varme i... (Tenk; typisk kontor-stil)... Dere MÅ jo ha en "hemmelighet" jeg ikke har skjønt? Anonymkode: bd297...afd Har du prøvd deodorant...?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Dusjer annenhver dag, vasker meg hver morgen og kveld. Svetter omtrent aldri, fryser ofte, så jeg fint kle på meg i sommervarmen. Anonymkode: 04b72...df2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 Jeg blir ofte svett i denne varmen, når jeg går til jobb eller om jeg tar bussen og den er full av folk og varm. Føler ikke jeg stinker da, eller jeg vet jeg ikke gjør det, - fersk svette på nydusjet kropp lukter jo ikke, med mindre du har skitne klær på deg og "reaktiverer" gammel svette som ligger i dem. Men føler heller litt på at sminken smelter litt og håret mister litt fasong, babyhåret i tinningene krøller seg til og hele sveisen blir flatere. Har du prøvd sånn stop 24 deo? De har også kremer for ansikt. Det må jeg kjøpe meg igjen, den hadde jeg glemt... Det funker! Du kan også ta botox mot svette, jeg har vurdert å ta det i tinningene/hodebunn men det er dyrt. Jeg har botox i pannen, men mot rynker da - men det gjør faktisk at jeg ikke svetter i pannen. Så kanskje du ser masse botox-tryner. Men det er bare forskjell på svetting, jeg har vært sammen med to veltrente menn hvor han ene svettet så mye at det drypte vanndråper fra nesen hans og ned i ansiktet mitt under sex imens han andre svettet ingenting, sånn merkbart ufattelig lite. Anonymkode: d2faa...f8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå