AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Det er ikke akutt, men trenger likevel legehjelp og er på ferie. Jeg bor i midt-norge, men er i sør-norge og skal være her noen uker. Jeg vet jeg ikke kan dra til legevakta, siden det ikke er akutt. På kommunen siden står det følgene " Trenger du hjelp fra legevakten er det lurt å ringe først. Legevakten kontaktes når fastlegen din ikke er tilgjengelig og hjelpen ikke kan vente. kesLegevakten skal også hjelpe deg når du ikke er i nærheten av fastlegen din, for eksempel ved ferie eller reise." Men hva er KesLegevakten? Er det en lege man kan komme til når det ikke er akutt? Anonymkode: 27826...4cb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Skrivefeil sikkert. De mener nok legevakten 🙂 Anonymkode: a4148...2a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Det kan se ut til at det er en skrivefeil. Hvis det ikke er akutt kan du ringe legevakten i kontortid. Hvis du skulle snakket med en lege uten at du trenger fysisk tilsyn finnes det nettløsninger som KRY, nettlegevakt, aleris osv. Anonymkode: f1910...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Du kan fint ringe legevakten - 116117, i morgen og snakke med dem. Og jo, legevakten kan fint brukes selvom det ikke er akutt, men som skrevet over - ring dem før du drar dit! Anonymkode: 92c2d...32f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan fint ringe legevakten - 116117, i morgen og snakke med dem. Og jo, legevakten kan fint brukes selvom det ikke er akutt, men som skrevet over - ring dem før du drar dit! Anonymkode: 92c2d...32f Du er jo tross alt ikke hjemme, og derfor er legevakten et godt alternativ! Anonymkode: 92c2d...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå