Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har til sammen 4 barn med mine, dine og vår. Alderen på dem er fra 1 til 16 år, og alle de tre eldste er godt over 10 år.

Jeg ønsker meg så gjerne en siste også, slik at minsten får et jevngammelt søsken, for med den store aldersforskjellen vil jo minsten i mange situasjoner være alene med oss foreldre, spesielt siden de eldre er hos sin andre foreldre 50% av tiden.

Er det helt hinsides å få nummer 5? Alle barna går godt overens, og alle de tre store forguder den minste. 

Vi er ikke "for gamle", økonomisk er vi godt stilt, det er plass både i hus og bil.

Mannen min har ikke den helt samme lengselen etter enda et barn som jeg har, men han har heller ikke noe imot det, og vi har sex uten noen form for prevensjon, så sånn sett kan det jo skje når som helst.

Anonymkode: 6a294...fd1

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er barn det som er viktig i livet deres så ja, har dere ett liv utenom så nei. 

Anonymkode: bbebf...5af

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor noen spør om noe sånn på KG.. det er jo kun du og mannen din som kan svare på det, eller bestemme det :) gjør det dere vil!:) 

Anonymkode: 54089...f3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har til sammen 4 barn med mine, dine og vår. Alderen på dem er fra 1 til 16 år, og alle de tre eldste er godt over 10 år.

Jeg ønsker meg så gjerne en siste også, slik at minsten får et jevngammelt søsken, for med den store aldersforskjellen vil jo minsten i mange situasjoner være alene med oss foreldre, spesielt siden de eldre er hos sin andre foreldre 50% av tiden.

Er det helt hinsides å få nummer 5? Alle barna går godt overens, og alle de tre store forguder den minste. 

Vi er ikke "for gamle", økonomisk er vi godt stilt, det er plass både i hus og bil.

Mannen min har ikke den helt samme lengselen etter enda et barn som jeg har, men han har heller ikke noe imot det, og vi har sex uten noen form for prevensjon, så sånn sett kan det jo skje når som helst.

Anonymkode: 6a294...fd1

Jeg har 5 barn. Mannen er far til de 4 yngste. Om det er galskap,  nei det vil jeg ikke si, jeg håper bare at dere begge er like glad i både dine, mine og våre barn. Da ordner dette seg fint.

Anonymkode: db1b9...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svaret du vil ha, men ja. Det er for mye. Har selv 4 der to er små, og det er såvidt det går å følge opp godt.

Anonymkode: b5a70...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke svaret du vil ha, men ja. Det er for mye. Har selv 4 der to er små, og det er såvidt det går å følge opp godt.

Du må tenke på at folk har forskjellig kapasitet. For noen så kan 2 være for mye, men for andre så går det helt fint med 6...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg forstår godt resonnementet om at den minste vil ha godt av et jevngammelt søsken. Lykke til med prøvingen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for en til. Kjekt for minste å få ett jevngammelt søsken. 

Anonymkode: a5a92...105

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er barn det som er viktig i livet deres så ja, har dere ett liv utenom så nei. 

Anonymkode: bbebf...5af

Dette 👏🏻

Anonymkode: c3198...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må tenke på at folk har forskjellig kapasitet. For noen så kan 2 være for mye, men for andre så går det helt fint med 6...

Vi er to foreldre med svært god kapasitet, men vi legger også lista høyt med tanke på hvilken oppfølging vi vil gi barna. 

Og man vet aldri hva man får. Ingen garantier for at det siste barnet er like «rett fram» å følge opp som de man har.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du har jo ikke fem barn...? Mannen din har fire, og du har kun ett, om jeg forstår det riktig? Og mannen har kun 3 av barna 50 %. 

Det er jo ikke rart at du vil ha flere biologiske barn, og helsøsken til ditt ene barn? 

Anonymkode: cde3c...54b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du har jo ikke fem barn...? Mannen din har fire, og du har kun ett, om jeg forstår det riktig? Og mannen har kun 3 av barna 50 %. 

Det er jo ikke rart at du vil ha flere biologiske barn, og helsøsken til ditt ene barn? 

👏🏻 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan orker dere. Jeg hadde aldri orket så mye unger 

Anonymkode: 3f8ae...840

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om det her?

Anonymkode: 3f8ae...840

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kvar står det at ts kun har fellesbornet? 

Eg forstår deg, ts. Sidan ingenting stoppar dykk mtp ønonomi, kapasitet osv, er einaste spørsmålet: Vil de ha ein til? 

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke hinsides og i motsetning til det noen påstår lenger opp er det fullt mulig å ha et liv med egne interesser enten man har ett eller fem barn. Så lenge dere ønsker flere barn og har kapasitet og økonomi til det så go for it. La i alle fall ikke andres ønsker eller manglende kapasitet begrense dere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (11 timer siden):

Kvar står det at ts kun har fellesbornet? 

Eg forstår deg, ts. Sidan ingenting stoppar dykk mtp ønonomi, kapasitet osv, er einaste spørsmålet: Vil de ha ein til? 

Jeg leste "sin andre forelder", men ser at ts har skrevet feil og blandet entall og flertall og skrevet "sin andre foreldre", så da er det ikke godt å si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...