Gå til innhold

Jeg synes synd på barn som har mor og far under samme tak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er heldigere enn stesøskenet sitt. Barnet mitt får dobbelt så mye ting, opplevelser og mennesker i livet sitt. 

Foreksempel nå i sommer. Barnet får 6-7 uker fra barnehagen iogmed jeg og far skal ha hver sin. Stesøskenet får maks 4 uker. 

Barnet mitt får 6-7 uker med opplevelser mens stesøskenet får maks 4. Og barnet får ferietur her hos.meg og far. Søskenet får bare en fordi mor og far er sammen. 

Barnet mitt får masse bonusslekt. Søskenet får ikke. Barnet mitt får dobbelt opp med gaver.og.oppmerksomhet pga det. Ikke søskenet. 

osv osv. Også sier folk at det er synd på barn med skilte foreldre?

Anonymkode: d2ac1...dec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤔

Anonymkode: 5b3b2...bbd

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nå flere barn enn noen gang som opplever skilsmisse, og ødelagte hjem med mine og dine..  Hvordan er det med psyken til norske barn for tida? Jo, en drastisk økning i psykiske lidelser, utagering, skolevegring o.l.

Anonymkode: e4786...09f

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Barnet mitt er heldigere enn stesøskenet sitt. Barnet mitt får dobbelt så mye ting, opplevelser og mennesker i livet sitt. 

Foreksempel nå i sommer. Barnet får 6-7 uker fra barnehagen iogmed jeg og far skal ha hver sin. Stesøskenet får maks 4 uker. 

Barnet mitt får 6-7 uker med opplevelser mens stesøskenet får maks 4. Og barnet får ferietur her hos.meg og far. Søskenet får bare en fordi mor og far er sammen. 

Barnet mitt får masse bonusslekt. Søskenet får ikke. Barnet mitt får dobbelt opp med gaver.og.oppmerksomhet pga det. Ikke søskenet. 

For alt handler om materielle ting og bonusslekt er ikke nødvendigvis noen positivt.
Men barn av skilte foreldre som klarer å samarbeide er heldige som har foreldre som setter barna først. Men de hadde vært enda mer heldig om de hadde hatt ett hjem og lykkelige foreldre.   

• Liker 25
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Man må også være borte fra en av omsorgsgiverne halvparten av tiden. Virker som at du gjerne har litt dårlig samvittighet ut i fra innlegget, litt å bevise? Går heldigvis bra med de fleste barn uavhengig av om foreldrene bor sammen eller ikke. 

Anonymkode: d47de...9c9

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noen fordeler, men også endel ulemper. Dessuten en sjeldenhet at relasjonen og samarbeidet mellom mor ,far og bonusfamilier går knirkefritt. 

Anonymkode: 8bbd9...bac

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes synd på barn som har korka foreldre.

Anonymkode: 988d9...9f8

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det slik man kjøper barn som har gått gjennom en stor livsendring?

Anonymkode: a175a...f33

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv skilsmissebarn og hadde to hjem.. oppdelte ferier osv. det eneste jeg ønsket var at vi skulle være en samlet familie. Men det ble det jo ikke. 
Jeg er nå voksen og gift med 2 barn. De er nå ungdommer og jeg er så glad de har sluppet skilsmisse og fram og tilbake. 
for noen familier funker det, mens for andre ikke. 
Uansett er skilsmisser noe en ikke kan komme unna, livet skjer og man kan ikke tvinge partneren sin til å holde sammen om en ikke vil mer. 
Det viktigste er å lage en ordning som er til det beste for barna. 

Anonymkode: 1336b...f22

• Liker 4
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel heller sjeldent at det fungerer. «Skilsmissebarn» er jo en ting av en grunn… Flott for dere hvis dere klarer å ha et fint forhold til hverandre, men altså, du skjønner jo fra barnets perspektiv at det heller skulle ønsket at mamma og pappa elsker hverandre? 

Anonymkode: fbabf...ed9

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Lurven
Skrevet

Dummeste jeg har lest i dag, håper det er kødd😆

AnonymBruker
Skrevet

Du lister opp veldig mye som mange sikkert setter pris på, men det som er trist er at du ikke forstår at om du spør barnet ditt, om du spør alle skilsmissebarn, så er det de ønsker seg aller mest at foreldrene bor sammen og har det bra sammen. De ville gladelig byttet alt av ekstra slekt, doble gaver og doble ferier mot foreldre som er sammen. Jeg synes synd på barnet ditt som har en så materialistisk mor som ikke forstår hva som er viktig i livet.

Anonymkode: d0583...71d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mener du halvsøskenet? Stesøsken har vel ikke mor og far som er sammen? 

Uansett, det er fordeler og ulemper med alt, også ved en skilsmisse. De fleste barn ønsker at foreldrene skal ha det bra, enten det er sammen eller hver for seg. 

Anonymkode: 49223...3cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt du ramser opp, er for barnet mitt på 15år som har levd på denne måten siden hun var 1år, negative erfaringer og ikke noe hun føler hun har vunnet på. Så hvordan du ser det fra ditt perspektiv, er ikke nødvendigvis slik barnet føler det. Tror nok det å splitte ferier, bo to steder, møte mange nye mennesker man skal bygge relasjon til osv, er mer strevsomt enn noe de ser på med glede og «dette er bedre enn å ha familiene min (mamma og pappa) sammen».

Alt du ramser opp, tror jeg barnet når det er stort nok og kan reflektere over ting, heller hadde valgt å ha to lykkelige foreldre sammen og være en familie, enn å glede seg over alt de får «ekstra» ved motsatt tilfelle. Alle barn ønsker nok til syvende og sist, at foreldrene skal være glade i hverandre, bo sammen, og være en familie, og hadde nok byttet disse «godene» mot å samle familien sin, hadde det vært en mulighet. 

Anonymkode: 1b49c...068

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja men stedsøser har begge foreldrene og har en familie det har ikke datteren din. 🙃 er akkurat derfor hun får så mye mer.

Om hun da er heldigere? Nei men du kan sefølgelig tro det 

Anonymkode: 25e41...c6c

AnonymBruker
Skrevet

Blander du begrepene her? Stesøsken er ikke det samme som halvsøsken.

Anonymkode: d87ce...9f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke var skilsmissebarn. Vil heller forholde meg til ett hjem. Ha ett rom hvor jeg hadde tingene mine, HVER uke. Slippe å savne den ene forelderen. Feire jul med begge foreldrene HVER jul. Det er mye mer verdt enn de ekstra gavene fra stebesteforeldre og stetanter og -onkler. Feriekabalen er gjerne en fordel. Men ikke alle får tatt ferie på jobb slik at en får fri de ukene man har blitt enige med eksen om.

Anonymkode: 2fc17...c2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nå flere barn enn noen gang som opplever skilsmisse, og ødelagte hjem med mine og dine..  Hvordan er det med psyken til norske barn for tida? Jo, en drastisk økning i psykiske lidelser, utagering, skolevegring o.l.

Anonymkode: e4786...09f

Og jeg har vokst opp med omsorgssvikt, fysisk og psykisk vold, alkoholisme og veldig trang økonomi. Jeg ler nesten av de som sliter psykisk og syns livet er vanskelig kun fordi foreldrene er skilt. Foreldrene må ha gjort en dårlig jobb i å ruste barna i forkant, eller så er de arvelig belastet med psykiske lidelser. Å ha skilte foreldre er ikke alene grunn for psykiske lidelser. Jeg har forøvrig ingen psykiske lidelser selv.

Anonymkode: adc33...3f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du riktig naglet, TS?? Et barn ønsker heller et fast hjem enn å bli slengt hit og dit, og alltid være til overs. De savner kanskje å få være med mamma, mens de er mange uker hos pappa, og omvendt. De står på utsiden og ser på mamma og pappa som er lykkelige og he laget nye kjernefamilier som de aldri får være med 100 prosent på? Er du alle over hvis mye psykiske traumer skilsmissebarn har? Fy søren, blir kvalm av sånne mødre som deg. Du ser virkelig ikke (skilsmisse)barnet ditt. Huff - dette er trist (hvis det er sant)! 

Anonymkode: 3ff3a...a75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og jeg har vokst opp med omsorgssvikt, fysisk og psykisk vold, alkoholisme og veldig trang økonomi. Jeg ler nesten av de som sliter psykisk og syns livet er vanskelig kun fordi foreldrene er skilt. Foreldrene må ha gjort en dårlig jobb i å ruste barna i forkant, eller så er de arvelig belastet med psykiske lidelser. Å ha skilte foreldre er ikke alene grunn for psykiske lidelser. Jeg har forøvrig ingen psykiske lidelser selv.

Anonymkode: adc33...3f5

Ler du av dem som «kun er skilsmissebarn»?? OMG - man kan ha traumer selv om man ikke har opplevd det samme som deg! Er det en konkurranse om hvem som får lov å slite mest? Det er mange ting som kan gi psykiske problemer for et barn! Folk uten empati for andre er dessverre økende…. 

Anonymkode: 3ff3a...a75

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...