Gå til innhold

Har jeg knekt foten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For tre-fire uker siden tråkket en stor hest på foten min. Det var dødsvondt og jeg haltet i et par dager, ikke vondt under men oppå og særlig når man bøyer foten når man går. 

Nå går jeg normalt men det er fortsatt veldig vondt oppå foten når jeg tar sko av og på, eller f eks sitter med bena i kors sånn at fotens overside kommer ned i sofaen, eller hvis jeg tar lett der. 

Det er ikke blåmerke eller noe der. 

Har jeg knekt et lite ben inni foten eller er det normalt å ha vondt så lenge etter? Er det noe vits å dra på legevakt selvom det er knekt når det uansett har gått noen uker, har det begynt å gro seg sammen igjen "feil"? 

Anonymkode: eb7c6...23f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det er 3-4 uker siden drar du til fastlegen, ikke legevakt. Ingen her har rtg-syn, så du vil ikke kunne få et konklusivt svar.

Fastlegen din vil kunne undersøke om det er muskel eller skjelett, og evt henvise deg til videre undersøkelse.  

Anonymkode: 60acd...2da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dra til fastlegen,bestill hurtigtime, der fastlegen bestiller røntgen på legevakta for deg. I mellomtiden bruker du krykker og paracet, begge deler kan kjøpes på apotek

Anonymkode: f9ac0...ed5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dra til fastlegen,bestill hurtigtime, der fastlegen bestiller røntgen på legevakta for deg. I mellomtiden bruker du krykker og paracet, begge deler kan kjøpes på apotek

Jeg går helt fint nå, men det er veldig vondt oppå når noe kommer borti der 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er flaut å gå til fastlegen med det tilfelle det ikke er noe galt. Man kan ikke se noe eller kjenne noe, er bare jeg som kjenner smerten 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fastlegen skal ikke bestille røntgen på legevakten… Legevakten er for akutte skader og ikke bestillinggskader lenge etterpå. På legevakten kommer man bare inn uten henvisning. Fastlegen kan/skal henvise til vanlig røntgen. 

Anonymkode: 57e8b...548

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det er flaut å gå til fastlegen med det tilfelle det ikke er noe galt. Man kan ikke se noe eller kjenne noe, er bare jeg som kjenner smerten 

Det er slettes ikke flaut! Du har hatt en skade og er ikke blitt bra! Alle gode grunner til å gå til fastlegen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Når det er 3-4 uker siden drar du til fastlegen, ikke legevakt. Ingen her har rtg-syn, så du vil ikke kunne få et konklusivt svar.

Fastlegen din vil kunne undersøke om det er muskel eller skjelett, og evt henvise deg til videre undersøkelse.  

Anonymkode: 60acd...2da

Dette! 

Skrevet

For tre-fire uker siden tråkket en stor hest på foten min. Det var dødsvondt og jeg haltet i et par dager, ikke vondt under men oppå og særlig når man bøyer foten når man går. 

Nå går jeg normalt men det er fortsatt veldig vondt oppå foten når jeg tar sko av og på, eller f eks sitter med bena i kors sånn at fotens overside kommer ned i sofaen, eller hvis jeg tar lett der. 

Har jeg knekt et lite ben inni foten eller er det normalt å ha vondt så lenge etter? Er det noe vits å dra på legevakt selvom det er knekt når det uansett har gått noen uker, har det begynt å gro seg sammen igjen "feil"? 

Det høres mer ut som du er kraftig forslått enn et brudd. Siden du sier det gjør mindre vondt nå, og du ikke har problemer med å gå, men at det er litt ømt hvis noen eller noe kommer borti foten din, er du jo helt tydelig på bedringens vei, og da er det vel ikke så mye mer legen kan gjøre for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (9 timer siden):

Det høres mer ut som du er kraftig forslått enn et brudd. Siden du sier det gjør mindre vondt nå, og du ikke har problemer med å gå, men at det er litt ømt hvis noen eller noe kommer borti foten din, er du jo helt tydelig på bedringens vei, og da er det vel ikke så mye mer legen kan gjøre for deg.

Det er mer enn ømt, det er drit vondt bortsett fra at det kun er på oversiden av foten og ikke under 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du spør på nettet om du har brukket foten??😅 tror du oppriktig på at noen kan svare deg på det? 
Hvorfor drar du ikke til legen og får tatt røntgen? Jeg blir så oppgitt over alle disse spm 

Anonymkode: aaa22...032

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legevakt i morgen tidlig(så slipper du sannsynligvis lang ventetid) og ta et røntgen

Anonymkode: fdc4b...3be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fastlegen skal ikke bestille røntgen på legevakten… Legevakten er for akutte skader og ikke bestillinggskader lenge etterpå. På legevakten kommer man bare inn uten henvisning. Fastlegen kan/skal henvise til vanlig røntgen. 

Det er avhengig av kommer an på hvor i landet man bor. Noen steder  henvises man til røntgen på legevakta. Tipper det har sammenheng med hvilken andre muligheter det finnes for å ta røntgen lokalt. 

Anonymkode: edf52...938

Skrevet

Hvis du har brukket foten, kan du ikke gå på den.

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Hvis du har brukket foten, kan du ikke gå på den.

Jo, det kan man ofte dersom det kun er et lite brudd i et av de små beina. Det er jo ikke snakk om at alt er tvers av evt...

Anonymkode: 85659...5df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...