Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når du ser deg selv som et oppegående menneske - men kun på utsiden. Når innsiden føles som det du tror Edvard Munch ønsket å formidle av følelser når han malte Skrik - på innsiden. 

En liten forklaring:
Jeg og kjæresten bor i et fantastisk hus, rett ved sjøen. Det er virkelig idyllisk, også kommer det et stort men. I dette huset, som også må nevnes er hans barndomshjem, bor hans mor og stefar under oss, og hans bestemor i et lite hus som er sammenkoblet barndomshjemmet. Hun bor for seg selv og er ikke til bryderi, jeg har selv en gammeldags innstilling når det kommer til å ta vare på våre eldre. Hun er en positiv del av samlivet, det er de som bor under jeg strever med. 

Ikke nok med at jeg bor oppå og er oppi svigermor mye mer enn jeg ønsker. I tillegg har han en eks som ikke ser sin begrensning. Hun kommer og går hos mine svigerforeldre som hun vil.

Hun har en sønn fra et tidligere forhold, og denne gutten ble mannen min veldig glad i. Jeg har 3 voksne gutter fra tidligere forhold, min mann har ingen, så jeg forsto hans ønske om å opprettholde kontakten med gutten. Det kunne jeg ikke se noe problemer med, og regnet derfor med å få et videre men sporadisk forhold til eksen.

Hun er en tidligere venninne av meg, hun er en person jeg ikke klarte å forholde meg til som venn. Hun er manipulativ, tar det hun kan få uten å gi noe tilbake, lyver, stjeler osv .. hun har tidligere også fortalt meg mye om denne damen som jeg i dag kaller svigermor. Mye jeg i dag vet ikke stemmer, men jeg kjente dem ikke da.

Nå gjør dette situasjonen vanskelig ((ERE)) for min del. Det hjelper heller ikke at hun ( min tidligere venninne og hans eks ) er hos svigermor hver eneste dag og dukker opp til alle døgnets tider. Sønnen hennes er i dag 13 år og er hjemme alene når han ikke er hos sin far, noe som ikke er så ofte. Han kommer ikke hit, så hvor er han. Hva bør jeg gjøre med dette?

Det er mer enn et problem her som dere sikkert skjønner. 
Situasjonen er vanskelig og blir bare mer og mer betent. Han vet at dette er vanskelig for meg, men sier at han ikke kan bestemme hvem hans mor kan ha besøk av.

Noen som har råd dere ønsker dele?

Endret av Eremita
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Feil tråd.

Endret av Mariellen
Feil tråd.
  • Liker 1
Skrevet

Takk for beskjed. Tips om hvor denne passer?

AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg nok ikke orket. Mannen har jo et poeng, han kan ikke bestemme hvem moren hans får besøk av. Likevel må jeg si det er litt taktløst av svigermor å pleie et så nært forhold til sønnens eks, SÆRLIG fordi dere bor oppå hverandre, noe som betyr at du må forholde deg til det på en helt annen måte enn om du ikke var vitne til dette "vennskapet".

Nå er det nå en gang slik, at du ikke får gjort noe med andre menneskers oppførsel og holdninger til ting. Så det er kun deg selv som kan løse dette egentlig. Slik jeg ser det har du to valg: Velge å bli, og forsone deg med at situasjonen er slik som den er, og prøve å gjøre det beste ut av det. Eller så går du. Da slipper du å gruble og irritere deg over dette, og du kan leve et litt friere liv. 

Anonymkode: ad640...360

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen er 13, og straks "voksen" Snart gidder ikke sønnen å henge med bestemor og oldemor. Her hadde jeg fokusert på idyllen og lukket ører og øyne for at eksen hans flyr rundt der. Ikke lag drama. Bare vær rolig. Skap fine stunder for de folka som er rundt deg som betyr ekstra mye for deg og slapp av. Snart går den gneldrekjerringa videre i livet. Lag fred og ro rundt deg.

Anonymkode: bee0f...20d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytta. Svigermor var forøvrig helt fantastisk.  Men sykt vanskelig søsken. En ex med felles barn, som valset inn som om hun eide loftet vi bodde på. Alle skulle mene noe om alt. En annen ex ble sammen med broren hans. Hun var fortsatt interessert i min mann og broren interessert i meg. Det ble jo bare kleint , minst 4 ganger i uken. Hennes veninde ble sammen med en annen bror og da ble det MYE  baksnakking.  Huff for et styr.i tillegg turte ikke min mann å stå opp for meg. Så jeg fikk nok og dro.

Det var slutt en stund også ville han prøve igjen. Så jeg sa det var ok, men jeg forventet at han da sa imot når de jugde om meg til han, og at vi skulle bo et annet sted. Og det ville han. Så vi ble gift og har vært sammen i 20år. 

Hadde hans ex kun vært hos Svigermor,  så hadde jeg ikke giddet å bry meg så mye om det. Fordi som han sier han kan ikke bestemme hvem som er på besøk der.

Men du kan jo si til han at dette plager deg så mye at du ønsker at hun enten ikke kommer, eller at dere flytter på eget sted. Ikke pga at hun er hans ex, men pga hennes manipulerende oppførsel. 

Kan jo hende han sladrer til svigermor,  og hun tar poenget 

Anonymkode: d4cdd...60f

• Liker 1
Skrevet

Hjemmet skal være et fristed hvor du kan senke skuldrene og være deg selv. Du har ikke et hjem i den forstand. Ønsker du å ha det slik i årene som kommer? 

Skrevet

Jeg liker dårlig å innrømme at dere har rett. Det er bare så utrolig frustrerende når ALT annet er bra, at denne 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg flytta. Svigermor var forøvrig helt fantastisk.  Men sykt vanskelig søsken. En ex med felles barn, som valset inn som om hun eide loftet vi bodde på. Alle skulle mene noe om alt. En annen ex ble sammen med broren hans. Hun var fortsatt interessert i min mann og broren interessert i meg. Det ble jo bare kleint , minst 4 ganger i uken. Hennes veninde ble sammen med en annen bror og da ble det MYE  baksnakking.  Huff for et styr.i tillegg turte ikke min mann å stå opp for meg. Så jeg fikk nok og dro.

Det var slutt en stund også ville han prøve igjen. Så jeg sa det var ok, men jeg forventet at han da sa imot når de jugde om meg til han, og at vi skulle bo et annet sted. Og det ville han. Så vi ble gift og har vært sammen i 20år. 

Hadde hans ex kun vært hos Svigermor,  så hadde jeg ikke giddet å bry meg så mye om det. Fordi som han sier han kan ikke bestemme hvem som er på besøk der.

Men du kan jo si til han at dette plager deg så mye at du ønsker at hun enten ikke kommer, eller at dere flytter på eget sted. Ikke pga at hun er hans ex, men pga hennes manipulerende oppførsel. 

Kan jo hende han sladrer til svigermor,  og hun tar poenget 

Anonymkode: d4cdd...60f

Ser du vet hva jeg snakker om, da vet du også hvor mange elefanter som er spist  opp i gjennom. Jeg fant endelig den jeg ønsket å dele livet mitt med, så skjer dette. Jeg er nesten sikker på at det gjør hun bare fordi hun kan. Vi har en historie og jeg orket ikke fortsette vennskapet når jeg lærte henne å kjenne. Svigermor har fått beskjed, men det er dessverre en dame som prater uten handling i denne situasjonen. Ettersom jeg vet hvordan hun er og hva hun er ute etter, er det kanskje nettopp det som skaper disse problemene i utgangspunktet? Ikke vet jeg, jeg velger å ikke overtenke dette ;)

Tusen takk for svar :)

Skrevet
PM75 skrev (4 timer siden):

Hjemmet skal være et fristed hvor du kan senke skuldrene og være deg selv. Du har ikke et hjem i den forstand. Ønsker du å ha det slik i årene som kommer? 

Jeg vet, og nei det er ikke det jeg ønsker. 
Hadde kanskje et lite håp om at noen hadde en løsning for meg ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sønnen er 13, og straks "voksen" Snart gidder ikke sønnen å henge med bestemor og oldemor. Her hadde jeg fokusert på idyllen og lukket ører og øyne for at eksen hans flyr rundt der. Ikke lag drama. Bare vær rolig. Skap fine stunder for de folka som er rundt deg som betyr ekstra mye for deg og slapp av. Snart går den gneldrekjerringa videre i livet. Lag fred og ro rundt deg.

Anonymkode: bee0f...20d

Skulle ønske du hadde rett, virkelig, Men dette har nå vart i snart 4 år, og de siste månedene har hun omtrent bodd her. Dette er en trist sak, ettersom hun styrer som hun vil, og straffer både sønnen sin og kjæresten min for å være i et forhold med meg. Vi finner nok ut av det ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det der hadde jeg nok ikke orket. Mannen har jo et poeng, han kan ikke bestemme hvem moren hans får besøk av. Likevel må jeg si det er litt taktløst av svigermor å pleie et så nært forhold til sønnens eks, SÆRLIG fordi dere bor oppå hverandre, noe som betyr at du må forholde deg til det på en helt annen måte enn om du ikke var vitne til dette "vennskapet".

Nå er det nå en gang slik, at du ikke får gjort noe med andre menneskers oppførsel og holdninger til ting. Så det er kun deg selv som kan løse dette egentlig. Slik jeg ser det har du to valg: Velge å bli, og forsone deg med at situasjonen er slik som den er, og prøve å gjøre det beste ut av det. Eller så går du. Da slipper du å gruble og irritere deg over dette, og du kan leve et litt friere liv. 

Anonymkode: ad640...360

Du har helt rett, jeg orker det heller ikke. Var litt som et siste skrik dette for min del, hadde et lite håp om noen kom med et forslag som jeg ikke hadde tenkt på selv. Og at det kanskje kunne bli løsningen på hele greia ;)

Det er lov å håpe :D

Skrevet
Eremita skrev (3 timer siden):

Jeg vet, og nei det er ikke det jeg ønsker. 
Hadde kanskje et lite håp om at noen hadde en løsning for meg ;) 

Ja, skulle ønske det var en god løsning på dette. Det er så synd når noen går inn for å ødelegge for andres forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...