Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
exictence skrev (2 timer siden):

Men hvorfor setter dere ikke håret opp i en hestehale, og klipper halen kort sånn at den ikke er tung?

Fordi vi synes langt hår er fint?😅

Anonymkode: e00aa...141

Jeg har sånt hår. Tynner det endel ut, men jeg har det langt. Noe annet er ikke ønskelig her.

Utenom det bruker jeg produkter til krøllete hår. Jeg bruker leave in krem og hårolje. Lar være å børste det utenom etter dusj. Vasker det ikke hver dag, men 2-3 ganger i uka.

Håret mitt er fint da, men mye hår er det og det kan bli tungt. Jeg har bare godtatt at det er sånn og om det er i veien så setter jeg det bare opp, men går ofte med det løst. Liker håret mitt godt selv om det tok meg litt tid for å finne ut hvordan jeg skulle håndtere det 😊

AnonymBruker

Antakelig burde du ikke gre håret når det er tørt, da blir i alle fall mitt helt frizzy og står ut. Å klippe det opp fungerer heller ikke for meg. Den ene gangen jeg prøvde ble jeg kalt for løvemanke 😅 støtter produkter for krøllete hår. Og antakelig curly hair metoden, som jeg selv ikke har orket å sette meg inn i enda. Så enkelte dager har jeg flotte krøller og ganske flatt hår. Andre dager har jeg stort fluffy tørt og irriterende hår. 

Anonymkode: 285bd...79d

AnonymBruker

Har langt, bølgete/krøllete hår. Hvor krøllete det er kommer an på hvor mye innsats jeg legger i det. Med riktig produkter og innsats så har jeg mye krøller. Om jeg skal ha det løst en dag eller i en liten hestehale el så legger jeg i innsats og får krøller. 

Men stort sett og i hvert fall når det er varmt, for håret mitt er sykt varmt, så setter jeg det opp. Jeg fletter det gjerne og kan sette opp fletten(e) så de ikke ligger i nakken og skaper mye varme, en knute i nakken eller høyere, en hestehale som ikke er så stram ev en løs bun, og jeg bruker mye klyper da det ikke gir meg hodepine som strikker gjør. 

Anonymkode: db771...71a

Annonse

AnonymBruker

Jeg har det samme, og for meg funker ikke langt hår. Håret mitt er sterkt og blir aldri slitt, men strukturen gjør at det ikke henger fint. Uansett hvor godt stell håret mitt får, så ser det ikke bra ut når det henger løst. Å samle det i knute eller hestehale hele tiden var eneste løsning i hverdagen, og jeg synes det ble tungt for hodebunnen.

Til slutt bet jeg i det sure eplet og klippet håret i en bob med lengde et sted mellom kjeven og skuldrene. Det har jeg hatt i ulike varianter i flere år nå. Håret ser velstelt og ordentlig ut nesten uansett hva jeg gjør. Hvis du ikke faller for fristelsen til å gjøre boben altfor skrå og oppklippet bak, unngår du å bli kjerring eller "Karen". ;) 

Google natural wavy bob haircut for inspirasjon.

image.png.50bcc245a643f5bd00d4bf8de0fa482e.png

Anonymkode: 0db43...369

• Nyttig 1

Jeg bruker to mini-klemmer fra Leonie og fester sidehåret bakpå krona mens jeg lar resten henge fritt nedover ryggen.

Det er hvis jeg skal ut blant folk. Hjemme så har jeg det gjerne oppsatt med en medium klemme fra Leonie, eller i flette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...