Gå til innhold

Nabof*en som støyer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så drittlei!!! F*en til folk altså!!!! Har en nabo som konsekvent bedriver støyen sin mellom 20 og 23 alle dager. Av en eller annen grunn har han tydeligvis mye støy å bedrive. Er det ikke høytrykksspyler så er det hekkesaks, og er det ikke hekkesaks så er det gressklipper.

Jeg har en liten baby som akkurat er i ferd med å lære seg rutiner og god søvn. J*vla lett med han drittsekken av en nabo som lever og ånder for å drive med støy!!! 

Kan legge til at den j*vla nabof*enskapen er pensjonist og kunne utmerket flott bedrevet støyende arbeider på dagtid i stede.

Stilte meg opp og stirret olmt på han fra verandaen, da SmILTE han og VINKET til meg. Han fikk ikke hverken smil eller vink tilbake nei. Frekke f*en.

Anonymkode: 2a3a9...5c9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er så drittlei!!! F*en til folk altså!!!! Har en nabo som konsekvent bedriver støyen sin mellom 20 og 23 alle dager. Av en eller annen grunn har han tydeligvis mye støy å bedrive. Er det ikke høytrykksspyler så er det hekkesaks, og er det ikke hekkesaks så er det gressklipper.

Jeg har en liten baby som akkurat er i ferd med å lære seg rutiner og god søvn. J*vla lett med han drittsekken av en nabo som lever og ånder for å drive med støy!!! 

Kan legge til at den j*vla nabof*enskapen er pensjonist og kunne utmerket flott bedrevet støyende arbeider på dagtid i stede.

Stilte meg opp og stirret olmt på han fra verandaen, da SmILTE han og VINKET til meg. Han fikk ikke hverken smil eller vink tilbake nei. Frekke f*en.

Kan være lurt å venne baby til litt lyder når hen skal sove. 
Naboer har sine egne liv.

Anonymkode: 9c257...60c

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

SÅ SI I FRA DA!!!!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Venn babyen din til lyder, det vil gi deg en mye enklere baby- og småbarntid. 

Anonymkode: 605c2...622

• Liker 7
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Bor du blant folk må du tåle at de har et liv. Du får flytte ut på landet i enebolig :) 

Skrevet (endret)

Har du snakket pent med naboen om dette . . ?

Jeg er selv en som har mange aktiviteter på gang og lett kan finner på å bråke ute på søndager og på kveldstid. Det dreier seg da rett og slett om tankeløshet fra min side. Heldigvis har jeg gode naboforhold likevel fordi vi kan snakke om sånt og ta hensyn.

Endret av senior
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan starte med å innse at ikke alle er tankelesere. Gå over til naboen med ditt mest pedagogiske smil og fortell om din utfordring med legging og soving. Hør om det er mulig at han gjør det mest støyende arbeidet litt tidligere pã dagen? Og sparer litt mer stille oppgaver til senere på kvelden?

Anonymkode: 70a4d...d22

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du kan starte med å innse at ikke alle er tankelesere. Gå over til naboen med ditt mest pedagogiske smil og fortell om din utfordring med legging og soving. Hør om det er mulig at han gjør det mest støyende arbeidet litt tidligere pã dagen? Og sparer litt mer stille oppgaver til senere på kvelden?

Og skryt gjerne av hagen hans og hvor mye han får gjort.

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjør også slikt på kvelden, fordi det er altfor varmt å gjøre det midt på dagen, kan jo være derfor han gjør det på kvelden

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med ham? Kan godt være han kan ta litt hensyn en liten stund 😊

Anonymkode: 06832...916

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er selv småbarnsforeldre og en del av hagearbeid og sånne type ting du beskriver i innlegget ditt før gjør vi mellom 19-22. Eneste tiden på døgnet vi har mulighet til det og for det er svalere ute.

Anonymkode: 4bc3f...2b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 6/19/2023 at 9:57 PM, AnonymBruker said:

ER SÅ LEI SMÅBARNS MØDRE SOM TROR HELE VERDEN KRETSER SEG OM DEM!!!

Anonymkode: 1b5e8...4c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 21.57):

Har du vokst opp med at passiv aggressiv oppførsel løser situasjoner? For det gjør det sjelden. Du trenger å forbedre kommunikasjonsskilsene:) Her kan vi og bråke litt fordi kveldstid er da vi har mye energi. Og mannen er ikke alltid klar over hvor lytt det er her. Glemmer seg. Om en nabo med barn ble plaget hadde jeg virkelig satt pris på å få vite det.

Aldri sett eller opplevd at det å være stum og beglo noen andre med sint blikk har løst en frustrerende konflikt. spesielt når part nr to ikke vet hva konflikten er..  Tror folk man kan kommunisere med tankelesing, at naboer driver mindreading??

Anonymkode: 17532...ef7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vokst opp med at passiv aggressiv oppførsel løser situasjoner? For det gjør det sjelden. Du trenger å forbedre kommunikasjonsskilsene:) Her kan vi og bråke litt fordi kveldstid er da vi har mye energi. Og mannen er ikke alltid klar over hvor lytt det er her. Glemmer seg. Om en nabo med barn ble plaget hadde jeg virkelig satt pris på å få vite det.

Aldri sett eller opplevd at det å være stum og beglo noen andre med sint blikk har løst en frustrerende konflikt. spesielt når part nr to ikke vet hva konflikten er..  Tror folk man kan kommunisere med tankelesing, at naboer driver mindreading??

Anonymkode: 17532...ef7

Går an å ta hint!!!! Normale oppegående mennesker skjønner sånt!

Anonymkode: 3cf8b...a63

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 21.57):

I stedet for å skrive her på KG så foreslår jeg at du går bort til han og tar en prat med han om dette. Han kan jo ikke lese dine tanker. Du må jo si i fra.

Skrevet

Jeg elsker morsinstinktet ditt! 😍 Skjønner deg også så godt. 

Det er jo hakket før en har lyst til å snike seg inn i garasjen hans å kutte ledningen på ALLE bråkete verktøy, gjemme batterier ol. Men kan du ta en prat med han (først)? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går an å ta hint!!!! Normale oppegående mennesker skjønner sånt!

Hinting er ikke (god) kommunikasjon. Hadde du hintet til meg ville jeg ignorert det til du snakket ordentlig til meg.

Ikke sikkert han tenker på at dere har lite barn med leggetider, kanskje han tenker han tar hensyn ved å ikke forstyrre på dagtid?

Om dere begge går hjemme på dagtid, svelg en kamel, ta med en ekstra kaffekopp bort og slå av en prat. Skryt litt av hagen/huset, bli litt kjent -og så spør du pent «Jeg lurte på om jeg kunne prate med deg om en liten ting, det har seg nemlig sånn at…»

Du har liten baby nå, og leggerutinene er hva de er -men husk at dette er dynamisk. Plutselig er det dagtid eller morgenen som er verst. Og aldri vil det passe med støy. Da kan du ikke forvente at naboer tilpasser seg deg de neste 4årene. Om barnet venner seg til støy (sett på litt musikk til soving, eller en vifte med jevn dur feks, som overdøver de skarpeste lydene) så blir det lettere for deg også.

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (6 minutter siden):

Jeg elsker morsinstinktet ditt! 😍 Skjønner deg også så godt. 

Det er jo hakket før en har lyst til å snike seg inn i garasjen hans å kutte ledningen på ALLE bråkete verktøy, gjemme batterier ol. Men kan du ta en prat med han (først)? 

Ja gjerne kutte bråket fra motorsykler, biler,tungtransport,motorsag, osv osv osv. Lær barnet å sove med vanlige lyder rundt seg. Det er lov med lyd fra klokken 7-23.

Anonymkode: ee6da...3ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja gjerne kutte bråket fra motorsykler, biler,tungtransport,motorsag, osv osv osv. Lær barnet å sove med vanlige lyder rundt seg. Det er lov med lyd fra klokken 7-23.

Anonymkode: ee6da...3ea

Lov, innenfor visse grenser! Herregud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...