AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har 3 linplagg som alle er i 100% lin. De er luftige og fine på sommeren, men jeg kan ikke akkurat si det er så veldig mykt å gå med. Har hørt folk si at lin er så mykt. Godt mulig linblanding er mykt, men synes du at 100% lin er spesielt mykt? Kommer det an på kvaliteten kanskje? Jeg spør fordi jeg prøver å finne ut om lin kan ha gitt meg kontakteksem, for har røde merker nederst på ryggen og magen. Buksa er ikke for stram, men jeg opplever ikke stoffet som så mykt heller, så vet ikke om huden reagerer. Anonymkode: e0c6e...2d6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Jeg bruker mye lin, og det meste jeg har er egentlig ganske rigide greier, men én kjole er himmelsk myk. Den virker litt "børstet", så det er nok behandlingen av stoffet som avgjør. Vanlig vevd lin uten noe mer greier er jo ikke mykt, og jeg har heller aldri hørt noen si at det skal være det. Ikke engang strikket lin er mykt. Jeg elsker alle toppene mine i lintrikot, men spesielt myke er de ikke. Anonymkode: 7eef0...930 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Det er stivt, men blir mykt. Må bare brukes og vaskes en del ganger. Anonymkode: 4889f...7ca 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har ikke hørt at lin skal være mykt og synes heller ikke at det er det. Men det er svalt og holdbart. Anonymkode: 28d23...208 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Kanskje du reagerer på lin-planten? Anonymkode: b54f7...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 Jeg syns det er mykt men mest av alt luftig og pustende. Eksemem du nevner kan nok stamme fra vaskemidler. Jeg må bruke allergivennlig og parfymeri skyllemiddel og vaskepulver Anonymkode: 3e0e1...f12 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns det er mykt men mest av alt luftig og pustende. Eksemem du nevner kan nok stamme fra vaskemidler. Jeg må bruke allergivennlig og parfymeri skyllemiddel og vaskepulver Anonymkode: 3e0e1...f12 Dropp skyllemiddel, bare tull Anonymkode: 62ec6...e6d
SiljeKP68 Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dropp skyllemiddel, bare tull Anonymkode: 62ec6...e6d Å ja, helt enig! Og det får klærna til å lukte vondt. Jeg visste ikke hvorfor de luktet vondt hver gang jeg tok dem ut fra vaskemaskinen. Så droppet jeg skyllemiddelet for å teste om det hjelper, og endelig så lukter de som nyvaskede klær.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 Noe av det er stivt ja, men så har jeg noe som er mykt. Men det er jo ikke stivt når en har hatt det på en stund, da blir det mykere. Anonymkode: 840c7...9c5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 SiljeKP68 skrev (4 minutter siden): Å ja, helt enig! Og det får klærna til å lukte vondt. Jeg visste ikke hvorfor de luktet vondt hver gang jeg tok dem ut fra vaskemaskinen. Så droppet jeg skyllemiddelet for å teste om det hjelper, og endelig så lukter de som nyvaskede klær. Da må det jo være feil type skyllemiddel du brukte eller noe feil med maskinen din. Har aldri opplevd at klær lukter vondt når de kommer ut av maskinen, og jeg bruker alltid skyllemiddel. I de seneste årene har det vært kun Sensitive skyllemiddel, altså uten parfyme. Anonymkode: 5c9c5...140
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 har aldri hørt lin beskrevet som mykt. Jeg ville tvert imot beskrevet som litt stivt og crispy. På en god måte - svalt og rent! Anonymkode: c9d65...458 1 1
Gjest Paramount Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 Vet det er linår i år. Men er ikke like begeistret som alle andre, selv om noen plagg er fine. Jeg synes ikke lin puster noe særlig, det er et tørt og stivt stoff. Linblanding med bomull er det jeg liker best. Da er det litt mer tyngde og mykhet i stoffet, som gjør at plagget følger kroppen bedre. Har ikke erfaring med tøymykner og lin, men tøymykner er absolutt å anbefale generelt i hvert fall. Klærne slites mindre, de er mer behagelige å ha på, skjorter trenger lite strykning, og det lukter godt, dersom du velger en god lukt selvsagt..
SiljeKP68 Skrevet 23. juni 2023 #13 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 17.23): Da må det jo være feil type skyllemiddel du brukte eller noe feil med maskinen din. Har aldri opplevd at klær lukter vondt når de kommer ut av maskinen, og jeg bruker alltid skyllemiddel. I de seneste årene har det vært kun Sensitive skyllemiddel, altså uten parfyme. Anonymkode: 5c9c5...140 Jeg prøvde mange forskjellige typer skyllemidler, samt flytende vaskemidler som inneholdt skyllemiddel, til og med pods. Nå bruker jeg kun sensitivt vaskepulver, og klærne er rene og lukter godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå