Gå til innhold

Bør vi tilgi svogers dårlige handlinger pga. en modig handling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svoger ( min manns bror) har vært frekk mot både min mann og meg. Det har skjedd mye. Vi har egentlig kuttet han ut.  

Så gjorde han en veldig modig handling, risikerte å bli alvorlig skadet selv, og reddet ett av barna våre fra en farlig ulykke.

Visste ikke at han også har en slik side. Nå har vi tenkt om dette kvalifiserer til at vi bør glemme alt gamle, selv om han har vært mye frekk,  og invitere han til ny sjanse?

Dette selv om vi ikke har tro på han og risikerer å bli utskjelt/skuffet igjen. Men føler det vil bli dumt hvis vi ikke viser takknemlighet på denne måten.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: db12e...eb8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han reddet et av barna deres,  selvsagt gir dere en ny sjanse

Anonymkode: 78515...672

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som hunden: Piss på det og gå videre (fortid altså) :hund:

Klart dere setter strek. Tenker dette var en vekker for han også.

Så bra det gikk som det gjorde :gruppeklem:

Anonymkode: 1608b...8b2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil tilgitt, takket dypt og inderlig. Samtidig ville jeg sagt noe slikt som at jeg var takknemlig for handlingen, men også overrasket, for jeg trodde Ikke egentlig du likte oss. Han ville sikkert fulgt det opp og spurt hvorfor, og da ville jeg svart pga det jeg oppfattet som en nedlatende og frekk holdning til oss. Jeg ville forklart at jeg sikkert hadde misforstått vel vitende om at jeg ikke har det, og så håpet han ville tatt hintet og endret holdning. Alt dette ville jeg sagt smilende, kanskje samtidig som han fikk en lang og god klem av meg. 

uansett, jeg ville absolutt forsøkt å stable forholdet på beina igjen, kanskje ditt barn og onkel kan få et kjempegodt forhold.

Anonymkode: 31de1...156

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/19/2023 at 9:09 PM, AnonymBruker said:

Svoger ( min manns bror) har vært frekk mot både min mann og meg. Det har skjedd mye. Vi har egentlig kuttet han ut.  

Så gjorde han en veldig modig handling, risikerte å bli alvorlig skadet selv, og reddet ett av barna våre fra en farlig ulykke.

Visste ikke at han også har en slik side. Nå har vi tenkt om dette kvalifiserer til at vi bør glemme alt gamle, selv om han har vært mye frekk,  og invitere han til ny sjanse?

Dette selv om vi ikke har tro på han og risikerer å bli utskjelt/skuffet igjen. Men føler det vil bli dumt hvis vi ikke viser takknemlighet på denne måten.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: db12e...eb8

Hvis du er utakknemmelig og ikke klarer å tilgi en mann som redder livet til ungen din, sier det ganske mye om hva du er laget av…..

mennesker er sammensatte. De er ikke som i eventyrene; enten gode eller onde. Som regel skjønner man dette når man blir voksne nok.

Anonymkode: 4f2d9...16b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Livet er ikke svart/hvitt.

Folk har også gråtoner. De fleste har en viss evne til ulike egenskaper. Det dere bør gjøre er å akseptere svoger for den han er. Sette pris på det bra han gjør og ta avstand til det mindre bra.

Og selvsagt utvise dyp takknemlighet for at han reddet barnet deres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde takket ærbødig og inderlig. Ikke dra opp fortiden når dere takker. Regner med dere egentlig allerede har gjort det. Gi han en ny sjanse, men vær tydelig ved en evt neste gang han oppfører seg dårlig. 

Anonymkode: 60482...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...