Gå til innhold

Barnefaren beskylder meg for stjeling av penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren som er tenåring får seg godt med penger fra faren.  Hun av fri vilje har drevet å gitt meg gaver og gitt meg penger til ferie. Fordi hun får dårlig samvittighet hvis hun bruker penger og jeg ikke har like godt råd.

Hun liker å se at jeg har det bra og at jeg reiser.  Jeg har trodd at det er bare hennes kjærlighet til sin mor.

Nå har barnefaren oppdaget at dette har pågått i to år. Han beskylder meg til å lure meg til penger og stjele hans penger. Han er sint og krever pengene tilbake. 

Han mener at han stolte på at datteren bruker penger på seg selv, og sparer resten.  Jeg visste ikke at datteren har gitt meg en del av de pengene hun skulle spart.

Nå sier han til alle at jeg har utnyttet han, og krever tilbake ett femsifret beløp han har funnet ut på bakgrunn av rykter. Eksempel: Silje sier jeg var på ferie til England, da krever han noen tusen lapper for det.

Datteren forsvarer meg, men han har gått amokk. Hvordan løse dette uten at det utvikler seg?

Anonymkode: df3ce...5db

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må jo være trolling, for så fjern går det ikke an å være.

Hvor trodde du pengene kom i fra? 

Betalt din datter tilbake og sørg for din egen økonomi i fremtiden.

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke? Jobber hun så svetten siler i tillegg til skole da eller? Du må jo ha lurt på hvor pengene kom fra? Og hvorfor satte du ikke inn pengene hun ga deg inn på en konto til din datter?

Anonymkode: 85e84...933

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Toyah skrev (5 minutter siden):

Dette må jo være trolling, for så fjern går det ikke an å være.

Hvor trodde du pengene kom i fra? 

Betalt din datter tilbake og sørg for din egen økonomi i fremtiden.

Jeg visste pengene kommer fra faren, og trodde faren var inneforstått med at datteren kunne bruke penger hvordan hun ville.  

T

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert at mitt barn forsørget meg på denne måten. Det er jo åpenbart drevet av negative følelser fra hennes side. 

Anonymkode: f02f7...cba

• Liker 42
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg visste pengene kommer fra faren, og trodde faren var inneforstått med at datteren kunne bruke penger hvordan hun ville.  

T

Jeg forstår ikke hvorfor du har akseptert dette. Barns kjærlighetsspråk er ikke å forsørge fattige foreldre mens de fortsatt er barn.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

T

Hennes far er selvfølgelig ikke interessert i å forsørge deg. Du burde heller ikke være interessert i at hun skal bruke penger på deg. Dette er grovt, du har unyttet din datter. Hun er lojal mot deg, men hvor ligger din lojalitet? 

Anonymkode: e0d83...d91

• Liker 27
  • Nyttig 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvor gammel er datter? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel egentlig mest enig med faren her. Du burde betale tilbake til din datter.
Din datter burde brukt pengene etter avtale med sin far. Du burde aldri tatt i mot penger fra din datter uavhengig av hvor de kommer fra. Som en god mor burde du sagt «nei takk, det smarteste er å spare de til leilighet/bil»

du høres helt borte ut.

Anonymkode: 40052...98e

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt sykt at du har levd på penger fra din eks!! Han har så klart ikke lyst til å finansiere ditt forbruk!! 

Anonymkode: 4e82f...03f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Siden du har dårlig råd, er det jo desto viktigere at hun sparer til seg selv! Og det er jo derfor at faren er så raus mot henne, han vet du ikke har så mye.  Det var veldig dårlig gjort av deg å ta imot penger fra henne, og veldig dårlig økonomistyring, du burde jo selv hjulpet henne med å spare dem. Jeg skjønner godt faren er sint, det burde være åpenbart at han ikke mente du skulle feriere for pengene hennes. Litt forskjell på om du skylder henne 10 eller 99 tusen, men betale dem tilbake (til hennes sparekonto) bør du. Da løser du det. 
Det er ikke koe problem å finne ut beløpet, det ser dere i hennes nettbank.

Anonymkode: 3a015...c83

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du drive å ta imot så mye penger fra datteren din? 

Anonymkode: 2259b...37f

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt beng i hva barnets far nå sier.

Han kunne fint spart pengene på en egen konto for datteren om han mente at pengene skulle spares og ikke brukes.

Anonymkode: 986f1...b09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Datteren som er tenåring får seg godt med penger fra faren.  Hun av fri vilje har drevet å gitt meg gaver og gitt meg penger til ferie. Fordi hun får dårlig samvittighet hvis hun bruker penger og jeg ikke har like godt råd.

Hun liker å se at jeg har det bra og at jeg reiser.  Jeg har trodd at det er bare hennes kjærlighet til sin mor.

Nå har barnefaren oppdaget at dette har pågått i to år. Han beskylder meg til å lure meg til penger og stjele hans penger. Han er sint og krever pengene tilbake. 

Han mener at han stolte på at datteren bruker penger på seg selv, og sparer resten.  Jeg visste ikke at datteren har gitt meg en del av de pengene hun skulle spart.

Nå sier han til alle at jeg har utnyttet han, og krever tilbake ett femsifret beløp han har funnet ut på bakgrunn av rykter. Eksempel: Silje sier jeg var på ferie til England, da krever han noen tusen lapper for det.

Datteren forsvarer meg, men han har gått amokk. Hvordan løse dette uten at det utvikler seg?

Ved å legge deg heilt flat. 

Be om unnskulding til dattera di. 

Anonymkode: 3d71d...850

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde klikket hvis jeg var faren. Du har reist på turer for penger som din datter har fått av faren? Snakk om utnyttelse. Du burde sagt pent nei, slik at hun kunne spart pengene. Dette er det verste jeg har hørt. Har du ikke råd til ferie så har du ikke råd til ferie. Du reiser ikke for din datters penger, bare nei.

Betal tilbake snarest. Så får du heller ta deg en ekstra jobb for å få tåd til ferier

Anonymkode: 82a56...95d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han kunne fint spart pengene på en egen konto for datteren om han mente at pengene skulle spares og ikke brukes.

Moren har ingen rett til å bruke datterens penger. En forelder som ikke har råd til ferie blir hjemme. Bruker ikke barnas penger.  Punktum.

Anonymkode: 82a56...95d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skaff deg hjelpe før du skader deg selv eller noen andre.

Anonymkode: a551d...a8a

Skrevet

Dette er i bestefall grovt uaktsomt og i verste fall svindel.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis TS har kjempedårlig råd og sliter å få det til å gå rundt mens datteren sitter med titusenvis av kroner, så skjønner jeg godt hvorfor datteren vil hjelpe sin fattige mor, og om mor virkelig er fattig så ser jeg ikke ned på henne for å ta imot.

Spørsmålet for min del er vel: hvor lav inntekt har du?

Anonymkode: 71131...655

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...