Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare et lite sukk. Baby er snart 10 mnd og interessen for å amme er ikke så stor lenger. Han har stort sett ammet om natten den siste mnd, men fordi både jeg og baby sover så dårlig når vi driver med den nattammingen har vi altså bestemt at pappaen nå skal ta over nettene en periode for å få satt strek for nattammingen.

Kjenner det er bittersøtt. Savner de koselige ammestundene, men med en aktiv gutt i ferd med å lære seg å gå har en en ny og morsom fase begynt ❤️ Ut i verden. Og sånn skal det være, om enn litt vemodig at mamma står igjen med puppen på perrongen. Hadde liksom sett for meg at han skulle amme for kosens skyld til han var nærmere 2, eller hvertfall godt forbi barnehagestart.

Fler som har kjent på at det er litt leit å gi slipp på ammingen?

Anonymkode: 2ae04...b56

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke gi slipp og hun vil ikke slutte 😅 2,5år gammel 🙈

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var svært vemodig.

Anonymkode: c45d5...20c

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener ts

Anonymkode: 7acab...3e3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg gråt noen ganger da første sluttet. Nå er vi snart ved veis ende her også, 15 mnd, og det er trist å tenke på. Selv om jeg blir sliten av at hun til tider "bruker meg som smokk" som de gamle kaller det 😅 hun har hatt spysjuka, så veldig greit med den ekstra næringen nå uansett hvor sliten jeg er. Gruer meg til å slutte, måten hun roer ned og slutter  gråte, og ser på meg med de store gluggene 😭

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt over 2 år, og jeg tror vi har sluttet nå. Kjenner meg igjen i det du skriver. Og det "verste" er at jeg ikke husker den siste ammingen, det ble bare plutselig slutt. 🥹

Anonymkode: 673c4...ded

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig var helt mentalt ferdig da barna var rundt året. De lærte begge å snakke tidlig og jeg syntes det var merkelig å amme et barn som kunne både snakke, krype og etter hvert gå. Og ikke minst drikke av kopp selv som andre mennesker. 

Anonymkode: 404fb...9c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det ER for tidlig. Vi blir bare proppet ørene fulle med "tilby mat før amming", "hvor lange er ammeintervallene nå, da?", "sover hen natten igjennom?" osv osv. 

Små valg vi tar gjør at barna mister interessen for brystet mye tidligere enn hva som egentlig er naturlig. 

Anonymkode: cf470...c25

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ER for tidlig. Vi blir bare proppet ørene fulle med "tilby mat før amming", "hvor lange er ammeintervallene nå, da?", "sover hen natten igjennom?" osv osv. 

Små valg vi tar gjør at barna mister interessen for brystet mye tidligere enn hva som egentlig er naturlig. 

Anonymkode: cf470...c25

Så du legger skylden på mor?

Anonymkode: 2787d...e94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så du legger skylden på mor?

Anonymkode: 2787d...e94

Hun gjør jo ikke det. Hun kommenterer kulturen vår, ikke moren. 

Anonymkode: af81c...c10

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Forstår deg godt, ts. Min var 1.5 år når vi slutta, men då pga graviditet så eg ville han skulle få nokre mnd å kome over puppen før nokon andre tok den 😂 Hadde det ikkje vore for det hadde eg fint gjort det lenger 💔

AnonymBruker
Skrevet

Babyer dier, det er de som har melk i brystene som ammer.

Anonymkode: 56885...7e3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også det var trist med alle mine tre. Jeg skulle gjerne ammet lenger, men her var det slutt ved 11, 10 og 12 mnd. Jobbet hardt for å få yngste til å fortsette helt til 12 mnd. Jobbet tre dager i uken fra 8,5 mnd. og hadde to timer ammefri. Ellers var jeg med henne nesten hele tiden og ammet så mye hun ville om natten. Til slutt var det for lite melk igjen til at hun var interessert. 

Yngste er snart to år og jeg synes fortsatt det er trist at jeg aldri mer skal amme. 

Anonymkode: ad42f...799

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Barnet er kun 8 mnd, men etter jeg begynte på jobb så har ammingen bare naturlig blitt mindre og mindre. Ammer henne før jobb hvis hun er våken i tide, og går litt tidligere fra jobb for å amme. Pluss én gang på kvelden etter kveldsgrøt, som jo blir mest for kos. Så blir maks 3 ganger i døgnet. 

Det føles trist og jeg kommer ikke til å avslutte totalt enda, men interessen hennes for fast føde øker, og mulighetene for å amme synker. Så ser for meg det tar slutt om noen mnd. 

Anonymkode: 98768...13f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg var lettet og glad over ammeslutt! Vemodig var det ikke, og jeg var bare fornøyd. Mine plikter var over på den fronten, etter nesten ett helt år. Ingen som savnet det av oss. Jeg hadde ikke som mål å fortsette lenger heller.

Anonymkode: 9e7fe...efd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bare et lite sukk. Baby er snart 10 mnd og interessen for å amme er ikke så stor lenger. Han har stort sett ammet om natten den siste mnd, men fordi både jeg og baby sover så dårlig når vi driver med den nattammingen har vi altså bestemt at pappaen nå skal ta over nettene en periode for å få satt strek for nattammingen.

Kjenner det er bittersøtt. Savner de koselige ammestundene, men med en aktiv gutt i ferd med å lære seg å gå har en en ny og morsom fase begynt ❤️ Ut i verden. Og sånn skal det være, om enn litt vemodig at mamma står igjen med puppen på perrongen. Hadde liksom sett for meg at han skulle amme for kosens skyld til han var nærmere 2, eller hvertfall godt forbi barnehagestart.

Fler som har kjent på at det er litt leit å gi slipp på ammingen?

Anonymkode: 2ae04...b56

Skjønner godt hva du mener. Nå ammet jeg mine til de var 3 og 6, og det var en veldig naturlig slutt med begge. Men var likevel rart og vemodig. Det meste av ammingen foregår jo på natten når de begynner å bli større, siden de ikke har tid til sånt om dagen ofte. Jeg valgte å stå i det en periode selv om noen netter kunne være slitsomme. Usikker på om jeg hadde orket å gjort det igjen selv om det var veldig mye kos! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (19 minutter siden):

Skjønner godt hva du mener. Nå ammet jeg mine til de var 3 og 6, og det var en veldig naturlig slutt med begge. Men var likevel rart og vemodig. Det meste av ammingen foregår jo på natten når de begynner å bli større, siden de ikke har tid til sånt om dagen ofte. Jeg valgte å stå i det en periode selv om noen netter kunne være slitsomme. Usikker på om jeg hadde orket å gjort det igjen selv om det var veldig mye kos! 

6???!!! Måneder, regner jeg med? 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke det var spesielt trist. Målet var å amme til han var 12 mnd., og de siste par månedene måtte jeg jobbe hardt for å få i han puppen 😛 var vel egentlig bare på natten han tok den og da var det nesten like greit å slutte 😜 ammer andremann nå og målet er igjen å amme til hun blir 12 mnd. Vi ønsker oss tre barn og jeg kan for øvrig se for meg at det blir trist å slutte for alltid når tredjemann er ferdig🙈

Anonymkode: 4b3c7...732

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det må jo være det, man kan jo ikke amme et skolebarn :ler:

Anonymkode: 451d9...073

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei 6 år😊

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...