AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Samboeren min begynner å bli gjerrig. Han tjener bedre enn noen gang og langt mer enn de fleste. Han har dyre vaner og shopper mye til seg selv. (Vi har barn) I dag gikk det litt for langt, synes jeg. I dag skulle vi spise noe raskt til middag. Vi har felleskort. Det er stort sett han som handler inn til husholdningen. I dag var jeg med. Jeg skulle ha en burger og han lasagne fra ferskvaredisken Jeg rasket med meg en dressing. Da vi skulle spise, sier han " sjekket du prisen på dressingen" Jeg svarte: " nei, gjorde ikke det denne gangen". Han svarer: " Tipper den er dyr". Jeg: " Ja, godt mulig. Pleier å sjekke de gangene jeg handler, men ikke denne gangen" Han igjen : "Men du må seriøst sjekke hva ting koster" Han begynner å google. Deretter hører jeg: " Fy søren så dyrt. Gjett prisen. Kan du gjette prisen" Han hang seg helt opp i det Da fikk jeg helt nok og sa " Skal jeg levere den tilbake. Jeg har mistet helt lysten på burger. Får ikke lyst til å spise med dårlig samvittighet" Vi har ikke dårlig råd, men er bevisste. Alt har blitt dyrt, så vi må være litt bevisste, selvsagt. Ofte handler jeg litt på nærbutikken med eget kort og er ikke veldig dyr i drift. Selv satt han og drakk øl til maten... Anonymkode: 01504...394 1 4
visp Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Det her er vel et eksempel på en samtale som kunne funnet sted i de fleste familier. Er det her en krangel? I så fall er dere jo heldige egentlig. 11 1
Blåttvann Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Synes du heller skal kommunisere hva som irriterer deg og forklare det istedenfor å bli aggressiv og barnslig. Si heller at du ikke sjekket prisen men at dette har dere absolutt råd til og at en dressing tross alt koster rundt det samme som en øl som han drakk. Men en dressing har man lenge, noe man ikke kan si om en øl. Endret 19. juni 2023 av Blåttvann 13
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Nøyaktig denne samtalen kan vi også ha. Men det er ikke noen krangel eller bebreidelser fra noens side. Bare en kommentar om at shit, dette var dyrt. Også tenker vi oss om en ekstra gang før vi kjøper det neste gang. Anonymkode: a7a74...2c3 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Den som betalte på butikken må da vite omtrentlig hva dressingen kostet. Anonymkode: b7add...70a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Jeg hadde faktisk blitt ganske irritert om mannen plukket med seg slike ting uten å ta en titt på prisen. Jeg hadde riktignok kommentert det på en helt annen måte... med mindre det skjedde igjen og igjen, da kunne jeg nok glefset litt. Anonymkode: e0e16...e13 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Du MÅÅÅÅÅÅ jo spørre hva ølen koster Anonymkode: d8923...204 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 Jeg syns ikke at det det er gjerrig å være bevisst hva ting koster. Det er heller smart. Anonymkode: bafa2...a11 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 Jeg synes det høres helt sinnsykt ut. Så lenge dere har råd, så er dressing et naturlig tilbehør til burger - så å henge seg så opp i det synes jeg er unødvendig. Ja, greit å sjekke hva ting koster, greit å være nøysom, men å bli så opphengt i det, når noen ikke sjekket synes jeg virker veldig smålig. Anonymkode: b6e77...b35 12 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 Har man mye penger er det ofte en grunn til det - nettopp at man ikke sløser bort penger på unødvendig dyre ting. Anonymkode: 1ead4...ac3 2
Gjest Refreng Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 (endret) Hvor lenge har dere vært sammen? Når begynte denne holdningen å vise seg? Om det er slik at han handler dyre ting til seg selv, samt at han drikker regelmessig alkohol mens du sjeldent/ aldri drikker, så er det jo litt merkelig. Kan han være stresset på jobb? Har det skjedd noe alvorlig i livene deres nylig? Endret 20. juni 2023 av Refreng
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Eksen min klagde på at jeg ikke brukte first price-såpe, brukte en som var pittelitt dyrere. Samtidig lå der en sixpack øl i handlevognen. Han mente at ved å være sparsommelig på alt annet kunne "vi" unne oss mer kos. Joda. 🙄 Anonymkode: 7b758...274 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 Spiser dere hver deres middag? Så rart. Anonymkode: 4f76d...32d 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Spiser dere hver deres middag? Så rart. Anonymkode: 4f76d...32d Hvis du leser HI, så kjøpte de ferdig middag fra ferskvaredisken i butikken, de laget ikke to middager hjemme. Blir omtrent som takeaway. Vi gjør det også på den måten av og til. Da kan f.eks mannen spise noe som jeg ikke tåler, og jeg kan velge noe han ikke liker. Anonymkode: d1a5d...11d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Alkoholikerer pleier å reagere på prisen på alle andre ting. Anonymkode: d8923...204 5 1
Carrot Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 Dere som sier dette ikke er en negativ ting, TS oppfattet det som om partneren var negativ ut fra situasjonen - det at vi andre kan ha normale samtaler om hva ting koster betyr ikke at TS sin partner ikke hadde et tonefall og en væremåte som sa at dette var for å være vrien... Det er en uting å henge seg opp i og google prisen på en vare på den måten som beskrives slik jeg ser det, jeg ville nok som TS mistet matlysten selv om mannen skulle påpeke at dressingen min var dyr mens han selv drakk øl til maten når vi vet at øl så absolutt er dyrt.. 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Samboeren min begynner å bli gjerrig. Han tjener bedre enn noen gang og langt mer enn de fleste. Han har dyre vaner og shopper mye til seg selv. (Vi har barn) I dag gikk det litt for langt, synes jeg. I dag skulle vi spise noe raskt til middag. Vi har felleskort. Det er stort sett han som handler inn til husholdningen. I dag var jeg med. Jeg skulle ha en burger og han lasagne fra ferskvaredisken Jeg rasket med meg en dressing. Da vi skulle spise, sier han " sjekket du prisen på dressingen" Jeg svarte: " nei, gjorde ikke det denne gangen". Han svarer: " Tipper den er dyr". Jeg: " Ja, godt mulig. Pleier å sjekke de gangene jeg handler, men ikke denne gangen" Han igjen : "Men du må seriøst sjekke hva ting koster" Han begynner å google. Deretter hører jeg: " Fy søren så dyrt. Gjett prisen. Kan du gjette prisen" Han hang seg helt opp i det Da fikk jeg helt nok og sa " Skal jeg levere den tilbake. Jeg har mistet helt lysten på burger. Får ikke lyst til å spise med dårlig samvittighet" Vi har ikke dårlig råd, men er bevisste. Alt har blitt dyrt, så vi må være litt bevisste, selvsagt. Ofte handler jeg litt på nærbutikken med eget kort og er ikke veldig dyr i drift. Selv satt han og drakk øl til maten... Anonymkode: 01504...394 Jeg forstår at du reagerte på denne, jeg har selv opplevd mange tilsvarende episoder med pappa. Han sa det aldri med rene ord, men han viste med all tydelighet at vi (ektefelle og barn) måtte spare på ørene slik at han kunne bruke kronene. Det begynte i det små, som du beskriver her, men han ble verre med årene, mye verre. Anonymkode: d5a33...1ed 1 5
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 Så han handler masse klær og dyre ting til seg selv, men du kan ikke kjøpe en dressing til burgeren? 😂Sorry at jeg ler, men det er komisk at han henger seg opp i det. Ja, han er gjerrig .
Goodtimes Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Hang meg opp i at en spiste burger og den andre spiste lasagne 😛 Da høres jo virkelig den dressingen ut som en bagatell... 1
Alltid Vår Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 Er det bare jeg som lurer på hvor mye den dressingen kostet? Hvor mye koster en dressing nå til dags? Hvor dyrt kan det være? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå