Gå til innhold

Edderkopp i øret!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trikset er at du må lære være å se i taket. Bare forestill deg at den digre, feite, hårete edderkoppen henger over deg. :)

Nå mener du? Jeg er jo ikke på badet nå :ler::ler::ler:

Men kan godt gjøre det for det..

Hm.. Er litt vanskelig, for det er liksom litt usannsynlig.. :overrasket:

Men om jeg tenker meg en stoooor normal en.. Blir litt redd inni meg ja, får en liten angstfølelse! Vil ikke at den skal lande på meg! Og kravle nedi genseren min, og jeg får den ikke ut! :forvirret:

Gjest gjest 0
Skrevet

Ekkelt ja!!

Men da min mor jobbet som vaskedame på sykehuset for maaaange år siden hadde de en dame som var innlagt for mulig svulst. Hun hadde en stor kul i panna, og hun var dermed sikker på at hun kanskje skulle dø. En dag da hun stod og børstet håret kom hun borti kulen med børsten så kulen sprakk. Ut kravlet det en haug av bittesmå edderkopper :overrasket:

Hun hadde vært i afrika en liten stund i forveien og det som antagelig hadde skjedd var at en edderkopp hadde lagt egg i et sår hun hadde i panna.

Usjameg :overrasket:

Skrevet
Ekkelt ja!!

Men da min mor jobbet som vaskedame på sykehuset for maaaange år siden hadde de en dame som var innlagt for mulig svulst. Hun hadde en stor kul i panna, og hun var dermed sikker på at hun kanskje skulle dø. En dag da hun stod og børstet håret kom hun borti kulen med børsten så kulen sprakk. Ut kravlet det en haug av bittesmå edderkopper :overrasket:

Hun hadde vært i afrika en liten stund i forveien og det som antagelig hadde skjedd var at en edderkopp hadde lagt egg i et sår hun hadde i panna.

Usjameg :overrasket:

Bullshit. Det er en vandrehistorie som finnes i mange nyanser. Felles for de alle er at de er rent oppspinn.

Gjest gjest 0
Skrevet

Vel jeg nekter å tro det er det ettersom min mor var på bygget da det skjedde

Skrevet

Uff, dette var fææælt!! :(

Skrevet

YSJ! Så ekkelt!

Den må ha trodd at det var hulen sin inni der! :overrasket:

Skrevet
Bullshit. Det er en vandrehistorie som finnes i mange nyanser. Felles for de alle er at de er rent oppspinn.

Ja det finnes faktisk ingen edderkopparter, verken her eller i Afrika, som legger eggene sine i sår eller lignende. Det finnes insekter som legger eggene sine i sår, da fordi larvene skal ha mat når de klekkes... Edderkoppbabyer spiser insekter akkurat som mamman og pappan sin! Ville vært en dum edderkopp som plasserte avkommene sine et sted hvor det ikke var mulighet for dem å overleve! Naturen er nok bedre innrettet enn som så.

Men at voksne resonnerende mennesker faktisk tror på slike historier.. Er lov å bruke huet også da!

Den edderkoppen i øret har sikkert blitt skadet når damen la hodet på den, så har den krabbet inn i et hull (trodde den..) for å beskytte seg. Kanskje den ble skadet så den ikke kom seg ut igjen.

Skrevet

Ville vel tro at det faktisk kan skje, iom edderkopper legger egg, og gjerne vil ha flest mulig klekket, ergo, et varmt godt sted, med gode klekkemuligheter?

Skrevet

Da foreslår jeg at du leser litt om edderkopper Vimselims! Edderkopper legger ikke eggene sine på et "varmt og godt setd", men på et sted hvor edderkoppungene 1. er beskyttet når de klekker (vegetasjon og lignende) 2. Kan fange seg mat.

Mye interessant info om edderkopper forresten de er fascinerende skapninger, bare å søke på nettet! Informasjon er det beste middelet mot sånne historier og redsler som bunner i uvitenhet!

Skrevet

Husker jeg leste en artikkel i Illustrert Vitenskap for en stund siden, hvor det var forsket på at mennesker i snitt svelger 8 edderkopp mens de sover i løpet av livet. :sjenert:

Skrevet
Da foreslår jeg at du leser litt om edderkopper Vimselims! Edderkopper legger ikke eggene sine på et "varmt og godt setd", men på et sted hvor edderkoppungene 1. er beskyttet når de klekker (vegetasjon og lignende) 2. Kan fange seg mat.

Mye interessant info om edderkopper forresten de er fascinerende skapninger, bare å søke på nettet! Informasjon er det beste middelet mot sånne historier og redsler som bunner i uvitenhet!

Har ikke lyst å lese om det jeg...

Skrevet

Ja de fleste edderkopparter bærer rundt på egg-kokongen sin og passer også på ungene sine en god stund etter at de er klekket. Fluer og lignende kan legge eggene sine i sår ja, de spiser jo råtnende materie når de klekkes, og har derved havnet rett i matfatet! Edderkopper har en litt annen meny, dessuten er edderkoppmødrene som sagt gode mødre! Dere har sikkert sett det om våren: massevis av ederkopper som springer rundt med eggkokongen sin og vokter den med livet sitt!

Forundrer meg at noen kan være redd for dem. Heldigvis har jeg funnet meg en dame som ikke hyler og hopper høyt når hun ser en edderkopp eller et annet lite dyr. Hadde ikke kunnet forholde meg til det. Irrasjonalitet skremmer vannet av meg som sagt! Naturen er faktisk svært logisk satt sammen. Det er vi mennesker som klusser det til.

Skrevet

Hvor er Frysepulver?

Annonse
Skrevet

:tristbla:

Fobien min ble ikke akkurat mindre.. Gråter nesten jeg..

Skrevet
Husker jeg leste en artikkel i Illustrert Vitenskap for en stund siden, hvor det var forsket på at mennesker i snitt svelger 8 edderkopp mens de sover i løpet av livet.  :sjenert:

Og sunt er det også!

Skrevet

Ææææ... Trommehinna mi vibrerer! :grine:

Skrevet
Husker jeg leste en artikkel i Illustrert Vitenskap for en stund siden, hvor det var forsket på at mennesker i snitt svelger 8 edderkopp mens de sover i løpet av livet.  :sjenert:

Da får jeg sove med munnbind heretter :overrasket:

Skrevet

Jeg prøver bare å innbille meg at det ikke er sant jeg! Gjelder i allefall ikke meg!

Ææææ! trodde øredobben var en edderkopp!! :overrasket:

Æsj! hater det navnet! Er så ekle med de beina når de lusker seg bortover! så prøver man å ta de og så piler de drit fort!! så klarte de å komme seg unna :forvirret: kanskje de også ruller seg sammen til en ball! *Grøss*

Nei, glad jeg bor i 4. etasje i en blokk jeg! har i allefall ikke sett noen her hittill! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...