AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har brukt noen år på omskolering og markedet har blitt vanskelig i mellomtiden. Jeg ser etter jobber hver eneste dag, men samboer er allikevel sint. Jeg sier at vi kan flytte til en annen del av landet hvor det er lettere å finne noe, men det godtas ikke Anonymkode: 40194...75f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Hvilke jobber ser du etter da? Anonymkode: 14610...668
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Og spørsmålet ditt er? Anonymkode: fad85...40a 4
Den anonyme Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og spørsmålet ditt er? Anonymkode: fad85...40a Ikke no spørsmål, h*n trengte bare å sladre på samboer i håp om litt støtte 😅 1 2 1
Hippogriff Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Markedet er ikke vanskelig i det hele tatt. Arbeidsgivere i alle sektorer skriker etter folk. Kan hende du må ta en annen jobb mens du venter på drømmejobben - men det viktigste må vel være å få forsørget seg selv i mellomtiden. 16
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 Sinne hjelper jo ikke. Forstår at han er frustrert mtp det økonomiske, men å være sint på deg hjelper absolutt ikke. Det ødelegger forholdet deres. Anonymkode: 05cb7...c8e 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har brukt noen år på omskolering og markedet har blitt vanskelig i mellomtiden. Jeg ser etter jobber hver eneste dag, men samboer er allikevel sint. Jeg sier at vi kan flytte til en annen del av landet hvor det er lettere å finne noe, men det godtas ikke Anonymkode: 40194...75f Søker du på jobber da? Eller bare ser du etter jobber? Anonymkode: f2c4d...e6e 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sinne hjelper jo ikke. Forstår at han er frustrert mtp det økonomiske, men å være sint på deg hjelper absolutt ikke. Det ødelegger forholdet deres. Anonymkode: 05cb7...c8e Det som ødelegger forholdet er at TS har levd på samboer i årevis og er en enorm økonomisk belastning for ham. Nå foreslår TS i tillegg å flytte til motsatt side av landet for at hen skal klare å få seg en jobb, ETTER å ha brukt flere ÅR på omskolering 😵 Anonymkode: 98799...c69 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 Hippogriff skrev (18 minutter siden): Markedet er ikke vanskelig i det hele tatt. Arbeidsgivere i alle sektorer skriker etter folk. Kan hende du må ta en annen jobb mens du venter på drømmejobben - men det viktigste må vel være å få forsørget seg selv i mellomtiden. Markedet er ikk3 vanskelig for de med erfaring. Tar jeg en annen jobb blir det ikke noe lettere å komme inn senere. Jeg har allerede en del år i arbeidslivet AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvilke jobber ser du etter da? Anonymkode: 14610...668 Interaksjonsdesign og tjenestedesign AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Søker du på jobber da? Eller bare ser du etter jobber? Anonymkode: f2c4d...e6e Jeg søker på alle stillingene jeg ser og hadde akseptert så lite som fire hundre tusen i året de første to årene så jeg endelig får erfaring Anonymkode: 40194...75f 2
Carrot Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Så TS, hvor i landet bor du, by eller tettsted liksom (øst, vest, sør?) og når du sier du "ser etter jobb" hva mener du egentlig? leser på fin eller tråler alt av aviser, stillings utlysninger i alle media, går "dør til dør" med CV i hånden osv? Og hvorfor er samboer sint - hva er han sint for, typ hva sier han, gjør osv? Og hva ER Interaksjonsdesign og tjenestedesign? Endret 19. juni 2023 av Carrot 7
Cisco Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Jeg kunne aldri blitt sammen med ei som ikke jobber. Søk mindre relevante jobber i mellomtiden som ikke krever utdanning! Endret 19. juni 2023 av Cisco 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 Det ser da uansett bedre ut at man sier man prøvde noe annet i en periode enn å gå arbeidsledig i lang tid? Jeg hadde tatt en semi-relevant jobb og bygget derfra. Får du AAP nå som omskoleringen er ferdig? Anonymkode: 94842...e67
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 Hadde i hvertfall tatt litt ekstravakter i ufaglærte yrker. Arbeidsledighet avler arbeidsledighet. Anonymkode: 50873...2bc 6
PITTY Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 Vil tro design jobber ikke er de enkleste å få selv om bransjen lenge har vært på fremmarsj. Det er vel mange om beinet her, bransjen kan sikkert velge og vrake i kandidater. Da står ikke en fersk nyutdannet øverst på ønskelisten. Du bør sterkt vurdere en annen jobb i mellomtiden mens du fortsetter letingen. Da blir sambo happy.. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #15 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Interaksjonsdesign og tjenestedesign Anonymkode: 40194...75f Du må nok ta noe annet inntil du finner relevant jobb, dette er jo en ekstremt smal karrierevei. Forstår samboeren din godt. Anonymkode: d1307...45b 18
Kranken Skrevet 19. juni 2023 #16 Skrevet 19. juni 2023 Det er forholdsvis lett å få seg en jobb om dagen, litt avhengig av hvor du bor selvfølgelig, men jevnt over er det mye ledig nå og arbeidstakers marked. Du kan få deg en mindre relevant jobb mens du søker på mer relevante jobber, det er det mange av oss som har gjort. Erfaring er alltid greit å ta med seg videre uavhengig av type jobb. Det er dessuten enklere å få seg jobb mens man allerede er i jobb, da arbeidsgivere gjerne ser etter folk som har litt tak i seg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #17 Skrevet 19. juni 2023 siden jeg hadde litt tid til overs så goolga jeg litt, og de to er ikke ett fag - det er tydeligvis to ulike svært snevre felter innen design av kundeopplevelser på ulike nivåer osv, altså et svært snevert marked å bli ansatt i - så jeg lurer på hva i all verden som fikk TS til å velge omskolere seg i den retning i utgangspunktet? https://www.kristiania.no/aktuelt/2018/05/hva-er-tjenestedesign/ Sitat En tjenestedesigner ser på hele brukerreisen til kundene i en virksomhet. Der en interaksjonsdesigner for eksempel jobber med å utvikle og/eller forbedre en digital flate, så ser tjenestedesigneren på brukerreisen på en helhetlig måte – dette inkluderer da både analoge og digitale flater for å optimalisere brukeropplevelsen. kan ikke se for meg ett eneste sted de trenger slik kompetanse - så skjønner godt at sambo er gretten Anonymkode: 4e13f...7f0 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #18 Skrevet 19. juni 2023 Jeg forstår frustrasjonen til samboeren din utrolig godt, men det er selvsagt unødvendig å bli sint. Du bør begynne å søke jobbe i andre bransjer. Og nei, man trenger ikke å ha erfaring i alle yrker. Man kan heller ikke være nøye på hvilke jobber man tar i første omgang. Du bør fokusere på å få arbeidserfaring, for det vil være positivt å vise fram på CV’en. Om du skal søke på jobber innen din bransje, kommer du til å holde på i årevis. Helsevesenet skriker etter folk. Anonymkode: 35c63...ea5 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Skrevet 19. juni 2023 42 minutter siden, Hippogriff said: Markedet er ikke vanskelig i det hele tatt. Arbeidsgivere i alle sektorer skriker etter folk. Kan hende du må ta en annen jobb mens du venter på drømmejobben - men det viktigste må vel være å få forsørget seg selv i mellomtiden. Dette stemmer overhodet ikke. Når det står at arbeidsgivere ikke får tak i folk så mener de at de ikke er villige til å gi folk skikkelig lønn, eller at de ser etter en spesifikk kompetanse. Anonymkode: 0b391...88e 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #20 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Markedet er ikk3 vanskelig for de med erfaring. Tar jeg en annen jobb blir det ikke noe lettere å komme inn senere. Jeg har allerede en del år i arbeidslivet Interaksjonsdesign og tjenestedesign Jeg søker på alle stillingene jeg ser og hadde akseptert så lite som fire hundre tusen i året de første to årene så jeg endelig får erfaring Anonymkode: 40194...75f Så du søker stillinger utenfor feltet du har omskolert deg i og? hvor lenge har du vært arbeidsledig, og hvor mange jobber har du søkt? Anonymkode: f2c4d...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå