AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har fått flere bittesmå røde prikker i huden etter hvert som sola titter frem. Er det vanlig eller bør det undersøkes av lege? Reiser snart til varmere strøk 😋 Legger ved et bilde av noen av dem. Finner dem stort sett på armene og brystet Anonymkode: 0e4c7...b07
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Soleksem. Du burde holde deg borte fra sola og når eksemen er helt borte så må du bruke høy faktor (50) og være mye i skyggen. Anonymkode: f758e...822
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Jeg ser ingen røde prikker, men hvis du har det så har du i alle fall veldig mild soleksem. Jeg kjøper fenistil på apotek i syden (antihistamin) som jeg smører meg med hver kveld, men har så kraftig soleksem at hele huden er fullstappet i røde kløende vabler. Bruker faktor 50 og sitter alltid i skyggen og pleier å bruke lintøy på stranda i tillegg. Anonymkode: 981da...9fd
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Takk for svar 🙂 prikkene er bittesmå. Jeg har typisk lys britisk hud, og bruker alltid solfaktor 50. Disse prikkene har kommet til tross 🤷♀️ sitter ikke ute i sola/solarium. Anonymkode: 0e4c7...b07
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for svar 🙂 prikkene er bittesmå. Jeg har typisk lys britisk hud, og bruker alltid solfaktor 50. Disse prikkene har kommet til tross 🤷♀️ sitter ikke ute i sola/solarium. Anonymkode: 0e4c7...b07 Apoteket har egen solkrem for sensitiv hud i faktor 50. Det kan være solkremen du reagerer på i tillegg til solen. Jeg gjør ihvertfall det😅 Mitt beste tips er å eksponere seg gradvis til solen og smør seg rikelig inn med solkrem og unngå solen når den er på sitt sterkeste. Anonymkode: 10dcd...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå