Gå til innhold

Røde flekker i huden etter soleksponering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått flere bittesmå røde prikker i huden etter hvert som sola titter frem. Er det vanlig eller bør det undersøkes av lege? Reiser snart til varmere strøk 😋 

Legger ved et bilde av noen av dem. Finner dem stort sett på armene og brystet

Anonymkode: 0e4c7...b07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20230619_180350.thumb.jpg.9c679a32420b850eb97a85b7ff322004.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Soleksem. Du burde holde deg borte fra sola og når eksemen er helt borte så må du bruke høy faktor (50) og være mye i skyggen. 

Anonymkode: f758e...822

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen røde prikker, men hvis du har det så har du i alle fall veldig mild soleksem. Jeg kjøper fenistil på apotek i syden (antihistamin) som jeg smører meg med hver kveld, men har så kraftig soleksem at hele huden er fullstappet i røde kløende vabler. Bruker faktor 50 og sitter alltid i skyggen og pleier å bruke lintøy på stranda i tillegg. 

Anonymkode: 981da...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 🙂 prikkene er bittesmå. Jeg har typisk lys britisk hud, og bruker alltid solfaktor 50. Disse prikkene har kommet til tross 🤷‍♀️ sitter ikke ute i sola/solarium.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for svar 🙂 prikkene er bittesmå. Jeg har typisk lys britisk hud, og bruker alltid solfaktor 50. Disse prikkene har kommet til tross 🤷‍♀️ sitter ikke ute i sola/solarium.

Apoteket har egen solkrem for sensitiv hud i faktor 50. 
Det kan være solkremen du reagerer på i tillegg til solen. Jeg gjør ihvertfall det😅

Mitt beste tips er å eksponere seg gradvis til solen og smør seg rikelig inn med solkrem og unngå solen når den er på sitt sterkeste. 

Anonymkode: 10dcd...30d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...