Gå til innhold

Hvor mye skal jeg betale for å få plenen klipt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klipperen min virker ikke lengre, og ettersom jeg skal flytte i August til et sted jeg ikke trenger klipper, så tenkte jeg å spørre nabogutten her om han vil ta det på seg som sommerjobb. Han er 15 år og han må ha med seg familiens klipper. Regner med den bruker bensin. Plenen er liten og han vil bruke max 20 minutter på jobben. Han må få for en times jobb uansett da og få dekt bensin. 

Hva synes dere jeg skal tilby pr gang? 

Blir det for lite med 200? 300?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

400,- ps.  klippere bruker ikke mange dl. på 20 min... 

Anonymkode: a9e52...5e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at 200 er en fin pris

Anonymkode: 2bbf2...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

400kr for 20min klipping?? Altfor mye!

Anonymkode: 00c2c...500

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

400kr for 20min klipping?? Altfor mye!

Anonymkode: 00c2c...500

De må jo bruke eget utstyr da. 400 er fint når hun ikke selv har klippet. 

Anonymkode: e7131...8ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får meg ikke til å spørre. Jeg kjøper meg en brukt en på finn eller lokalside på fb. Er så vant til å være selvhjulpen, og hvis jeg skal ut med såpass mye et par ganger i måneden kan jeg heller bruke de på en egen klipper 🤔😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt LATTERLIG mye!

Anonymkode: a36ee...e17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

De må jo bruke eget utstyr da. 400 er fint når hun ikke selv har klippet. 

Anonymkode: e7131...8ac

Det er jo foreldrene sitt utstyr. 

Kan ikke sammenlignes med en gartnerservice som bruker kjøretid til fra og har investert i markinpark og betaler skatt. 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

400 kr er det han bør få!

Anonymkode: bdb9e...edd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Betaler sønnen min på 14år 50kr, tar ca 20minutter. Men han bruker min klipper, mik bensin og er min da 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo ikke mye bensin på en 20 minutters klipp, det er knapt så det synes på tanken. Så kr 100 er mer enn nok til den jobben.

Anonymkode: ba70d...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

iden en plen normalt sett klippes hver 5 dag vil 400 pr klipp bli en hel helvetes masse penger.. Spør gutten hva han evt vil ha da vel og så forhandler dere frem en deal begge er OK med.. 

Anonymkode: 161e5...957

AnonymBruker
Skrevet

Skal en proff klippe altså gartner med eget utstyr 350/400 pr time

her ligger da bensin, slitasje, reise, er det bom? 

skal plenen stelles ordentlig, gjødsles, luftes, rakes osv? Kantklipping?

ja håndtverkere koster, så jeg som gartner anbefaler deg å tilby en ungdom jobben til en rimeligere peng evt en russegruppe?

Anonymkode: 06ea1...886

Skrevet

250,- er fin pris :D 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

200 kroner timen er bedre timelønn enn de fleste voksne som jobber på bensinstasjoner og matbutikker får i lønn, spesielt med tanke på at han ikke skal betale skatt på de kronene.

Etter skatt sitter butikk/bensinstasjonsarbeidere igjen med ca 160-180 kroner timen, og dette er medianen, altså inkludert dem som har jobbet i flere år og steget i lønnstrinn.

Så 150 kroner timen er god timeslønn for en tenåring som gjør en ufaglært jobb. Siden jobben tar 20 minutter deler vi 150 på tre og får 50 kr. Bruker han eget utstyr kan du være raus og legge på en ekstra femtilapp for drivstoff og slitasje på utstyr.

Så, 100 kr er en fin lønn for denne jobben.

Anonymkode: 7c10e...33f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser du skriver at "han må få for en times jobb uansett da". Hvorfor det, om han bare skal jobbe i 20 minutter?

For en times jobb + drivstoff tenker jeg 200 kr. er mer enn god nok lønn.

Skrevet

Jeg tenker 100kr er passe.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt LATTERLIG mye!

Det kan være lite og det kan være mye...  Jeg hadde gjort det gratis for noen, og tatt minst tØsnen KR ifra andre...  Synes du skal spørre naboen hvor mye han vil ha for å klippe plenen jeg, TS...   Sånn uten noe annet å gå etter synes jeg 3-4 hundrelapper høres greit ut :vetikke:

Endret av AnonymBruker 42
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (4 minutter siden):

Det kan være lite og det kan være mye...  Jeg hadde gjort det gratis for noen, og tatt minst tØsnen KR ifra andre...  Synes du skal spørre naboen hvor mye han vil ha for å klippe plenen jeg, TS...   Sånn uten noe annet å gå etter synes jeg 3-4 hundrelapper høres greit ut :vetikke:

Du kan jo gå etter hva voksne ufaglærte får i lønn. Det er under 200 kroner timen etter skatt. Tenåringer og lærlinger i slike jobber får langt mindre enn dette.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo gå etter hva voksne ufaglærte får i lønn. Det er under 200 kroner timen etter skatt. Tenåringer og lærlinger i slike jobber får langt mindre enn dette.

Ja, men så er det også en "tjeneste", og i ferien....  Hvorfor ikke bare tilby en tier så han har til en Kronesis og ett par bugg, lizm :fnise:

Endret av AnonymBruker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...