Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk avslag på bostøtte denne måneden fordi jeg har over 270 000 kr på konto. Hvorfor kom dette først nå? er det noe nytt Jeg har fått bostøtte det siste halve året.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
LilleKlump skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk avslag på bostøtte denne måneden fordi jeg har over 270 000 kr på konto. Hvorfor kom dette først nå? er det noe nytt Jeg har fått bostøtte det siste halve året.

Oi.... Da må du forvente et tilbakebetalingskrav 

Anonymkode: f8385...658

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Men det ligger inne på beregningene på min side på husbanken, og har ligget dere hele tiden. BAre lurer på om forskriften er endret?

AnonymBruker
Skrevet
LilleKlump skrev (17 timer siden):

Da fortjener du heller ikke bostøtte. Hvorfor få støtte for å bo når du fint kan ta av bufferen din?

Anonymkode: 05999...2c1

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har det alltid vært. Når formuen din overstiger en grense, så legges noe til inntekten din og du kan miste bostøtten.

Anonymkode: 82df1...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke man fikk bostøtte når man har penger stående på konto av denne størrelsen?

Anonymkode: da9df...515

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trodde ikke man fikk bostøtte når man har penger stående på konto av denne størrelsen?

Anonymkode: da9df...515

Det kommer an på om man har gjeld. Man kan fint ha 1 mill i gjeld OG på konto, dermed har man "0" i formue.

Anonymkode: 38cbf...0f7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...