AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Hei. Jeg vet man i utgangspunktet ikke bør blande seg i partnerens utseende. Men jeg har en samboer som har en lite pen tannstilling. Dette samtidig som jeg vet hun hadde fattige forelde. Det har fått meg til å tenke at hun trolig ikke fikk regulering fordi foreldrene ikke ville eller kunne betale egenandelen for tannregulering. Det jeg lurer på er om jeg kan tilby meg å betale for regulering i voksen alder slik at hun får tannstillingen hun ville hatt om hun hadde hatt foreldre med OK økonomi. Anonymkode: b9038...4cf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Ikke noe galt i det, men det kommer an på deres forhold. Du som vet best hvordan hun vil reagere. Anonymkode: 28464...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Dette er jo noe som må komme opp naturlig. Hvis dere snakker om barndom, hun kommer innom temaet, sier at tannlege mente hun burde hatt regulering, men de hadde ikke råd... KUN da kan du tilby å spandere. ALLE andre omstendigheter vil få henne til å føle seg stygg, og at du vil fikse på henne ubedt. Anonymkode: 15f3d...d37 9 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Du tenker det? Eller hun sier det? Jeg tok tannregulering i voksen alder - vi har delt økonomi. Han sa ingenting på det. Men å foreslå det….nei. Nope. Anonymkode: 0eec2...1ca
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Så lenge hun selv har sagt til deg at hun er misfornøyd med tennene så syns jeg det er veldig snilt av deg å tilby å betale for regulering. Men om hun aldri har nevnt det så blir det feil å dra det opp. Du kan prøve å få hun til å ta det opp ved å snakke om dine egne tenner "åh jeg har en jeksel maten alltid setter deg fast i, så irriterende, har du dine jeksler eller trukket dem? Vurderer å trekke mine, irriterer meg over en skjev tann også, se her, jeg syns rett tannrad er finest og har hørt om noe som heter usynlig regulering for voksne....." også se om hun sier noe om at hennes tenner er verre eller at hun også skulle ønske seg voksenregulering. Mitt råd hvis du får napp på å ta opp temaet er å ikke si med en gang" vil du ha det, jeg kan betale! " for da gjennomskues det som sosial manipulasjon. Men tygg litt på det," hmmm jaja kanskje vi skal gjøre litt research å skaffe oss rette tenner begge to hehe!" og ikke gjør alvor av det med en gang. Så la det gå noen dager eller uker og si at du har tenkt over det der litt mer og en dag du kjeda deg på jobb fant du et godt tilbud, og at du kan betale for henne om hun vil det. Du må få det til å fremstå som noe du begynte å tenke på nå nettopp fordi hun nevnte sine tenner når du nevnte dine, og ikke som noe du har tenkt på lenge med utseendet hennes og anser som et minus med henne. Anonymkode: 53ea8...74e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 Nei. Foreslå heller silikon i brystene. Anonymkode: 1137e...96e 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 Kun om hun klager over tennene sine!!! Jeg hatet brystene mine, men mannen min sa han elsket dem! Han betalte likevel for brystløft siden det var så viktig for meg. Nå - 20 år senere 😂 - kan han si «det var så bra du tok brystløft den gangen..» Anonymkode: cc946...846
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge hun selv har sagt til deg at hun er misfornøyd med tennene så syns jeg det er veldig snilt av deg å tilby å betale for regulering. Men om hun aldri har nevnt det så blir det feil å dra det opp. Du kan prøve å få hun til å ta det opp ved å snakke om dine egne tenner "åh jeg har en jeksel maten alltid setter deg fast i, så irriterende, har du dine jeksler eller trukket dem? Vurderer å trekke mine, irriterer meg over en skjev tann også, se her, jeg syns rett tannrad er finest og har hørt om noe som heter usynlig regulering for voksne....." også se om hun sier noe om at hennes tenner er verre eller at hun også skulle ønske seg voksenregulering. Mitt råd hvis du får napp på å ta opp temaet er å ikke si med en gang" vil du ha det, jeg kan betale! " for da gjennomskues det som sosial manipulasjon. Men tygg litt på det," hmmm jaja kanskje vi skal gjøre litt research å skaffe oss rette tenner begge to hehe!" og ikke gjør alvor av det med en gang. Så la det gå noen dager eller uker og si at du har tenkt over det der litt mer og en dag du kjeda deg på jobb fant du et godt tilbud, og at du kan betale for henne om hun vil det. Du må få det til å fremstå som noe du begynte å tenke på nå nettopp fordi hun nevnte sine tenner når du nevnte dine, og ikke som noe du har tenkt på lenge med utseendet hennes og anser som et minus med henne. Anonymkode: 53ea8...74e Neeeei! Om hun har veldig tydelig feilstilling på tennene så er hun jo klar over det selv. Da er det neppe noe sjakktrekk å ta det opp på denne måten. Da kan du like gjerne si: Har tenkt på at jeg skulle tilby deg å betale for tannregulering til deg siden du har så stygge tenner. Men om hun derimot nevner det selv, så kan du høre hva hun tenker om det selv og evt. tilby deg å betale. De fleste voksne som har problemer med tennene, uansett om det er hull, manglende eller skjeve tenner har komplekser nok fra før. Anonymkode: 98a9a...c53 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei. Jeg vet man i utgangspunktet ikke bør blande seg i partnerens utseende. Men jeg har en samboer som har en lite pen tannstilling. Dette samtidig som jeg vet hun hadde fattige forelde. Det har fått meg til å tenke at hun trolig ikke fikk regulering fordi foreldrene ikke ville eller kunne betale egenandelen for tannregulering. Det jeg lurer på er om jeg kan tilby meg å betale for regulering i voksen alder slik at hun får tannstillingen hun ville hatt om hun hadde hatt foreldre med OK økonomi. Anonymkode: b9038...4cf Det blir egentlig like sært som å foreslå å betale silikon fordi dama har små hengepupper etter x runder med amming, fordi man TROR at alle damer vil ha spretne silikonpupper. Jeg har selv mindre pen tannstilling, men hadde ikke giddet å styre med regulering. Det er smertefullt og tungvint. Hvis dama di derimot har komplekser på grunn av tennene og har ytret et ønske om å få regulering, ville jeg ha tilbudt å betale. Anonymkode: a2662...cf8 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 HVis hun selv sier at hun plages av det, og har store komplekser pga det, så synes jeg du kan tilby deg å betale. Hvis du ikke vet om hun er misfornøyd eller fornøyd, så bør du ikke tilby å betale. Da blir det som å si at hun ikke er god nok for deg, selv om du egentlig mener det godt. Anonymkode: dcab5...9e6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 Hvis hun hadde foreslått at du skulle fikse på nesen din, fordi hun syns den har litt uheldig vinkel..Hva ville du sagt? Anonymkode: f9866...20d 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 Jeg hadde blitt kjempeglad hvis min type hadde tilbydd meg noe sånt. For jeg liker ikke tannstillingen min selv men har ikke råd til å gjøre noe med det. Så ja hadde blitt kjempeglad. Anonymkode: f8ed3...612
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 Jeg hadde ikke fattige foreldre da jeg vokste opp. Jeg hadde en perlerad med fine tenner. Flyttet for meg selv som 18 åring og tjente egne penger. Så kom de helvetes visdomstennene og da ble front tennene oppe krønsja sammen. Ser ut som blir har spist yatzy og de har spredd seg selv. Jeg var rundt 30 da jeg hørte med tannlegen om regulering. Han sa jeg ikke skulle tenke på det. Deretter kom hun tannpleieren og ville se på tennene mine. Da fikk jeg klar beskjed om å gå hjem å skamme meg, for jeg hadde ett veldig sjarmerende smil. Dermed dro jeg hjem og skammet meg og var allikevel fornøyd med at 2 som kan tenner avviste hele ideen min. Har flere ganger hørt at jeg har ett veldig pent smil, så jeg er veldig fornøyd likevel 😊 Anonymkode: fdcc3...350 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det blir egentlig like sært som å foreslå å betale silikon fordi dama har små hengepupper etter x runder med amming, fordi man TROR at alle damer vil ha spretne silikonpupper. Jeg har selv mindre pen tannstilling, men hadde ikke giddet å styre med regulering. Det er smertefullt og tungvint. Hvis dama di derimot har komplekser på grunn av tennene og har ytret et ønske om å få regulering, ville jeg ha tilbudt å betale. Anonymkode: a2662...cf8 Jeg lagde tråden fordi jeg vet dette kan minne om silikonpupper. Men jeg synes likevel det er en forskjell. Mest sannsynlig har hun og foreldrene fått beskjed om hun vil ha tannregulering og det kan være grunnen til de takket nei var pga økonomi. Staten ville også sponset deler av tannreguleringen. Så jeg ville kun stilt et spørsmål hun har fått ført og som foreldrene trolig sa nei til pga økonomi. Sånn er det ikke silikonpupper. Leger går ikke rundt og uoppfordret spør kvinner om de vil ha silikonpupper og at staten vil sponse deler av prisen. Men jeg skjønner jo at det kan være andre grunner til at hun har skjeve tenner og at det er mulig hun ikke ønsker tannregulering. Og jeg skjønner at om jeg spør så kan dama føle det er stygt spørsmål å få, selv om jeg egentlig kun ønsker å hjelpe. Hadde jeg vært sikker på at dette var et lurt spørsmål så hadde jeg aldri laget denne tråden. Så jeg får vel tenke litt på dette. Sjekke om dama tar det med tannregulering opp frivillig eller om det er andre hint for at hun ønsker regulering. Jeg har ingen intensjon om å såre. Ønsker å hjelpe og det er jo de som har komplekser for tennene sine. TS Anonymkode: b9038...4cf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #15 Skrevet 19. juni 2023 Hadde du skiftet hjerne hvis hun betalte for det? Anonymkode: 83e4b...b21 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #16 Skrevet 19. juni 2023 Er du klar over hvor dyrt det er? Behandlingen for sønnen min koster totalt 80 000 kr Vi får dekket mye å må betale 20 000 kr selv. Tror ikke du får noe dekket når det er voksne som skal ha regulering. Anonymkode: 0e67b...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #17 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lagde tråden fordi jeg vet dette kan minne om silikonpupper. Men jeg synes likevel det er en forskjell. Mest sannsynlig har hun og foreldrene fått beskjed om hun vil ha tannregulering og det kan være grunnen til de takket nei var pga økonomi. Staten ville også sponset deler av tannreguleringen. Så jeg ville kun stilt et spørsmål hun har fått ført og som foreldrene trolig sa nei til pga økonomi. Sånn er det ikke silikonpupper. Leger går ikke rundt og uoppfordret spør kvinner om de vil ha silikonpupper og at staten vil sponse deler av prisen. Men jeg skjønner jo at det kan være andre grunner til at hun har skjeve tenner og at det er mulig hun ikke ønsker tannregulering. Og jeg skjønner at om jeg spør så kan dama føle det er stygt spørsmål å få, selv om jeg egentlig kun ønsker å hjelpe. Hadde jeg vært sikker på at dette var et lurt spørsmål så hadde jeg aldri laget denne tråden. Så jeg får vel tenke litt på dette. Sjekke om dama tar det med tannregulering opp frivillig eller om det er andre hint for at hun ønsker regulering. Jeg har ingen intensjon om å såre. Ønsker å hjelpe og det er jo de som har komplekser for tennene sine. TS Anonymkode: b9038...4cf Hva hvis hun hadde sagt at du burde få neseplastikk, og at hun kan dekke det, fordi du har en stor, mindre pen nese? Penisforstørrelse? Hårtransplantasjon? Du valgte en dame med mindre pen tannstilling. Drit i å endre på henne. Hvis tennene på dama er så viktig for deg, velg heller ei annen dame, med en perlerad. Anonymkode: a2662...cf8 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde ikke fattige foreldre da jeg vokste opp. Jeg hadde en perlerad med fine tenner. Flyttet for meg selv som 18 åring og tjente egne penger. Så kom de helvetes visdomstennene og da ble front tennene oppe krønsja sammen. Ser ut som blir har spist yatzy og de har spredd seg selv. Jeg var rundt 30 da jeg hørte med tannlegen om regulering. Han sa jeg ikke skulle tenke på det. Deretter kom hun tannpleieren og ville se på tennene mine. Da fikk jeg klar beskjed om å gå hjem å skamme meg, for jeg hadde ett veldig sjarmerende smil. Dermed dro jeg hjem og skammet meg og var allikevel fornøyd med at 2 som kan tenner avviste hele ideen min. Har flere ganger hørt at jeg har ett veldig pent smil, så jeg er veldig fornøyd likevel 😊 Anonymkode: fdcc3...350 Du skulle ikke tatt deg en konsultasjonstime og spurt da? Har du trukket visdomstennene? Kanskje tennene dine går tilbake til sin gamle stilling? Anonymkode: a391c...d98
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Jeg har ordentlig stygg tannstilling og hadde blitt veldig glad om jeg fikk tilbudet.. jeg vet jo at tennene er stygge og hadde ikke blitt fornærmet et sekund. Anonymkode: 3a52d...7bf
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 Hun er vel fullstendig klar over selv hvordan tennene hennes ser ut. Ser ikke problemet med å spørre om hun vil ha hjelp til å få det fiksa. Anonymkode: b02c0...5ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå