Gå til innhold

Fant ut hun er 10 år yngre... FML

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fylte 33 i helgen, etter 5 år som singel av diverse grunner. Ble jeg dratt med ut på byen av vennegjengen, ene venninen min klarte å være en bra wingwoman. Fikk meg i kontakt med en nydelig kvinne som det var utrolig lett å prate med. Jeg trodde helt ærlig at hun kanskje var 27-28, hun både ser (ikke ment som noe negativt) og oppførte seg mer modent. Så kom det ut dagen etter jeg hadde laget frokost når vi lå å koste oss, hvor det ble snakk om jobb denne uka, sa hun snart var ferdig med studiene til å bli lærer. For å prøve å la være å spørre alderen direkte spurte jeg når hun startet og fant så ut at hun er 23. 

Gav ikke reaksjon på at jeg ble sjokkert, fortsatte resten av dagen som om alt var normalt. Hun sa hun ikke ville tvinge seg på om jeg tenkte dette var mer en engangsgreie, men hele dagen hadde vært veldig hyggelig og var interessert i å ville møtes igjen. Siden jeg likte henne som person, er interessert og ikke ville skuffe henne sa jeg ja og vi har planlagt en date. Men etter hun dro, og i hele dag har jeg smått freaket meg selv ut. På den ene siden tenker jeg hun er en voksen kvinne som må få lov til å ta sine egne valg, på den andre tanker om at jeg er en gammel hyklerisk gris. Har alltid sagt til meg selv at jeg kommer ikke til å være den patetiske fyren som springer etter 20 år gamle jenter når jeg passerte 27.

Har gått igjennom hvert eneste øyeblikk i hode mitt med mikroskop for å se om jeg gjorde noe manipulerende, har spurt venninen min om jeg har gjort noe galt. Hun sier jeg overreagerer, vi begge to er voksne mennesker. Men hvorfor føler jeg meg da så ekkel, samtidig som jeg mer enn noe annet vil møte henne igjen? Endelig gikk ting min vei og så måtte jeg ble tildelt et moralsk dilemma. 

Anonymkode: ff962...00b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

33 år går da helt greit å date en på 23. Veldig hyggelig. Kos dere ❤️

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fylte 33 i helgen, etter 5 år som singel av diverse grunner. Ble jeg dratt med ut på byen av vennegjengen, ene venninen min klarte å være en bra wingwoman. Fikk meg i kontakt med en nydelig kvinne som det var utrolig lett å prate med. Jeg trodde helt ærlig at hun kanskje var 27-28, hun både ser (ikke ment som noe negativt) og oppførte seg mer modent. Så kom det ut dagen etter jeg hadde laget frokost når vi lå å koste oss, hvor det ble snakk om jobb denne uka, sa hun snart var ferdig med studiene til å bli lærer. For å prøve å la være å spørre alderen direkte spurte jeg når hun startet og fant så ut at hun er 23. 

Gav ikke reaksjon på at jeg ble sjokkert, fortsatte resten av dagen som om alt var normalt. Hun sa hun ikke ville tvinge seg på om jeg tenkte dette var mer en engangsgreie, men hele dagen hadde vært veldig hyggelig og var interessert i å ville møtes igjen. Siden jeg likte henne som person, er interessert og ikke ville skuffe henne sa jeg ja og vi har planlagt en date. Men etter hun dro, og i hele dag har jeg smått freaket meg selv ut. På den ene siden tenker jeg hun er en voksen kvinne som må få lov til å ta sine egne valg, på den andre tanker om at jeg er en gammel hyklerisk gris. Har alltid sagt til meg selv at jeg kommer ikke til å være den patetiske fyren som springer etter 20 år gamle jenter når jeg passerte 27.

Har gått igjennom hvert eneste øyeblikk i hode mitt med mikroskop for å se om jeg gjorde noe manipulerende, har spurt venninen min om jeg har gjort noe galt. Hun sier jeg overreagerer, vi begge to er voksne mennesker. Men hvorfor føler jeg meg da så ekkel, samtidig som jeg mer enn noe annet vil møte henne igjen? Endelig gikk ting min vei og så måtte jeg ble tildelt et moralsk dilemma. 

Anonymkode: ff962...00b

Jeg skjønner ikke reaksjonen din. Hun er 23 år, voksen og langt over den seksuelle lavalder. 

• Liker 8
Skrevet

Hallo.

Du er ikke 40+. Slapp av, treff henne igjen om du ønsker.

Jeg er vanligvis ikke så åpen for stor aldersforskjell - og hadde nok følt på det selv, men 🤷‍♀️

Går jo an å være åpen om dette til henne da? At du gjerne vil treffe henne igjen - men også er usikker på dette med aldersforskjell. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Møtte mannen året jeg fylte 20 og han 30. 8 år senere er vi gift med 3 barn.

Anonymkode: ac7e3...1dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at aldersforskjellen er skremmende stor. Dere er da kanskje på litt ulike stadier i livet hvis hun fortsatt er student og du er godt etablert og slikt. Men slikt går an å finne ut av

Anonymkode: 35145...8ae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Traff min mann når jeg var 21, han 32, fortsatt sammen etter 15 år😊 Har aldri møtt på noen utfordring i fht alder. 

Anonymkode: 11604...a21

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En fyr jeg kjenner er 22 og er sammen med en dame på 37 år. Null stress. Hadde hun vært 16 hadde det vært noe annet, men hun er jo godt over 18 år. Her er det ikke noen flere problemer enn de du skaper selv.

Anonymkode: d2bdd...3b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke en voksen kvinne nei. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25 og den emosjonelle intelligensen ikke før 30-årene. 

Hun kan nok syntes det er spennende å date eller ligge med en som er eldre, men fra ditt ståsted som den voksne og rasjonelle er det etisk feil å treffe henne igjen. 

Anonymkode: d04e9...7a5

• Liker 3
Gjest Elooon
Skrevet

Gammel gris?
Hvem er det som sier det? 
Ikke la andre mennesker styre livet ditt kun for noen er i mot aldersforskjell. Dere som dater hverandre bestemmer over dere selv så får andre passe seg selv. Ærlig talt. Andre skal da ikke stikke nesen sin borti andres forhold.

23 åringen er ei voksen kvinne og bestemmer over seg selv. Ikke et barn.
Go for it, kos dere, ta sjansen på et forhold og lev lykkelig. Ikke gi opp et forhold for aldersforskjell. Da kommer du mest sannsynlig til å angre lenge. Er det verdt det å gi opp ett bra forhold på grunn av redsel for å bli kalt gammel gris? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte min mann da jeg var 24. Han var 34. Han hadde samme kvalene som deg. Han syntes det var ubehagelig. Men vi hadde alt for bra kjemi til å gi det på båten. Vi er fortsatt sammen 12 år seinere og har det like bra sammen som den gang. 

Jeg tenker at dette handler mye om modenhet. Hvis hun er moden for alderen og du ikke er veldig moden for din alder, så er dette kanskje en bra match (ikke ta dette med modenhet som en formærmelse - min mann er veldig intelligent og oppegående, men vi møttes på omtrent samme modenhetsnivå den gangen, og vi er omtrent på samme nivå i dag også).

Anonymkode: 2849f...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg møtte min mann da jeg var 24. Han var 34. Han hadde samme kvalene som deg. Han syntes det var ubehagelig. Men vi hadde alt for bra kjemi til å gi det på båten. Vi er fortsatt sammen 12 år seinere og har det like bra sammen som den gang. 

Jeg tenker at dette handler mye om modenhet. Hvis hun er moden for alderen og du ikke er veldig moden for din alder, så er dette kanskje en bra match (ikke ta dette med modenhet som en formærmelse - min mann er veldig intelligent og oppegående, men vi møttes på omtrent samme modenhetsnivå den gangen, og vi er omtrent på samme nivå i dag også).

Jeg kan legge til at jeg grudde meg helt vilt til å fortelle mine foreldre om kjæresten min som var 34 år da jeg selv var 24. Responsen fra min far var "34 ja. Ja, det var omtrent den aldersforskjellen jeg så for meg at du ville ende opp med i en mann".

Min mann har aldri (så vidt er meg bekjent) blitt kalt ekkel for å være sammen med meg, og aller minst har mine foreldre hatt noen problemer med det. Også løp han ikke etter unge kvinner heller - han heller var ikke klar over at jeg var så ung i starten.

Så min stemme er å gå for det! Hvis ikke tror jeg du vil angre på å ikke ha gitt det en sjanse 💗

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av! I følge KG er helt greit å ligge eller date de under 25 så lenge du selv enten er under 40 eller kvinne.

Anonymkode: cb9d4...7dc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slapp av! I følge KG er helt greit å ligge eller date de under 25 så lenge du selv enten er under 40 eller kvinne.

Det er helt greit for folk over 40 år også å date de fra 20 år og oppover. Er tross alt voksne mennesker😂 

AnonymBruker
Skrevet

Fins mange bra der ute om du er tålmodig, ville selv ikke datet noen så unge og satt rykte på spill. Avslutter du det nå er det jo ikke noe mer? 

Anonymkode: 02d27...ccb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, usj. Hjernen er jo ikke engang ferdig utviklet. Hadde følt meg ekkel om jeg hadde sex med en så ung kvinne. 

Anonymkode: 5b534...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er vel om dere er i samme livsfase. Dersom hun fortsatt lurer på hva hun skal bli, hva hun vil i livet og du er etableringsklar blir vel heller det utfordringen.

Anonymkode: afddd...dd5

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fins mange bra der ute om du er tålmodig, ville selv ikke datet noen så unge og satt rykte på spill. Avslutter du det nå er det jo ikke noe mer? 

Anonymkode: 02d27...ccb

Sette rykte på spill for å hatt sex med et annet samtykkende voksent menneske. KG i et nøtteskall 😂

Endret av Lilly Rose
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hun er ikke en voksen kvinne nei. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25 og den emosjonelle intelligensen ikke før 30-årene. 

Hun kan nok syntes det er spennende å date eller ligge med en som er eldre, men fra ditt ståsted som den voksne og rasjonelle er det etisk feil å treffe henne igjen. 

Anonymkode: d04e9...7a5

Hos kvinner er hjernen ferdig utviklet tidlig i 20 årene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Elooon said:

Det er helt greit for folk over 40 år også å date de fra 20 år og oppover. Er tross alt voksne mennesker😂 

Hvis du er kvinne, ja, men ikke hvis du er mann.

På KG er man først voksen etter fylte 25 år.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...