AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 For en del år siden hadde jeg en kommunal jobb jeg trivdes godt i.. men lederen/ sjefen var psykopat. Dette er ikke et ord jeg bare slenger ut fordi jeg ikke liker / er enig med henne, men hun har ikke empati, og hun får næring av å herse med og være jævlig med de ansatte. Da føler hun seg i live. Hun var grusom mot meg. Et eks. Jeg ringer inn da jeg har sykt barn. Hun er høylytt i tlf og spør om ikke min mor kan passe barnet. Jeg: min mor er på jobb. Hun: da kan hun ta seg fri.. jeg: nei, det kan hun ikke da det er mitt barn og mitt ansvar. Jeg kunnet skrevet bok om eksempler. Jeg mistet all motivasjon og trivsel og sa opp jobben etter 8 år. Jeg hadde ingen selvtillit igjen, og jeg gråt nesten daglig. Jeg fikk meg ny jobb, og var redd i nesten 3 år før jeg klarte å senke skuldrene, jeg trodde ikke en sjef kunne være så grei. Jeg var sikker på at noe lå bak og ulmet. Der jobber jeg enda, og livet er godt på jobb. Det er mange mange år siden jeg jobbet i den kommunale jobben, og jeg snakker med gamle kollegaer av og til som forteller om galskapen til denne sjefen. Det har vært avisskriverier og mye drama. Nå er denne sjefen nedgradert og får ikke lov å ha personalansvar lengre. Hun går å plukker søppel, rydder og tar kopier og får lønn på 950.000 i året. Kommuneledelsen kan ikke sparke henne helt ut da de selv blir satt i dårlig lys og kan få problemer. Fordi denne sjefen har påvirket avgjørelser/ oppsigelser til ansatte der hun har lurt de trill rundt. Så de sitter selv i saksa om de fjerner henne helt. Hotell sæsar på høyt nivå! For meg betyr det mye at hun nå er nedgradert og plukker søppel og rydder. Da føler jeg meg endelig hørt, og folk ser hvem som er gal. Det å jobbe under slike forhold er ekstremt helseskadelig, jeg var så langt nede i perioder at jeg ble deprimert, lurte på om livet var verdt å leve. Men en dag fikk jeg nok og skrev en oppsigelse. Jeg tenkte at arbeidsledighets penger skal jeg overleve på framfor å ødelegge helsa mi. Jeg fikk raskt er vikariat i en ny jobb og fast stilling etter ett år. Hvis dere har en så jævlig ledelse som jeg hadde i gamle jobben så løp så fort dere kan, det blir sjelden bedre. ingen fortjener å gå under en sosiopat Anonymkode: 20a02...a38 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: For en del år siden hadde jeg en kommunal jobb jeg trivdes godt i.. men lederen/ sjefen var psykopat. Dette er ikke et ord jeg bare slenger ut fordi jeg ikke liker / er enig med henne, men hun har ikke empati, og hun får næring av å herse med og være jævlig med de ansatte. Da føler hun seg i live. Hun var grusom mot meg. Et eks. Jeg ringer inn da jeg har sykt barn. Hun er høylytt i tlf og spør om ikke min mor kan passe barnet. Jeg: min mor er på jobb. Hun: da kan hun ta seg fri.. jeg: nei, det kan hun ikke da det er mitt barn og mitt ansvar. Jeg kunnet skrevet bok om eksempler. Jeg mistet all motivasjon og trivsel og sa opp jobben etter 8 år. Jeg hadde ingen selvtillit igjen, og jeg gråt nesten daglig. Jeg fikk meg ny jobb, og var redd i nesten 3 år før jeg klarte å senke skuldrene, jeg trodde ikke en sjef kunne være så grei. Jeg var sikker på at noe lå bak og ulmet. Der jobber jeg enda, og livet er godt på jobb. Det er mange mange år siden jeg jobbet i den kommunale jobben, og jeg snakker med gamle kollegaer av og til som forteller om galskapen til denne sjefen. Det har vært avisskriverier og mye drama. Nå er denne sjefen nedgradert og får ikke lov å ha personalansvar lengre. Hun går å plukker søppel, rydder og tar kopier og får lønn på 950.000 i året. Kommuneledelsen kan ikke sparke henne helt ut da de selv blir satt i dårlig lys og kan få problemer. Fordi denne sjefen har påvirket avgjørelser/ oppsigelser til ansatte der hun har lurt de trill rundt. Så de sitter selv i saksa om de fjerner henne helt. Hotell sæsar på høyt nivå! For meg betyr det mye at hun nå er nedgradert og plukker søppel og rydder. Da føler jeg meg endelig hørt, og folk ser hvem som er gal. Det å jobbe under slike forhold er ekstremt helseskadelig, jeg var så langt nede i perioder at jeg ble deprimert, lurte på om livet var verdt å leve. Men en dag fikk jeg nok og skrev en oppsigelse. Jeg tenkte at arbeidsledighets penger skal jeg overleve på framfor å ødelegge helsa mi. Jeg fikk raskt er vikariat i en ny jobb og fast stilling etter ett år. Hvis dere har en så jævlig ledelse som jeg hadde i gamle jobben så løp så fort dere kan, det blir sjelden bedre. ingen fortjener å gå under en sosiopat Anonymkode: 20a02...a38 Jeg opplevde det samme også kvinnelig sjef. Jeg ble sykemeldt i 1 år og sa opp jobben. Fy søren det er ekstremt destruktivt og har tatt tid å bygge seg selv opp igjen. Anonymkode: ab2fc...29a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Opplevde det samme. Jeg plages fortsatt av det hun gjorde, selv om det er mange år siden. Anonymkode: 0e383...a77
fugl fønix Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For en del år siden hadde jeg en kommunal jobb jeg trivdes godt i.. men lederen/ sjefen var psykopat. Dette er ikke et ord jeg bare slenger ut fordi jeg ikke liker / er enig med henne, men hun har ikke empati, og hun får næring av å herse med og være jævlig med de ansatte. Da føler hun seg i live. Hun var grusom mot meg. Et eks. Jeg ringer inn da jeg har sykt barn. Hun er høylytt i tlf og spør om ikke min mor kan passe barnet. Jeg: min mor er på jobb. Hun: da kan hun ta seg fri.. jeg: nei, det kan hun ikke da det er mitt barn og mitt ansvar. Jeg kunnet skrevet bok om eksempler. Jeg mistet all motivasjon og trivsel og sa opp jobben etter 8 år. Jeg hadde ingen selvtillit igjen, og jeg gråt nesten daglig. Jeg fikk meg ny jobb, og var redd i nesten 3 år før jeg klarte å senke skuldrene, jeg trodde ikke en sjef kunne være så grei. Jeg var sikker på at noe lå bak og ulmet. Der jobber jeg enda, og livet er godt på jobb. Det er mange mange år siden jeg jobbet i den kommunale jobben, og jeg snakker med gamle kollegaer av og til som forteller om galskapen til denne sjefen. Det har vært avisskriverier og mye drama. Nå er denne sjefen nedgradert og får ikke lov å ha personalansvar lengre. Hun går å plukker søppel, rydder og tar kopier og får lønn på 950.000 i året. Kommuneledelsen kan ikke sparke henne helt ut da de selv blir satt i dårlig lys og kan få problemer. Fordi denne sjefen har påvirket avgjørelser/ oppsigelser til ansatte der hun har lurt de trill rundt. Så de sitter selv i saksa om de fjerner henne helt. Hotell sæsar på høyt nivå! For meg betyr det mye at hun nå er nedgradert og plukker søppel og rydder. Da føler jeg meg endelig hørt, og folk ser hvem som er gal. Det å jobbe under slike forhold er ekstremt helseskadelig, jeg var så langt nede i perioder at jeg ble deprimert, lurte på om livet var verdt å leve. Men en dag fikk jeg nok og skrev en oppsigelse. Jeg tenkte at arbeidsledighets penger skal jeg overleve på framfor å ødelegge helsa mi. Jeg fikk raskt er vikariat i en ny jobb og fast stilling etter ett år. Hvis dere har en så jævlig ledelse som jeg hadde i gamle jobben så løp så fort dere kan, det blir sjelden bedre. ingen fortjener å gå under en sosiopat Anonymkode: 20a02...a38 Føler med deg❤ min leder la på røret da jeg ringte å sa fra at jeg er syk ifjor. For 2 år siden da jeg ringte å sa jeg var syk,sa hun surt " herregud,er det mulig! " I en sur tone. Hun ble så sint og urimelig. (Jeg har veldig lite fravær,mange som har mye mer fravær enn meg,men likevel,uprofft av henne.) Fikk høre fra andre at hun baksnakket meg stygt,mens jeg var sykemeldt,ofte sterkt overdrevet,herregud ingen kan noe for at en blir syk,det blir jo alle av og til.Men når hu blir syk,å guuuud da synes hun synd på seg selv da,og forlanger full sympati fra meg i etterkant. Det får hun ikke! 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg opplevde det samme også kvinnelig sjef. Jeg ble sykemeldt i 1 år og sa opp jobben. Fy søren det er ekstremt destruktivt og har tatt tid å bygge seg selv opp igjen. Anonymkode: ab2fc...29a Kanskje det er samme sjef? Anonymkode: 20a02...a38
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 fugl fønix skrev (25 minutter siden): Føler med deg❤ min leder la på røret da jeg ringte å sa fra at jeg er syk ifjor. For 2 år siden da jeg ringte å sa jeg var syk,sa hun surt " herregud,er det mulig! " I en sur tone. Hun ble så sint og urimelig. (Jeg har veldig lite fravær,mange som har mye mer fravær enn meg,men likevel,uprofft av henne.) Fikk høre fra andre at hun baksnakket meg stygt,mens jeg var sykemeldt,ofte sterkt overdrevet,herregud ingen kan noe for at en blir syk,det blir jo alle av og til.Men når hu blir syk,å guuuud da synes hun synd på seg selv da,og forlanger full sympati fra meg i etterkant. Det får hun En kollega av meg ble tatt inn på møte med ledelsen, (samme arbeidsplass) der satt det mange og sjefen satt der med stjerner i øynene og skulle «slakte» henne.. hele dama fryder seg og fikk næring. Kollegaen min konfronterte henne med episoder hun ikke likte, og sjefen lo av henne og nektet selvfølgelig. Da la hun fram et lydopptak hun spilte av foran alle. Sjefen bortforklarte dette, og etter den episoden var sjefen så ute etter henne at hun klarte ikke jobbe der mer Anonymkode: 20a02...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå