Gå til innhold

Manipulere syklus med angrepille før ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at jeg kan forvente mensen midt i ferien. Noen som vet om det går an å ta en angrepille feks 10 dager før ferie for å få den unnagjort til ferien starter?

Anonymkode: 1991d...a5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går du på p-piller kan du evt droppe de 7 sukkerpillene, eller hoppe direkte over til nytt brett om du har 1 uke uten piller. Har aldri hørt om at angrepiller kan utsette mensen🤔

Anonymkode: fe8a9...c83

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke prevensjon, og har forsøkt de tablettene man får hos lege for å utsette. Det fungerte veldig dårlig, fikk en småblødning som aldri gikk over. 

Ts

Skrevet

Risikerer man ikke oppblåst mage, menssmerter o.l da?

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har prøvd å manipulere syklus, selv med Primolut som er anbefalt, har det ført til smerter, oppblåsthet og plager fra h da jeg er på ferie. Så har bare latt det være.. 

Anonymkode: 3b781...d91

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (Akkurat nå):

Risikerer man ikke oppblåst mage, menssmerter o.l da?

Jeg har tatt angrepille en gang tidligere da prevensjon sviktet. Det resulterte i en slags menstruasjon. Så planen min er at hvis jeg tar en angrepille før ferien, blir det forhåpentligvis nye 28 dager til neste blødning (mensen). Og innimellom der er ferien.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke satset på det. 

Jeg får uregelmessig blødning i alt fra en til fire uker blødning etter angrepille, alt fra noen få dager eller uker etter inntak av angrepille. 

Så tror ikke det er noe fast mønster på det, ellers hadde ideen din kanskje fungert. 

Gå heller til legen å be om piller for å utsette mens, det finnes, men jeg har ikke prøvd de selv. 

Anonymkode: b757a...0ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tatt angrepille en gang tidligere da prevensjon sviktet. Det resulterte i en slags menstruasjon. Så planen min er at hvis jeg tar en angrepille før ferien, blir det forhåpentligvis nye 28 dager til neste blødning (mensen). Og innimellom der er ferien.

Ts

Ok. Rent personlig ville jeg ikke tuklet med syklusen. Men det er jo opp til hver enkelt. Noen stor skade gjør man jo ikke.

Skrevet

Skal ikke angrepille tas egentlig før eggløsning? 

Men jeg ville ikke klusset det til da du kan forsatt få mens da. Hvor mange dager skal du være der og hvor mange dager med mens har du 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. Off label tukling på egenhånd er ikke lurt. Bruk medisiner som er indisert for det. 

Anonymkode: df573...91a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som sagt prøvd de medisinene som brukes for å utsette, de fungerer ikke på meg. Jeg skal være der i to uker, og den varer i en uke 😭 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Sofakona said:

Skal ikke angrepille tas egentlig før eggløsning? 

Men jeg ville ikke klusset det til da du kan forsatt få mens da. Hvor mange dager skal du være der og hvor mange dager med mens har du 

Angrepille skal tas så fort som mulig etter ubeskyttet sex. 

Anonymkode: e3286...300

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har som sagt prøvd de medisinene som brukes for å utsette, de fungerer ikke på meg. Jeg skal være der i to uker, og den varer i en uke 😭 

Ts

Okey, men er det så krise med mensen? Skjønner at bading er ubehagelig men det går som regel fint med tampong så lenge du skifter den rett før og etter

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Angrepille skal tas så fort som mulig etter ubeskyttet sex. 

Anonymkode: e3286...300

Norlevo må tas innen tre døgn etter samleiet for å ha effekt. EllaOne har effekt tatt innen fem døgn etter samleiet. Angrepillen virker på den måten at den utsetter eggløsningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okey, men er det så krise med mensen? Skjønner at bading er ubehagelig men det går som regel fint med tampong så lenge du skifter den rett før og etter

Jeg blør mye, og vi skal på ferie med campingvogn. Sykt upraktisk 😕 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig...bruk mens truse.. tampong.. bind etc.... det er jo bare 1 uke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blør mye, og vi skal på ferie med campingvogn. Sykt upraktisk 😕 

Ts

Tampong, bind i tillegg om natt, våtservietter. 

Aldri om jeg skal kødde til ting med primolut og tilsvarende igjen. 1 uke med plager der det så ut som at jeg var gravid, deretter den vanlige (heldigvis for meg korte) uka med vanlig mens og plager. 

Anonymkode: 3b781...d91

Skrevet

Jeg tok en angrepille en gang bare på gøy, funka det, fikk mensen noen dager så var det over 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...