AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har vist mye interesse for en nyere leilighet i Oslo som det foreløpig ikke er noen budgivere på. Den ligger for 6,5 millioner, men er på første etasje og har ingen balkong og det er forløpig bare meg som har budt. Jeg la meg på 5,7 mNOK, altså 800.000 under prisantydningen og fikk avslag, som forventet. Men i og med at renten er steget så mye som den er, og vil stige enda mere, og det var svært få på visning og de andre som gikk på visningen kun var der maks 5 min før de gikk igjen, så tror jeg dette er et objekt det går an å presse litt ned på, spesielt med tanke på rykter om en dobbelt rentehevning senere denne uka.... Jeg tenker det nå er lurt å sitte litt stille i båten og avvente, ellers er jeg for interessert og da kan selger drive opp prisen. Hva er lurt her? Anonymkode: 7e48a...048
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Jeg ville lagt inn et noe høyere bud. Du risikerer jo at det blir nye visninger, og da kan flere interesserte plutselig dukke opp. Anonymkode: 2b9ac...343 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Vær sikker på at du kjenner markedet. Hvor stor er denne leiligheten? Er den nylig oppusset? Attraktiv beliggenhet? Alle disse faktorene spiller inn på hvor mye du bør gi. Anonymkode: 2700e...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vær sikker på at du kjenner markedet. Hvor stor er denne leiligheten? Er den nylig oppusset? Attraktiv beliggenhet? Alle disse faktorene spiller inn på hvor mye du bør gi. Anonymkode: 2700e...9fe 3roms, knappe 80m2, gåavstand til T-banen, men ikke i Sentrum/Grünerløkka eller et veldig populært område. MEN! Det medfølger ikke balkong og er 1etasje, og jeg tror det skremte mange vekk i utgangspunktet Anonymkode: 7e48a...048
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Hvor gjerne vil du ha den? Og hvor mye fleks har du i budsjettet? Mye? Da legger du deg opp litt i pris. Med relativt kort tidsfrist. Passe? Da kan du ha is i magen. Jeg valgte det. Men 7 dager senere, da megler ringte meg ca tredje gangen og jeg merket de var på gli, så la noen inn bud på prisantydning. Som jeg da for egen stolthets del ikke hev meg på. Anonymkode: 940be...309
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor gjerne vil du ha den? Og hvor mye fleks har du i budsjettet? Mye? Da legger du deg opp litt i pris. Med relativt kort tidsfrist. Passe? Da kan du ha is i magen. Jeg valgte det. Men 7 dager senere, da megler ringte meg ca tredje gangen og jeg merket de var på gli, så la noen inn bud på prisantydning. Som jeg da for egen stolthets del ikke hev meg på. Anonymkode: 940be...309 Passe til mye kanskje, fin leilighet, men er også forsiktig med å bli altfor forelsket i en leilighet.... Megler kommer seg nok ikke unna at jeg er den eneste som har lagt inn bud og som var på visning mer enn 5 minutter..... Jeg har fått e-post fra megler om at selger er forhandlingsvillig, men har ikke fått noe konkret motbud.. Anonymkode: 7e48a...048
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Passe til mye kanskje, fin leilighet, men er også forsiktig med å bli altfor forelsket i en leilighet.... Megler kommer seg nok ikke unna at jeg er den eneste som har lagt inn bud og som var på visning mer enn 5 minutter..... Jeg har fått e-post fra megler om at selger er forhandlingsvillig, men har ikke fått noe konkret motbud.. Anonymkode: 7e48a...048 Da ber du om motbud, så får dere forhandle derifra. Vi fikk motbud. Sa litt lavere pris, fikk leilighet etter 3 motbud. Noe som ble sagt dette var siste bud. tjente en del kroner… Anonymkode: f9062...85d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da ber du om motbud, så får dere forhandle derifra. Vi fikk motbud. Sa litt lavere pris, fikk leilighet etter 3 motbud. Noe som ble sagt dette var siste bud. tjente en del kroner… Anonymkode: f9062...85d Kan jeg spørre hvor mye deres sparte? Evt bare i prosenter fra prisantydningen? Var det i Oslo eller ikke? Anonymkode: 7e48a...048
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 Du bør aldri by over deg selv. Du vil garantert bli varslet om det kommer nye bud, og da kan du by over det. Alternativet hvis du vil/må ha leiligheten fort er å be om et motbud, men ikke aksepter det hvis du synes det blir for dyrt. Som eneste budgiver i et tregt boligmarket er det du som sitter med gode forhandlingskort. Anonymkode: 905cf...729 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør aldri by over deg selv. Du vil garantert bli varslet om det kommer nye bud, og da kan du by over det. Alternativet hvis du vil/må ha leiligheten fort er å be om et motbud, men ikke aksepter det hvis du synes det blir for dyrt. Som eneste budgiver i et tregt boligmarket er det du som sitter med gode forhandlingskort. Anonymkode: 905cf...729 Ja, det ser sånn ut.... Finnes mange fine boliger derute, og markedet er ikke like brennhet som i 2021 eller 2022. Anonymkode: 7e48a...048
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan jeg spørre hvor mye deres sparte? Evt bare i prosenter fra prisantydningen? Var det i Oslo eller ikke? Anonymkode: 7e48a...048 Prisantydning 3,2 mill, sparte 175’. Ikke Oslo. Landsbygda. Anonymkode: f9062...85d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Jeg tror jeg fant den på Finn, og jeg vil si den ikke er verdt prisen. Nå vet jeg ikke akkurat hva denne gikk for, men her hadde du fått mye mer sollys og 2 balkonger, og langt mindre innsyn: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=306577143&ci=16 Anonymkode: 2700e...9fe
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 13.43): Jeg har vist mye interesse for en nyere leilighet i Oslo som det foreløpig ikke er noen budgivere på. Den ligger for 6,5 millioner, men er på første etasje og har ingen balkong og det er forløpig bare meg som har budt. Jeg la meg på 5,7 mNOK, altså 800.000 under prisantydningen og fikk avslag, som forventet. Men i og med at renten er steget så mye som den er, og vil stige enda mere, og det var svært få på visning og de andre som gikk på visningen kun var der maks 5 min før de gikk igjen, så tror jeg dette er et objekt det går an å presse litt ned på, spesielt med tanke på rykter om en dobbelt rentehevning senere denne uka.... Jeg tenker det nå er lurt å sitte litt stille i båten og avvente, ellers er jeg for interessert og da kan selger drive opp prisen. Hva er lurt her? Anonymkode: 7e48a...048 Du bør kontakte megler og be om et motbud fra selger. Anonymkode: 6c7a1...be9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Du kommer aldri til å få den 800k under prisant. Enten kan du by 200k under prisant og bli møtt på 100-150k under så er boligen din Eller så kan du sitte stille i båten en stund, legge deg på 450k under prisant og krysse fingrene for at selger ikke gidder flere visninger. Blir det flere visninger risikerer du å miste den Anonymkode: 4cc06...a74 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bør kontakte megler og be om et motbud fra selger. Anonymkode: 6c7a1...be9 Ingen gidder å gi motbud på såpass useriøse og fornærmende bud som det ts la inn Anonymkode: 4cc06...a74 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 13.56): 3roms, knappe 80m2, gåavstand til T-banen, men ikke i Sentrum/Grünerløkka eller et veldig populært område. MEN! Det medfølger ikke balkong og er 1etasje, og jeg tror det skremte mange vekk i utgangspunktet Anonymkode: 7e48a...048 Ja, det vil jo være et stort minus når du og skal selge. Hadde heller tatt ett eller to tbanestopp ut på linja og fått noe OK med balkong osv. Akkurat det er veldig viktig for folk særlig når det ikke et sentralt. Anonymkode: 82893...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 18.18): Du kommer aldri til å få den 800k under prisant. Enten kan du by 200k under prisant og bli møtt på 100-150k under så er boligen din Eller så kan du sitte stille i båten en stund, legge deg på 450k under prisant og krysse fingrene for at selger ikke gidder flere visninger. Blir det flere visninger risikerer du å miste den Anonymkode: 4cc06...a74 En kompis av meg la seg på 4 mill for en leilighet i Bergen, selvom megler mente den kunne gå for 3,25. Han fikk 3,5, altså solgte han også under prisantydning, men fortsatt et kjemperesultat. Så prisantydning sier ikke alt.... Ekstremt eksempel, men likevel. Anonymkode: 7e48a...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå