AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Hei, jeg har fått denne diagnosen etter årevis med psykiske problemer. For meg utarter det seg som at jeg har litt av mange ulike ting som angst, depresjon, vansker med relasjoner, spiseforstyrrelse, vansker med grensesetting, blir veldig lett fullstending utmattet, lav selvtillit, lav selvfølelse, generell opplevelse av utrygghet. Jeg blir handlingslammet når jeg kommer i vanskelige situasjoner og mister kjapt evnen til å tenke klart. Hvis noen behandler meg dårlig, klarer jeg ofte ikke forsvare meg, tar det heller inn over meg selv. Jeg kan ha det ganske greit i perioder hvor livet er stabilt uten de store greiene, men dessverre varer de periodene kort. Er nå ganske mye bedre enn jeg har vært på lenge fordi jeg har gått og går i behandling og har jobbet med mange av traumene mine. Men jeg er redd dette er noe som alltid vil være med meg for jeg har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Hvordan lever andre med dette? Hva jobber dere med og hvordan fungerer dere i jobb og hverdagens stress og press? Hvordan unngår eller håndterer dere triggende situasjoner? Anonymkode: 426f2...001 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har det akkurat som du. Jeg er lærer og etter at jeg ble retraumatisert fungerer jeg veldig dårlig, rett og slett. I triggende situasjoner dissosierer jeg og blir til den traumatiserte ungen jeg var. Jeg er redd hele tiden og har hatt mye selvmordstanker. Anonymkode: a64d0...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Og ja, det går aldri over, man blir ikke bra av kompleks ptsd, men man kan lære å leve med det. Anonymkode: a64d0...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå