AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Tips til ostefat uten muggost? Alle tips på nett ser ut for å ha det:p Er ingen ostekjenner, og muggost skjønner jeg bare ikke 😅 Ostefat i Norge har aldri imponert min sikkert uerfarne gane, mens i utlandet har jeg fortsatt til gode å få ost jeg ikke liker (ikke vært i Frankrike da...) Anonymkode: 0c16c...c3d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Utgår både blå, hvit og rød(rødkitt) muggost? Da blir det for meg en "tynn" ostebrikke. Men du har jo alt av "gulost" som ridder, manchego, cheddar osv og kremoster blåmuggost er jo veldig mye fra de skarpe rochefort til milde blå castello, samme variasjon i styrke hos hvitmuggoster som brie og camembert. Hvis du går i en betjent ostedisk f.eks meny kan du få smake litt forskjellig og kanskje finne noe du liker. Jeg liker tilbehør som diverse marmelader, honning og nøtter bedre til ost, enn druer, epler og selleristilker som er ganske vanlig i min omgangskrets. Anonymkode: c851b...23b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Comte. Port salut. Anonymkode: f7468...ff7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Utgår både blå, hvit og rød(rødkitt) muggost? Da blir det for meg en "tynn" ostebrikke. Men du har jo alt av "gulost" som ridder, manchego, cheddar osv og kremoster blåmuggost er jo veldig mye fra de skarpe rochefort til milde blå castello, samme variasjon i styrke hos hvitmuggoster som brie og camembert. Hvis du går i en betjent ostedisk f.eks meny kan du få smake litt forskjellig og kanskje finne noe du liker. Jeg liker tilbehør som diverse marmelader, honning og nøtter bedre til ost, enn druer, epler og selleristilker som er ganske vanlig i min omgangskrets. Anonymkode: c851b...23b Jeg har seplofobi, det er helt uaktuelt med mugg 😂 Så du har nok rett i at det blir kjedelig for en ostekjenner men det får bare være. Ingen som skal spise er ostekjennere heller:p Jeg skal ordne et ostefat på en plass som antagelig har ubetjent ostedisk (bitteliten by), så må nok ha litt ideer selv. Men kremost er jo innafor, om enn litt kjedelig. Tilbehør er lett:) Er egentlig bare ostene jeg trenger hjelp til. Anonymkode: 0c16c...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå