Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Farmor til barna inviterte oss til Utlandet. Hun spanderte flybillett og opphold og både meg og jentene var så spent å fly til hjembyen hennes. 

problemet er at jentene hadde utgått pass og jeg ville ordne opp nødpass. Kunne ikke ta ordentlig pass for dem da min ex ikke møtte opp for å gi bekreftelse. Det samme skjedde med nødpassene. Han har besøksforbud etter mye psykisk og fysisk vold mest rettet mot meg. Jeg hadde fortsatt et glimt håp igjen når politimannen sa at jeg kunne reise så lenge jeg viser min pass og foreldre bevis, i og med at landet det er snakk om ligger i Schengen området. Så jeg gikk og snakket med flyselskapet en dag tidligere og de ga grønnt lys. 

Vi var alle glad og gjorde oss klar for reisen. På gaten ble vi selvfølgelig stanset og etter litt fram og tilbake diskutering sa han rett til meg at jeg ikke får lov å reise med barna og sendte oss ut. 

Vi var alle knust, spesielt min eldste datter for hun hadde gledet seg mest av alle for den turen. 

Min mor hentet oss og ga beskjed at min tante (som også bor i utlandet) ringte opp og fortalte at de fikk besøk av eksen og han henger rundt henne og søskenbarnet mitt nå. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det jeg....

Føler meg så knust nå, hadde en fin fase som gikk oppover igjen og der jeg hadde mye energi, men nå har jeg bare lyst til å gjøre ingenting enn å ligge i sengen og gråte. Min eldste datter er ennå så lei seg, det knuser meg komplett.

Anonymkode: f761a...86a

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så flott av deg og Farmor at dere ønsker at barna skal kjenne henne og ha et forhold til hvor hun kommer fra, til tross for alt det vonde fra far. Og så ufattelig, ufattelig urettferdig og ikke minst sjokkerende, at en mann som har fått besøksforbud for å ha gjort deg og barna utrygge, skal ha noe som helst rett til å bestemme om barna får pass eller ikke.

Stor klem til dere alle sammen ❤️

Anonymkode: cf9b4...657

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks prøvde å nekte våre barn pass. Vi er begge etnisk norske, så er Inge fare for kidnapping til ett annet hjemland.

Jeg var fortvilet og spurte om hjelp fra politiet. Politiet sendte ett brev hvor de påla far å godkjenne pass til barna, han fikk 14 dager frist på å gi tillatelse. Far nektet plent og da tok politiet avgjørelsen og utstedte pass til barna våre likevel.

Be politiet om hjelp, ts.

Anonymkode: 5bd32...ecb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her må du jo klage. Noen har gjort en feil? Enten flyselskapet som gav grønt lys, eller de på flyplassen som nektet dere å reise?

Vi ble nektet å reise i koronatiden. Vi mistet flyet vårt fordi en ansatt i gaten mente at koronatesten vår var feil. Vi hadde også gjort alt riktig på forhånd.

Jeg klagde og klagde, og gav meg ikke. Til slutt truet jeg med både advokat og medieoppslag - da spanderte plutselig flyselskapet ny flyreise på oss.

Anonymkode: 4c49a...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Min eks prøvde å nekte våre barn pass. Vi er begge etnisk norske, så er Inge fare for kidnapping til ett annet hjemland.

Jeg var fortvilet og spurte om hjelp fra politiet. Politiet sendte ett brev hvor de påla far å godkjenne pass til barna, han fikk 14 dager frist på å gi tillatelse. Far nektet plent og da tok politiet avgjørelsen og utstedte pass til barna våre likevel.

Be politiet om hjelp, ts.

Anonymkode: 5bd32...ecb

Tusen takk, jeg skal ringe til politiet i dag og hører med de hvordan jeg får fikset dette.

Farmor til barna var heldigvis fullt forståelsesfull og trøstet oss over lang telefonsamtale. Hun sa at vi prøver en gang til når barna har fått seg pass.

Dette alt er så kjipt, det med at han dro til min Familie føles ut som om han bare vil vise meg at han kan gjøre hva han vil mens meg og barna skal holde seg i pinebenken. Han dro nemlig samme dag jeg søkte om nødpass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot eks du har. 

Anonymkode: eda64...838

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor henger han rundt din tante? Bor hun i nærheten av farmor? 🕵🏻‍♀️

Anonymkode: 07e8c...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor henger han rundt din tante? Bor hun i nærheten av farmor? 🕵🏻‍♀️

Anonymkode: 07e8c...0b1

Nei, hun bor ikke i samme land som farmor opprinnelig kommer i fra. Er naboland da :)

Har mer på følelsen at han gjorde dette ekstra med vilje for å gjøre meg mer lei. Han reiste samme dag han skulle møte på politistasjonen for å gi bekreftelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...