Gå til innhold

Dere som jobber fulltid i butikk, hvor mye tjener dere i måneden ?

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (2 minutter siden):

En butikksjef i matbutikk av litt størrelse kan tjene over en million.

Hvorfor er det høyere lønn for sjefen i f.eks. en stor Kiwi-butikk enn en liten Kiwi-butikk? Får de prosenter i lønn av butikkens omsetning? I tillegg til fastlønn så får de altså lønn etter salgsresultater? Det må vel være noe sånt.

Endret av Million

Fortsetter under...

AnonymBruker
34 minutter siden, Million said:

Hvorfor er det høyere lønn for sjefen i f.eks. en stor Kiwi-butikk enn en liten Kiwi-butikk? Får de prosenter i lønn av butikkens omsetning? I tillegg til fastlønn så får de altså lønn etter salgsresultater? Det må vel være noe sånt.

Jeg bare spekulerer, men det er jo vesentlig mer arbeid. Flere ansatte, flere å ha personalansvar for osv. vil jo normalt gi høyere lønn i de fleste yrker.

Om de får bonuser eller akkordordning basert på resulater vet jeg ikke, men jeg vet at den lokale kjøpmannen tjener godt over millionen, og driver den største matbutikken på flere mils avstand (svær Menybutikk i turistområde, så åpen søndager/helligdager også).

Anonymkode: 4bbe1...e52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Adobyen skrev (5 timer siden):

Jeg tror det er stor forskjell på butikker også. Lønna er kanskje ikke lik for byggevare, elektronikk, klær og matbutikker. Joker og Ikea.  Store og små, alene eller i kjede. 

Jeg tror de ansatte på feks. Clas Ohlson tjener bedre enn meg som jobber i matbutikk. På Clas Ohlson er det mange avdelinger feks. jernvare, og en må ha kunnskap og kompetanse i det feltet. Dermed høyere lønn. Tror også det er lavere timelønn i klesbutikk enn i matbutikk :)

Million skrev (3 timer siden):

Det varierer etter omsetningsklasse. Hvor mye en butikksjef tjener er liksom delt opp. På butikken jeg jobber omsetter ca. 80 mil. Husker ikke helt hva sjefen sa, men mener ca. 6-700.000 i året. Han har ingen høyere utdanning, men har gått på lederkurs (internt), og kurs på BI betalt av arbeidsgiveren. :)

Million skrev (6 timer siden):

Fordi det er en mye større oppgave å ha 50 ansatte enn 10, mye høyere omsetning osv.

Annonse

AnonymBruker

Butikksjef. 100%. Lønnstrinn 26 + fagbrev + ekstra tillegg. Ingen UB.

47500,- brutto. Eventuelle bonuser kommer i tillegg. 

Hadde jeg gått tilbake til salgsmedarbeiderstilling kan du ta bort ca 7000,-og da hadde jeg fått UB i tillegg.

Anonymkode: ec8de...906

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 9.28):

Jobber i butikk 100%
Jeg har 28.000,- brutto

Anonymkode: 0b2fe...12f

Er du 18-20 år uten ansiennitet?? Det er horribelt. Hadde aldri giddet det. 

Anonymkode: 60639...3be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...