Gå til innhold

Gravid som student

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nylig funnet ut at jeg er gravid, og som overskriften sier så er jeg student🫢 er 25 år og samboer er 28. Vi er veldig glade men jeg kjenner litt på panikk (mulig det er vanlig).. 

Ja jeg er student, men når barnet blir født har jeg et semester igjen før jeg er ferdig med bachelor. Får da permisjon fra studiene et år hvis jeg har forstått det riktig og må ta fullføre siste semester når barnet er rundt 1 år. Jeg tar en bachelor hvor jeg er ganske sikker på at jeg garantert jobb etter ferdig utdanning, men likevel er jeg litt nervøs. Samboer har god inntekt, og jeg får stipend underveis. 
Har noen noe «positivt» å komme med så jeg får landet litt og følt at dette er rett og bra?😅 Tror jeg ikke blir å angre men er litt nervøs kjenner jeg..🫢

Anonymkode: c9d2a...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er også student! 24 år og venter mitt 2 barn🥰 jeg syns det går helt fint å være student og mamma, barna er bare en stor motivasjon til å komme seg gjennom skolen og ut i arbeidslivet☺️ du kan få mer støtte fra Lånekassen om du venter barn eller har barn, så ville sjekker det ut litt! Gratulerer så mye, og det er HELT normalt å være litt nervøs i starten. Det går seg fort til ❤️

Anonymkode: 893c2...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har far mulighet til å ta permisjon siste semester så du får fullført på tiden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk barn mens jeg tok 1. året av bacheloren, tok ikke permisjon. Synes det var tungt, men alt går hvis man bare ønsker det. Ville nok ikke gjort det igjen

Anonymkode: 12b36...6e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker