Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 Jeg er 37 år og ungene mine har nå begynt å få øynene opp for slalom. Mannen min har ski og lærer dem opp, men jeg har jo lyst til å være med litt jeg også... Han sier jeg bør kjøpe egne ski og begynne i det små... men jeg er livredd heisen og for å drite meg ut t.o.m i et barnetrekk... Gode råd mottas med takk!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Aldri for gammel. Jeg er 40 og prøvde slalomski for første gang for 2 år siden. Kjempemoro. Nå har jeg kjøpt meg egne ski og begynner å få taket på det. Fikk litt hjelp i starten av en tålmodig samboer både i skiheisen og i bakken.
La Guapa Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Min pappa startet da han var nesten 60 og er kjempe-flink. Kjøp utstyr og lei instruktør en dag! Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 Eller lei utstyr og instruktør en dag! Instruktøren vil hjelpe deg slik at du ikke dummer deg ut med heisen og sånn! Det er gøy! Kom igjen!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Takk for svar og god oppmuntring! Jeg tror jeg kjøper utstyr selv, men hvordan virker dette med instruktør? Vi er to uerfarne damer som skal på tur med ungene. Kan vi leige en instruktør sammen vi da? ....at han/hun hjelper oss om hverandre? Hvor mye koster det sånn ca.?
Far til 2 Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 37 ??? Hadde du vært det dobbelte kunne jeg forstått at du var redd for lårhalsen. Men om du begynner med "pensjonist tendenser" i din alder er jeg redd du kan gå glipp av mye morro. Det er M A N G E voksne som ikke er noe objekt for olympiatoppen, men som likevel begynner med alpint etter den første puberteten. Heisen lærer du deg helt fint etter noen få dager. Og så bør du unne ungene latteren når du kommer som en snøball nedover Dette klarer du kjempefint. Lei ski første sesongen. Jeg lover at du blir fort "hekta"
Gjest nybaktmor Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Trodde det var den fysiske formen som var avgjørende og ikke alderen.. jeg er eldre enn deg og står på telemark.. og i bakken er det alle aldersgrupper som prøver seg på både slalom og telemark og vanlige ski i slalombakken.. de fleste driter seg ut i skitrekket og i bakken.. tilogmed jeg som har brukt den aktivt i alle år sliter avogtil med å komme med i skitrekket.. lykke til.. kan anbefale deg å prøve det!
Gjest christineemily Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Ja, jeg og gir deg min varmeste anbefaling! Jeg har stått på slalåm siden jeg var 12, mannen min prøvde ikke før han var nesten 30. Allerede første sesongen ble han flinkere en meg . Det er kjempegøy, go for it :-D !
Gjest Miloine Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 (endret) å nei da, du er da ikke for gammel for å stå på slalom. eller mener du at du er for gammel til å lære det nå? Jeg og søsteren min tok slalomtimer sammen og vi hadde det kjempeartig. Vi startet i barnebakken, ble gradvis bedre og vips så var vi i voksenbakken/familieløypa Dette er vel 4 år siden, og jeg er i dag 35 og hun 38. Unga våres (og faren vår han er 62 år) suser forbi oss, men det spiller ingen rolle, vi kjører i vårt tempo og vi storkoser oss. Den skiheisen ser nok skumlere ut enn den er. Lykke til! Endret 11. januar 2006 av Miloine
Caramba Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 Jeg har herjet i barnebakkene rundt omkring før jeg tok steget til de stoooooore bakkene. Alt i en alder av rundt 30.... Lei utstyr først, du... Ikke vits å kjøpe med en gang. Instruktør er veldig lurt, jeg ble instruert av en kompis og hadde ikke fått teken på det uten litt coaching.
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2006 #11 Skrevet 11. januar 2006 Kjør på trådstarter! Du er ikke for gammel! Det er jo kjempemorsomt at familien har en felles interesse slik at dere kan finne på noe sammen.
~sikka~ Skrevet 11. januar 2006 #12 Skrevet 11. januar 2006 Synes som de andre her at du skal hoppe i det. Lykke til og kos deg :D PS: Det staves slalÅm - slalom er det engelske ordet
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #13 Skrevet 12. januar 2006 Om 5 år er du fremdeles ung! Og da kan du være superflink på slalåm! Det tar ikke lang tid å lære hvis du er innstilt på det og bruker nok tid i bakken i starten. Vær oppmerksom på at du blir sliten i beina (ofte vondt) de første dagene. Det er ikke noe galt med beina dine eller støvlene, men musklene som ikke er vant til denne påkjenningen. Hvis du ikke gir deg men biter tennene sammen blir det helt fint før du vet ordet av det.... Lykke til, flott med foreldre som kan delta med barna sine på aktiviteter
Helene Skrevet 13. januar 2006 #14 Skrevet 13. januar 2006 Hopp i det. Vær tålmodig, og hold deg i barnebakken til du har fått den første balansen på plass. Bruk gjerne instruktør, men husk; du har god tid. Dette er kjempegøy!!! Glem alderen din og bare kos deg. Lykke til :-D
Gjest j79 Skrevet 13. januar 2006 #15 Skrevet 13. januar 2006 Møtte en gang en bestefar i bakken. Tipper han var noen og sytti år. Han hadde begynt med snowboard for å få bedre kontakt med barnebarna. Alder er bare et tall! Stå på og kom deg i bakken. Lykke til!
Floja Felíz Skrevet 13. januar 2006 #16 Skrevet 13. januar 2006 Hehehe, jeg skjønner hva du mener. Når man står i bakken og ikke vet helt hvilken fot man skal flytte på og ser en treåring suse forbi, så føler man seg straks litt gammel og klønete.. Det har jeg erfart! Men du kan jo heller prøve å tenke på at du er der ute og gjør en innsats for å delta sammen med barna dine, og det er ikke alle som gidder det! Jeg synes det er tøft, og man er ALDRI for gammel! Det er jo et godt eksempel for barna at du tør å prøve noe nytt også. Stå på, bryt barrierer, og lykke til!!
Diktern Skrevet 13. januar 2006 #17 Skrevet 13. januar 2006 Jepp, slalåm, heter det. Vi kan da ikke begynne å skrive opprinnelige norske ord på en engelsk måte?
Gjest gjest Skrevet 13. januar 2006 #18 Skrevet 13. januar 2006 Ikke for gammel! Mange i min familie begynte i den alderen Et tips er å kjøpe litt kortere ski enn vanlig for din høyde (som er like høyt som deg selv), lettere å svinge med (både enklere og ikke så slitsomt), bedre kontroll. Juniorski er en fin ting, opptil 164 cm og billigere!
Gjest baby-E Skrevet 13. januar 2006 #19 Skrevet 13. januar 2006 man blir aldri for gammel for å lære noe nytt! Slalom er jo kjempe artig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå