Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så merkelig, og vi er altfor gamle til dette. Den ene ca 40, den andre litt over. Vi har kjent hverandre i 12 år eller noe og jeg har lenge tenkt at vi er hverandres nærmeste utenom familiemedlemmer.

I går hadde altså vedkommende bursdag. Vi har snakket om det tidligere i uka. Jeg har spurt om vedkommende har noen planer i forbindelse med bursdagen og vi har snakket litt om en Facebook-problemstilling i forbindelse med bursdagen.

Men jeg hadde null planer om å gratulere. Vedkommende er nemlig helt elendig på å gratulere meg. Iløpet av årene vi har kjent hverandre har det kanskje kommet et par gratulasjoner og det har ikke vært den helt store interessen i forbindelse med at jeg fyller år. Jeg skulle ikke gratulere på Facebook, og hvis det ble en telefonsamtale måtte jeg sørge for at vi ikke kommer inn på temaet. Og vedkommende ringte i går kveld. Ble en litt rar samtale som handlet mest om meg og mitt siden jeg sørget for å ikke spørre om helga i det hele tatt.

Vedkommende er ikke særlig aktiv på Facebook og ser kanskje ikke at jeg har bursdag, men bør være mulig å passe på når jeg har bursdag, gratulere og bry seg litt om sine nærmeste.

Da jeg hadde bursdag i år ringte vedkommende meg, som skjer ganske ofte. Da sa vedkommende noe sånt som "hadde ikke du bursdag for et par uker siden?" uten at det var i en sammenheng. Nice... Sa nei, det er i dag, og da tvang jeg egentlig fram en sjelden gratulasjon.

Null interesse for å feire bursdagen til vedkommende med meg virker det som. Skulle visst få besøk av en annen denne helga, og de har kanskje feiret, evt sammen med flere og ikke med meg. Når jeg får vite det, så stiger ikke akkurat lysten til å gratulere.

Anonymkode: 9a6c6...729

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er smålig. Man gratulerer andre med dagen. Ta heller opp at du blir såret av at hun glemmer din bursdag. 

Anonymkode: 62637...d2f

• Liker 34
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er smålig. Man gratulerer andre med dagen. Ta heller opp at du blir såret av at hun glemmer din bursdag. 

Anonymkode: 62637...d2f

En konfrontasjon er helt utelukket. Jeg vil ikke si at jeg er såret, men jeg synes at hele bursdagsgreia mellom oss er veldig merkelig. Jeg har det ikke sånn med andre av mine nærmeste, og jeg kan overhodet ikke tenke meg at vedkommende har noen nærmere enn meg mtp venner, så det ville vært naturlig å bry seg mer.

Samtidig har jeg tenkt at grunnen til at vi står hverandre nærmest er at jeg dekker et bestemt behov. Vedkommende trenger noen å ringe til, vil ha innspill på ting og har rett og slett et sosialt behov som jeg dekker. Men virker ikke som at jeg er førstevalget mtp fest/uteliv. Blir litt av det også, men vedkommende skulle nok ideelt sett heller vært med andre. Jeg har forsåvidt tenkt litt i de samme baner om vedkommende, men jeg har ikke så mange andre å være med i fest/uteliv-sammenheng.

AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig fordi du har gjort det merkelig i hodet ditt........

Anonymkode: a8219...33c

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde gratulert 🤷‍♀️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Curiousine skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde gratulert 🤷‍♀️ 

... en person som tilsynelatende gir blaffen i din bursdag? 

Om vedkommende ikke følger med på Facebook er det bare å notere seg datoen på annet vis, sørge for å få gratulert og vise litt interesse.

Aner ikke hva vedkommende tenker om at jeg ikke gratulerer og ikke bryr meg. Om det virker som at jeg har glemt det, om det er bevisst, at jeg er en dårlig venn osv. Men bør jo reflektere litt rundt det, tenke hvordan man selv har håndtert dette med gratulasjoner og feiring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

... en person som tilsynelatende gir blaffen i din bursdag? 

Om vedkommende ikke følger med på Facebook er det bare å notere seg datoen på annet vis, sørge for å få gratulert og vise litt interesse.

Aner ikke hva vedkommende tenker om at jeg ikke gratulerer og ikke bryr meg. Om det virker som at jeg har glemt det, om det er bevisst, at jeg er en dårlig venn osv. Men bør jo reflektere litt rundt det, tenke hvordan man selv har håndtert dette med gratulasjoner og feiring.

Altså, ja. Jeg hadde gratulert selv om hun ikke gratulerer meg. Er hun litt distrè? Jeg noterer aldri ned når andre har bursdag, bruker å bli minnet på det på facebook, og selv ikke da husker jeg det alltid. Men jeg blir jo gratulert uansett, selv om jeg kanskje glemte av gangen før, og motsatt. 

Bare la det ligge tenker jeg, men om det plager deg så er eneste løsning å snakke med henne om det. Kanskje hun ikke liker oppmerksomhet? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så bestevennen din er litt surrete og dårlig på å huske bursdager? Og da tenker du at det beste du kan gjøre, er å gjøre akkurat det samme? 

Sikkert logisk i hodet ditt, men det gir ingen mening om du faktisk ønsker en oppmerksomhet på din egen bursdag og også husker hennes. 

Hvorfor ikke bare akseptere at venninnen din er som hun er, og så kan du heller være slik som er naturlig for deg? Det har jo ingen hensikt å legge unaturlige føringer for seg selv. 

Anonymkode: 95cca...792

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett i èn ting - dere er altfor gamle til å holde på sånn som dette. Dette er tenåringsdrama.

Anonymkode: 0aacc...6c3

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dette er så merkelig, og vi er altfor gamle til dette. Den ene ca 40, den andre litt over. Vi har kjent hverandre i 12 år eller noe og jeg har lenge tenkt at vi er hverandres nærmeste utenom familiemedlemmer.

I går hadde altså vedkommende bursdag. Vi har snakket om det tidligere i uka. Jeg har spurt om vedkommende har noen planer i forbindelse med bursdagen og vi har snakket litt om en Facebook-problemstilling i forbindelse med bursdagen.

Men jeg hadde null planer om å gratulere. Vedkommende er nemlig helt elendig på å gratulere meg. Iløpet av årene vi har kjent hverandre har det kanskje kommet et par gratulasjoner og det har ikke vært den helt store interessen i forbindelse med at jeg fyller år. Jeg skulle ikke gratulere på Facebook, og hvis det ble en telefonsamtale måtte jeg sørge for at vi ikke kommer inn på temaet. Og vedkommende ringte i går kveld. Ble en litt rar samtale som handlet mest om meg og mitt siden jeg sørget for å ikke spørre om helga i det hele tatt.

Vedkommende er ikke særlig aktiv på Facebook og ser kanskje ikke at jeg har bursdag, men bør være mulig å passe på når jeg har bursdag, gratulere og bry seg litt om sine nærmeste.

Da jeg hadde bursdag i år ringte vedkommende meg, som skjer ganske ofte. Da sa vedkommende noe sånt som "hadde ikke du bursdag for et par uker siden?" uten at det var i en sammenheng. Nice... Sa nei, det er i dag, og da tvang jeg egentlig fram en sjelden gratulasjon.

Null interesse for å feire bursdagen til vedkommende med meg virker det som. Skulle visst få besøk av en annen denne helga, og de har kanskje feiret, evt sammen med flere og ikke med meg. Når jeg får vite det, så stiger ikke akkurat lysten til å gratulere.

Du er barnslig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at dette er barnslig oppførsel. Men du er jo klar over det selv så hvorfor gidder du å oppføre deg sånn? Var det forresten noe spørsmål du hadde i tråden din eller ville du bare dele at du er en utrolig umoden og smålig 40 åring? 

Anonymkode: d7a2a...31b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bestevennen din er litt surrete og dårlig på å huske bursdager? Og da tenker du at det beste du kan gjøre, er å gjøre akkurat det samme? 

Sikkert logisk i hodet ditt, men det gir ingen mening om du faktisk ønsker en oppmerksomhet på din egen bursdag og også husker hennes. 

Hvorfor ikke bare akseptere at venninnen din er som hun er, og så kan du heller være slik som er naturlig for deg? Det har jo ingen hensikt å legge unaturlige føringer for seg selv. 

Anonymkode: 95cca...792

Jeg vet ikke om det handler om å være surrete, eller om det er manglende interesse som er hovedproblemet.

Selv tenker jeg at jeg gratulerer de som gratulerer meg, som med en gratulasjon viser at man synes det er hyggelig, at man er nære nok til å gratulere hverandre.

Jeg gratulerer i utgangspunktet slik andre gratulerer meg, bortsett fra at jeg ikke ringer. Jeg kunne ringt denne personen, som et unntak, siden vi trolig er hverandres nærmeste, men gjør jo ikke det når det ikke er noen interesse for bursdagen min. De som gratulerer på Facebook får gratulasjon på Facebook, de som gratulerer på Messenger/sms får gratulasjon der osv. Og jeg sjekker faktisk om en person gratulerte meg og hvordan hver gang, for å vite om jeg skal gratulere og evt hvordan.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg Ts 🌸

Anonymkode: 8f183...432

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du la på en 0 for mye på alderen. 4 år. 

Anonymkode: efda1...ab4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende ringte meg nå og begynte å snakke om gaver og gratulasjoner, så da måtte jeg nesten gratulere. Jeg bare sa at jeg kanskje glemte å gratulere da vi snakket i tlf i går. Latet som at det ikke var bevisst.

Skrevet

Høres rart ut å holde telling og regning på sånt 😂

Har noen bursdag og jeg vet om det så gratulerer jeg dem med dagen. Jeg noterer ikke ned hvem som gratulerer meg på min dag, og tilpasser gratulasjoner deretter... Det er en hyggelig gest, ikke et regnskap som skal gå opp? 

Om hun er en god venninne ellers hadde jeg ikke lagt vekt på slike småting.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du 14 år?

Anonymkode: 6f953...36c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

.

Jeg gratulerer i utgangspunktet slik andre gratulerer meg, bortsett fra at jeg ikke ringer. Jeg kunne ringt denne personen, som et unntak, siden vi trolig er hverandres nærmeste, men gjør jo ikke det når det ikke er noen interesse for bursdagen min. De som gratulerer på Facebook får gratulasjon på Facebook, de som gratulerer på Messenger/sms får gratulasjon der osv. Og jeg sjekker faktisk om en person gratulerte meg og hvordan hver gang, for å vite om jeg skal gratulere og evt hvordan.

Dette er ekstremt sært, ts!! 

Så når din venninne Kari har bursdag i juli, blar du deg tilbake til din egen bursdag i november og sjekket om hun gratulerte deg på fb, sms, messenger e l. Og hvis Kari glemte det, så lar du være å gratulere selv om du husker hennes bursdag? 😂😂😂

Anonymkode: 3cc43...921

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vedkommende ringte meg nå og begynte å snakke om gaver og gratulasjoner, så da måtte jeg nesten gratulere. Jeg bare sa at jeg kanskje glemte å gratulere da vi snakket i tlf i går. Latet som at det ikke var bevisst.

Hva er hensikten din med denne tråden?

Anonymkode: 0aacc...6c3

AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (2 timer siden):

Høres rart ut å holde telling og regning på sånt 😂

Har noen bursdag og jeg vet om det så gratulerer jeg dem med dagen. Jeg noterer ikke ned hvem som gratulerer meg på min dag, og tilpasser gratulasjoner deretter... Det er en hyggelig gest, ikke et regnskap som skal gå opp? 

Om hun er en god venninne ellers hadde jeg ikke lagt vekt på slike småting.  

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ekstremt sært, ts!! 

Så når din venninne Kari har bursdag i juli, blar du deg tilbake til din egen bursdag i november og sjekket om hun gratulerte deg på fb, sms, messenger e l. Og hvis Kari glemte det, så lar du være å gratulere selv om du husker hennes bursdag? 😂😂😂

Anonymkode: 3cc43...921

Sånt finner jeg ut iløpet av et halvt minutt. Sjekker Facebook, Messenger og sms kjapt. Da har jeg allerede en viss formening om hvorvidt vedkommende har gratulert og hvor.

Ja, jeg dropper de som ikke gratulerte sist, selv om de gratulerte tre år på rad etc, og da er det ikke utenkelig at vedkommende dropper meg igjen og sånn går nu dagan. For alt jeg vet har personen dette handler om tatt et mer bevisst valg som følge av at jeg knapt har gratulert disse årene. Jeg har andre venner som jeg alltid gratulerer og som alltid gratulerer meg.

Har en kusine som gratulerer av og til, mens broren hennes, fetteren min, gratulerer sjeldent. Da er det henne jeg gratulerer om hun gratulerte sist, mens han gratulerer jeg svært sjeldent. Ikke utenkelig at de har snakket om det, at hun forteller at jeg gratulerte og så har jeg for eksempel ikke gratulert ham de siste tre årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...