AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #21 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alle disse setningene starter som regel med «vi». «Vi griller». Grilling hører familielivet eller tosomheten til, det er en sosial greie. Som singel merkes dette veldig vært år. Jeg har en bitteliten veranda, og kunne sikkert fått plass til en bitteliten elektrisk grill, men det er ikke så sjarmerende å grille alene. Så nei, jeg griller ikke hver dag, jeg griller aldri. Anonymkode: 657de...c53 Jeg griller også når jeg er alene. Har en liten gassgrill og storkoser meg med grillmat. Anonymkode: 17045...87d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 19. juni 2023 #22 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det eneste som er i tilbudsavisene er grillmat. Dette dominerer også diskene på butikken om dagen. Jeg er ikke så glad i grillmat og ikke er det spesielt sunt heller. Mange av "grill"produktene er ultraprossesert mat med masse salt. "Svir du maten på grill dannes det to typer giftige stoffer, heterosykliske aromatiske aminer, og PAH-forbindelser (polysykliske aromatiske hydrokarboner). Dette er stoffer som kan forårsake kreft. De heter gentoksiske karsinogener og er skadelig for kroppens arvemateriale." Anonymkode: 93e91...6f9 Ja vi griller nesten hver eneste dag om sommeren. Nei, vi svir sjeldent maten. Verken på grillen eller på komfyren. Det har hendt at vi har klart å svi mat, men det er vel sjeldent folk svir maten daglig 🤷♀️ Vi griller svært sjeldent mange av disse «grillproduktene» du nevner som jeg antar er ferdig marinerte kjøttstykker m.m. I tillegg så kan man ikke gå rundt å være redd for absolutt alt som betegnes som kreftfremkallende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #23 Del Skrevet 19. juni 2023 bib_84 skrev (28 minutter siden): Så enig! Tenkte på det senest i går, grilling er så kaotisk 😆 Kaotisk med grill?Kan du utdype litt?Rareste jeg har hørt. Anonymkode: 2da7c...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #24 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Alle disse setningene starter som regel med «vi». «Vi griller». Grilling hører familielivet eller tosomheten til, det er en sosial greie. Som singel merkes dette veldig vært år. Jeg har en bitteliten veranda, og kunne sikkert fått plass til en bitteliten elektrisk grill, men det er ikke så sjarmerende å grille alene. Så nei, jeg griller ikke hver dag, jeg griller aldri. Anonymkode: 657de...c53 Det blir iallfall ikke koselig å grille med den innstillingen. Jeg griller ofte alene også, enten når jeg er alene hjemme eller er på tur alene. Anonymkode: 763a3...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #25 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kaotisk med grill?Kan du utdype litt?Rareste jeg har hørt. Anonymkode: 2da7c...65d Ikke meg du spør, men jeg er enig i at det er kaotisk. Du skal lage maten samtidig som du spiser. Jeg gjør aldri det til vanlig, setter meg ned ved siden av komfyren eller koketoppen, og forsyner meg etterhvert som maten er ferdig 🙃 Jeg synes også det er skikkelig uhygienisk med rått og stekt kjøtt om hverandre, fett som drypper, skitne grillrister, fluer… Men noen synes tydeligvis at det er stas. Anonymkode: 1a6f7...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #26 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg er enig i at det er kaotisk. Du skal lage maten samtidig som du spiser. Jeg gjør aldri det til vanlig, setter meg ned ved siden av komfyren eller koketoppen, og forsyner meg etterhvert som maten er ferdig 🙃 Jeg synes også det er skikkelig uhygienisk med rått og stekt kjøtt om hverandre, fett som drypper, skitne grillrister, fluer… Men noen synes tydeligvis at det er stas. Anonymkode: 1a6f7...182 Da vet jeg ikke hvordan du lager mat, men når jeg griller eller lager mat på kjøkkenet så lager jeg maten først og så spiser den. Det er jo ikke uhygienisk når fettet drypper av kjøttet heller🤷♀️ i mitt hode så er det jo enda bedre enn at kjøttet ligger i sitt eget fett i stekepannen om man tenker sunnhet. Jeg gjør rent grillristen før hver gang jeg griller. Har aldri opplevd at det er fluer svirrende rundt oppi grillen når jeg griller (har dog opplevd det på kjøkkenet når jeg har laget mat der 🤔) Jeg pleier heller ikke legge rått og stekt kjøtt oppi hverandre, på samme måte som når jeg steker kjøtt på komfyren 🤷♀️ Anonymkode: 763a3...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #27 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg er enig i at det er kaotisk. Du skal lage maten samtidig som du spiser. Jeg gjør aldri det til vanlig, setter meg ned ved siden av komfyren eller koketoppen, og forsyner meg etterhvert som maten er ferdig 🙃 Jeg synes også det er skikkelig uhygienisk med rått og stekt kjøtt om hverandre, fett som drypper, skitne grillrister, fluer… Men noen synes tydeligvis at det er stas. Anonymkode: 1a6f7...182 Vi griller ferdig, setter oss ved bordet, løper aldri frem og tilbake mellom bord og grill. Like lite som at vi løper frem og tilbake mellom spisebord og platetopp. Grilloverflaten er på 300 grader, du trenger å være mindre bekymret for hygiene her, enn i en stekepanne. Anonymkode: 749f4...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juni 2023 #28 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaotisk med grill?Kan du utdype litt?Rareste jeg har hørt. Anonymkode: 2da7c...65d Det er nok mest i mitt hode at det blir kaotisk, ettersom jeg strever med å gjennomføre oppgaver som har mange trinn og/eller er ukjente (har mulig ADHD). Vi griller ikke så ofte, dermed er det ikke rutine, og å ta fram grillen, fyre den opp, vente på at den blir klar osv er ting som kommer i tillegg til selve grillingen og serveringen. Synes også det er mer pes å rengjøre grillen enn en stekepanne. I tillegg må man passe på at barna ikke kommer borti grillen når de henger rundt og maser på pølse, samtidig som det egentlig er for varmt ute for meg (jeg tåler ikke stekende sol og sterk varme så godt, og vi har bare plass til grillen der det som regel er solsteik). Så ja, det er kanskje rart, men for meg er det så mye mer avslappende å bare lage maten på kjøkkenet og ta den med ut på skyggesiden for å spise 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #29 Del Skrevet 19. juni 2023 bib_84 skrev (20 minutter siden): Det er nok mest i mitt hode at det blir kaotisk, ettersom jeg strever med å gjennomføre oppgaver som har mange trinn og/eller er ukjente (har mulig ADHD). Vi griller ikke så ofte, dermed er det ikke rutine, og å ta fram grillen, fyre den opp, vente på at den blir klar osv er ting som kommer i tillegg til selve grillingen og serveringen. Synes også det er mer pes å rengjøre grillen enn en stekepanne. I tillegg må man passe på at barna ikke kommer borti grillen når de henger rundt og maser på pølse, samtidig som det egentlig er for varmt ute for meg (jeg tåler ikke stekende sol og sterk varme så godt, og vi har bare plass til grillen der det som regel er solsteik). Så ja, det er kanskje rart, men for meg er det så mye mer avslappende å bare lage maten på kjøkkenet og ta den med ut på skyggesiden for å spise 😅 Da tror jeg ikke at jeg ville engasjert meg i en tråd om grilling 😅 Neida, sorry. Men her skal det grilles til 15 på fredag. Null stress. Og fantastisk å ta alt sølet og stekeosen utendørs. Anonymkode: 749f4...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #30 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da vet jeg ikke hvordan du lager mat, men når jeg griller eller lager mat på kjøkkenet så lager jeg maten først og så spiser den. Det er jo ikke uhygienisk når fettet drypper av kjøttet heller🤷♀️ i mitt hode så er det jo enda bedre enn at kjøttet ligger i sitt eget fett i stekepannen om man tenker sunnhet. Jeg gjør rent grillristen før hver gang jeg griller. Har aldri opplevd at det er fluer svirrende rundt oppi grillen når jeg griller (har dog opplevd det på kjøkkenet når jeg har laget mat der 🤔) Jeg pleier heller ikke legge rått og stekt kjøtt oppi hverandre, på samme måte som når jeg steker kjøtt på komfyren 🤷♀️ Anonymkode: 763a3...ac2 Du må jo være den perfekte griller! Ser lite av det i praksis. Anonymkode: 1a6f7...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #31 Del Skrevet 19. juni 2023 Vi griller nesten hver dag. Går som oftest i veganske burgere og pølser og grønnsaker som f.eks mais, blomkål eller aubergine. Også har vi salat, potetsalat, focaccia og annet godt til. Burgerne og pølsene er ultraprosesserte, men vi bryr oss ikke så mye om det. Mye verre ting man kan spise. Anonymkode: e527d...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. juni 2023 #32 Del Skrevet 19. juni 2023 (endret) På hytta griller vi gjerne hver dag, hjemme 1-3 ganger i uka, avhengig av været. På lite hyttekjøkken er det mer behagelig å flytte kjøkkenet ut. Endret 19. juni 2023 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #33 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du må jo være den perfekte griller! Ser lite av det i praksis. Anonymkode: 1a6f7...182 Den gruppa er like dårlige inne på kjøkkenet. Kaotisk, søl og brent mat. Anonymkode: 749f4...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #34 Del Skrevet 19. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg griller aldri. Hater å grille. Det er mye bedre å lage maten ferdig, og spise i ro og mak (gjerne ute i hagen), enn å løpe frem og tilbake og sjekke at maten ikke blir svidd. Anonymkode: 1a6f7...182 Kjenner meg ikke igjen. Vi griller mye, men løper da ikke frem og tilbake? Legger alt vi skal spise på slik at det blir ferdig samtidig. Fjerner det fra grillen og setter på bordet. Hva er det egentlig som gjør at du må frem og tilbake til grillen mens dere spiser? Anonymkode: 5077f...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå