AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Jeg har vært gift med mannen min i 14 år så det er jo ikke akkurat spennende lenger. Jeg savner den følelsen av å rett og slett bli kåt når vi kysser eller han stryker på meg. Jeg savner å få orgasme lett og uten å holde på i år og dag. Noen tips til hvordan gnisten og lysten skal komme tilbake? Vi er veldig flinke til å kose, ta på hverandre, ikke bare seksuelt altså, men kjærtegn og klemmer i hverdagen. Hverdagen fungerer veldig fint uten stress. Trenger tips! Jeg elsker han så høyt, men jeg tenner jo ikke lenger 😔 Anonymkode: 3e079...5e4 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Tenner du på andre menn da? Hvordan vite at det er han som er lite tiltrekkende for deg og ikke din egen hormonstatus etc. som er bremsen? Anonymkode: 5ff02...4f0
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Hvis det kommer ei ny dame og legger an på mannen din tenker jeg tilknytningshormonene kikker inn i høygir og tilknytningssex oppstår. Anonymkode: 96a72...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Dette er ikke helt ukjent. For mange damer trenger en mann på se opp til, beundring være tilstede for at de skal tenne. At han er snill, rydder, vasker , bidrar, god far, blomster, lager middag, romantisk osv får ikke blodet til å bruse. Husker ei venninne av kona som gikk fra mannen uten at hun hadde en eneste negativ ting å si om han, hun sa faktisk at hun skulle ønska han var utro så hun fikk en legitim grunn til å gå. Men han var en bra mann på alle måter, men hun tente ikke på han. Samtidig er nok damer generelt mer "rastløse" enn menn. Det må skje noe. Nye gardiner, nytt kjøkken, nytt bad, nye farger på soverommet osv. Hva med en hund!?!? Ting må skje og ting må gå fremover. Egentlig burde en mann finne opp seg selv hver 6 mnd gjennom hele forholdet slik at nyforelsket hormoner oppstår og damehjernen er klar for tilknytning sex som gjerne oppstår i nyforelska perioden. Når mannen er sikret synker lysten. Sex 3 ganger om dagen kommer aldri igjen, inntil hun treffer en ny mann. Så starter syklusen igjen. Ikke lett å være mann heller. Prøve å starte denne romraketten som får stadig mer kompliserte kodelåser for å starte rakettmotoren.. Anonymkode: 96a72...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Dette er dessverre ting som aldri kommer tilbake når det først har begynt å ebbe ut. Samlivsterapi-industrien har lenge prøvd å innbille folk noe annet, men det er ren illusjonisme. Anonymkode: ab44b...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er ikke helt ukjent. For mange damer trenger en mann på se opp til, beundring være tilstede for at de skal tenne. At han er snill, rydder, vasker , bidrar, god far, blomster, lager middag, romantisk osv får ikke blodet til å bruse. Husker ei venninne av kona som gikk fra mannen uten at hun hadde en eneste negativ ting å si om han, hun sa faktisk at hun skulle ønska han var utro så hun fikk en legitim grunn til å gå. Men han var en bra mann på alle måter, men hun tente ikke på han. Samtidig er nok damer generelt mer "rastløse" enn menn. Det må skje noe. Nye gardiner, nytt kjøkken, nytt bad, nye farger på soverommet osv. Hva med en hund!?!? Ting må skje og ting må gå fremover. Egentlig burde en mann finne opp seg selv hver 6 mnd gjennom hele forholdet slik at nyforelsket hormoner oppstår og damehjernen er klar for tilknytning sex som gjerne oppstår i nyforelska perioden. Når mannen er sikret synker lysten. Sex 3 ganger om dagen kommer aldri igjen, inntil hun treffer en ny mann. Så starter syklusen igjen. Ikke lett å være mann heller. Prøve å starte denne romraketten som får stadig mer kompliserte kodelåser for å starte rakettmotoren.. Anonymkode: 96a72...a6e Dette har jeg lest her inne før. Helt riktig, da. 😉 Anonymkode: 49c4a...00c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er dessverre ting som aldri kommer tilbake når det først har begynt å ebbe ut. Samlivsterapi-industrien har lenge prøvd å innbille folk noe annet, men det er ren illusjonisme. Anonymkode: ab44b...ea3 Sant. Er der selv. Har prøvd absolutt alt. Ingenting virker. Enten må jeg skilles og begynne på nytt, eller så må jeg innfinne meg med at sexlivet er dødt. Anonymkode: 49c4a...00c 1
ClausSaus Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er ikke helt ukjent. For mange damer trenger en mann på se opp til, beundring være tilstede for at de skal tenne. At han er snill, rydder, vasker , bidrar, god far, blomster, lager middag, romantisk osv får ikke blodet til å bruse. Husker ei venninne av kona som gikk fra mannen uten at hun hadde en eneste negativ ting å si om han, hun sa faktisk at hun skulle ønska han var utro så hun fikk en legitim grunn til å gå. Men han var en bra mann på alle måter, men hun tente ikke på han. Samtidig er nok damer generelt mer "rastløse" enn menn. Det må skje noe. Nye gardiner, nytt kjøkken, nytt bad, nye farger på soverommet osv. Hva med en hund!?!? Ting må skje og ting må gå fremover. Egentlig burde en mann finne opp seg selv hver 6 mnd gjennom hele forholdet slik at nyforelsket hormoner oppstår og damehjernen er klar for tilknytning sex som gjerne oppstår i nyforelska perioden. Når mannen er sikret synker lysten. Sex 3 ganger om dagen kommer aldri igjen, inntil hun treffer en ny mann. Så starter syklusen igjen. Ikke lett å være mann heller. Prøve å starte denne romraketten som får stadig mer kompliserte kodelåser for å starte rakettmotoren.. Anonymkode: 96a72...a6e Korrekt. Eneste jeg vil påpekt er at kvinner blir rastløse når balansen mellom trygghet og spenning tipper for langt mot trygghet over tid. Nøkkelen er at forholdet må være trygt, men ikke for trygt. Esther Perel har beskrevet dette godt i boken "Mating in Captivity".
Fremmed fugl Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært gift med mannen min i 14 år så det er jo ikke akkurat spennende lenger. Jeg savner den følelsen av å rett og slett bli kåt når vi kysser eller han stryker på meg. Jeg savner å få orgasme lett og uten å holde på i år og dag. Noen tips til hvordan gnisten og lysten skal komme tilbake? Vi er veldig flinke til å kose, ta på hverandre, ikke bare seksuelt altså, men kjærtegn og klemmer i hverdagen. Hverdagen fungerer veldig fint uten stress. Trenger tips! Jeg elsker han så høyt, men jeg tenner jo ikke lenger 😔 Anonymkode: 3e079...5e4 Så flott, Du lever et hyggelig liv sammen med enn mann som du elsker. Du skriver ikke noe om avsmak mot sex, eller problemer med pliktsex. Så tenker du og dere har flotte forutsetninger. Livet og han må bli mer "spennende". Som ikke skjer automatisk. Et første spørsmål vedrørende tips, er han med på det, eller tenker du å kjøre en forbedring uten at han skal vite det? Neste spørsmål, det er hvordan er det med kropp og funksjon hos dere begge. Noe som du tenker kunde forbedres? Så et lite konkret tips om dater. Starter hva dere ikke skal gjøre. - Dere skal ikke dra på deres favorittsted og bestille den mat dere vet dere liker, for å så se på klokken da barnevakten skal hjem. Det blir kum smør på flesk med den forutsigbare hverdagen. - Men noe nytt, gjerne sånn planlagt spontant, og passe uansvarlig. Selvfølgelig med hotell (også om hotellet er 10 min gange fra der dere bor, blir da en uansvarllig bonus å bruke penger på det). Avspasering fra lunsj å ta en spontan dagsfylla. Ta en tur til en by der dere aldri har vært (Notodden er undervurdert), show, ut å fly.... du skjønner tegningen.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 For min del fungerer det å ha fokus på nytelsen ved sex. Begynner jeg å fokusere på å bli kåt umiddelbart eller spenning vet jeg at jeg faller inn i en tankerekke som ikke er bra i et langt forhold, for slik umiddelbar kåthet bare man ser eller tenker på noen er urealistisk etter langt forhold, og at man skal kjenne på veldig spenning det samme. Så jeg pleier forhold til meg selv og min kropp, forholdet til mannen generelt, og angående sex er det nytelsen ved det som har mitt fokus. Gjerne optimalisere det gjennom kommunikasjon også. Med andre ord, jeg er bevisst på hvilke tanker jeg og fokus jeg har. Synes ikke det er særlig vanskelig heller, for har god øvelse i slikt generelt i livet. Jobben ikke alltid moro, men ha fokus på det bra ved den. Familien min ikke alltid perfekte, men ha fokus på det bra. Ja god innstilling må til angående det meste egentlig. Anonymkode: 0f7d4...536 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå