AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #1 Skrevet 19. juni 2023 Hei vurderer å kontakte jurk ifm rådgivning ved samlivsbrudd og foreldretvister, har noen her erfaring med jurk? Anonymkode: 47d9c...3e4
Blod Skrevet 19. juni 2023 #2 Skrevet 19. juni 2023 Jeg fikk hjelp i forbindelse med identitetstyveri, veldig fornøyd med dem - de tok meg på alvor.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Ja de er utrolig hjelpsomme. En ordning vi skal være uendelig takknemlig for! De hjalp meg ifbm fengselsrett Anonymkode: 85389...8b5
c_buk Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Kjenner flere som har bidratt i JURK. Veldig flinke folk og de tar utfordringer på alvor. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 c_buk skrev (1 time siden): Kjenner flere som har bidratt i JURK. Veldig flinke folk og de tar utfordringer på alvor. Er det bare å ringe dem? Må ikke avtale time først? Anonymkode: 52ed2...3cb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 Leser på nettet at flere klager på jurk og sier at jurk ikke hjelper, men bare gir noen brosjyrer Anonymkode: 52ed2...3cb
c_buk Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det bare å ringe dem? Må ikke avtale time først? Anonymkode: 52ed2...3cb Bare å ringe. Eventuelt sende inn skjema via nettet. Man kan møte opp, men jeg synes det gir mer mening å ringe eller ta kontakt via skjema først.
c_buk Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leser på nettet at flere klager på jurk og sier at jurk ikke hjelper, men bare gir noen brosjyrer Anonymkode: 52ed2...3cb De er ikke perfekte. Men de pleier å være behjelpelige om man holder seg innenfor sakene de tar. Man kan lese om hva slags saker de ikke tar på nett, og de blir ofte kontaktet angående saker det står eksplisitt at de ikke tar.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 c_buk skrev (4 minutter siden): De er ikke perfekte. Men de pleier å være behjelpelige om man holder seg innenfor sakene de tar. Man kan lese om hva slags saker de ikke tar på nett, og de blir ofte kontaktet angående saker det står eksplisitt at de ikke tar. Har jeg misforstått eller noe? Jeg trodde at man kunne ringe dem, snakke litt, få noen råd. Men da jeg ringte i dag, spurte de om fullt navn, adresse osv. fordi man «forteller ting i dag, men får ingen svar i dag, bare en e-post om cirka 3 uker». Hva slags hjelp er det? Anonymkode: 52ed2...3cb
Hareena Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 Kan det tenkes at jusstudenter som driver med frivillig arbeid har sommerferie? 4
c_buk Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har jeg misforstått eller noe? Jeg trodde at man kunne ringe dem, snakke litt, få noen råd. Men da jeg ringte i dag, spurte de om fullt navn, adresse osv. fordi man «forteller ting i dag, men får ingen svar i dag, bare en e-post om cirka 3 uker». Hva slags hjelp er det? Anonymkode: 52ed2...3cb Kommer sikkert an på saken det. Står en del info her https://foreninger.uio.no/jurk/ Og dette er snakk om jusstudenter. Ikke ferdigutdannede jurister eller advokater. Man bør jo legge forventningene deretter. Alle de ulike områdene de tilbyr hjelp innen er jo områder som man i arbeidslivet spesialiserer seg på. Å forvente at de skal kunne svare på alt innen alt på stående fot er urealistisk. Sikkert derfor de trenger litt svartid på en del spørsmål. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 c_buk skrev (2 minutter siden): Kommer sikkert an på saken det. Står en del info her https://foreninger.uio.no/jurk/ Og dette er snakk om jusstudenter. Ikke ferdigutdannede jurister eller advokater. Man bør jo legge forventningene deretter. Alle de ulike områdene de tilbyr hjelp innen er jo områder som man i arbeidslivet spesialiserer seg på. Å forvente at de skal kunne svare på alt innen alt på stående fot er urealistisk. Sikkert derfor de trenger litt svartid på en del spørsmål. Nei, jeg forventer ingen superfancy svar med en gang, det jeg ønsker er en telefonprat, med en som lytter, som forstår, som sikkert har hørt om lignende saker før…Er det mye å be om? Anonymkode: 52ed2...3cb
c_buk Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg forventer ingen superfancy svar med en gang, det jeg ønsker er en telefonprat, med en som lytter, som forstår, som sikkert har hørt om lignende saker før…Er det mye å be om? Anonymkode: 52ed2...3cb Du høres litt kranglete ut, så jeg kan forstå at det kan være vanskelig for en student som jobber frivillig å håndtere deg. Det du etterspør fordrer jo at vedkommende har erfaring og faglig trygghet. Og så vil jo også verdien av den type hjelp være liten. Upresise juridiske råd er jo meningsløse, så jeg synes det høres forsvarlig ut at de trenger litt tid til å utforske. Skal de se til lignende saker må du jo oppsøke tidligere dommer eller rettspraksis. Og den informasjonen sitter ingen med innenfor såpass mange rettsområder som de forvalter. Så da må de gjøre litt research. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg forventer ingen superfancy svar med en gang, det jeg ønsker er en telefonprat, med en som lytter, som forstår, som sikkert har hørt om lignende saker før…Er det mye å be om? Anonymkode: 52ed2...3cb For mye å be om? Husk ar dette er unge mennesker som bruker fritiden sin til juridisk bistand. De er ikke en sosialtjeneste eller samtalepartner. Anonymkode: 67e7d...1ce 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For mye å be om? Husk ar dette er unge mennesker som bruker fritiden sin til juridisk bistand. De er ikke en sosialtjeneste eller samtalepartner. Anonymkode: 67e7d...1ce Det var en godt voksen dame som svarte Anonymkode: 52ed2...3cb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 c_buk skrev (3 minutter siden): Du høres litt kranglete ut, så jeg kan forstå at det kan være vanskelig for en student som jobber frivillig å håndtere deg. Det du etterspør fordrer jo at vedkommende har erfaring og faglig trygghet. Og så vil jo også verdien av den type hjelp være liten. Upresise juridiske råd er jo meningsløse, så jeg synes det høres forsvarlig ut at de trenger litt tid til å utforske. Skal de se til lignende saker må du jo oppsøke tidligere dommer eller rettspraksis. Og den informasjonen sitter ingen med innenfor såpass mange rettsområder som de forvalter. Så da må de gjøre litt research. Jeg er kranglete, ja…Akkurat. Anonymkode: 52ed2...3cb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 Tror kanskje sosialkontoret er rette plass Anonymkode: 3df48...454 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tror kanskje sosialkontoret er rette plass Anonymkode: 3df48...454 ?? Anonymkode: 52ed2...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå