Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en del år siden ble mannen min forelsket i en venninne han traff gjennom en felles hobby. 

Dama var råsexy. Silikon, godt trent, pent ansikt, masse tatoveringer, lettkledd, selvsikker og interessant - egentlig alt han i utgangspunktet hater.

Han brukte mye tid og energi på henne. Jeg tok han ofte i å scrolle fb og Instagram med lettkledde bilder av henne. Han snakket mye med henne og om henne. Og de brukte en del tid sammen. En beundring jeg ikke har sett før. Men hun var lykkelig gift og ikke interessert i han på den måten. Hadde hun hatt de samme følelsene for han hadde han nok gått fra meg.

Jeg begynte å trene mye og spise lite. Gikk masse ned i vekt raskt. Så raskt at jeg havnet på sykehuset. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, blant annet bulimi og anoreksi. Så har ikke akkurat hatt det beste selvbildet. 

Etter dette ble liksom aldri forholdet vårt det samme. Jeg legger mye av skylden på meg selv. Jeg er ikke interessant nok, pen nok, selvsikker nok, slank nok, tiltrekkende nok. Selvtilliten mitt gikk fra ok til ekstremt dårlig.

Ofte går jeg med større klær for å skjule kroppen. Hater at han ser på meg naken. Alle lys slukket når vi har sex osv. Jeg var jo ikke sånn før 😬 og det plager meg at jeg ikke er mer som henne.....

Anonymkode: a007b...245

• Liker 1
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bare slå opp og finn noen bedre, hvis du ikke kan finne noen bare slå opp uans, dette er ingen kjæreste. Jobb med selvtilliten også.

Anonymkode: abf01...6c7

Vi er gift og har barn. Har gått mye og lenge i terapi for å bygge opp selvtilliten min igjen. Men når han viser liten interesse for meg over tid så faller alt litt sammen. 😕

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med mannen din om dette?

Har du forklart hvorfor du prøver å bli som henne?

Anonymkode: 6ef03...e3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du snakket med mannen din om dette?

Har du forklart hvorfor du prøver å bli som henne?

Ja 😕 han blir bare oppgitt hvis jeg sier noe om det. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å sammenligne deg. Jeg tipper han er lei av at du tar det opp og tenker på det til stadighet. Han vil være sammen med deg. Han velger deg faktisk hver dag. Du må stole på han og forholdet deres. 

Anonymkode: 922b6...29d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For en del år siden ble mannen min forelsket i en venninne han traff gjennom en felles hobby. 

Dama var råsexy. Silikon, godt trent, pent ansikt, masse tatoveringer, lettkledd, selvsikker og interessant - egentlig alt han i utgangspunktet hater.

Han brukte mye tid og energi på henne. Jeg tok han ofte i å scrolle fb og Instagram med lettkledde bilder av henne. Han snakket mye med henne og om henne. Og de brukte en del tid sammen. En beundring jeg ikke har sett før. Men hun var lykkelig gift og ikke interessert i han på den måten. Hadde hun hatt de samme følelsene for han hadde han nok gått fra meg.

Jeg begynte å trene mye og spise lite. Gikk masse ned i vekt raskt. Så raskt at jeg havnet på sykehuset. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, blant annet bulimi og anoreksi. Så har ikke akkurat hatt det beste selvbildet. 

Etter dette ble liksom aldri forholdet vårt det samme. Jeg legger mye av skylden på meg selv. Jeg er ikke interessant nok, pen nok, selvsikker nok, slank nok, tiltrekkende nok. Selvtilliten mitt gikk fra ok til ekstremt dårlig.

Ofte går jeg med større klær for å skjule kroppen. Hater at han ser på meg naken. Alle lys slukket når vi har sex osv. Jeg var jo ikke sånn før 😬 og det plager meg at jeg ikke er mer som henne.....

Altså hvor langt kam man gå iht å ikke være seg selv da. Du ødelegger jo jo alt rundt deg , for å prøve å være henne. Mens du egentlig burde ha kastet han ut for lengst.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke skal være bra nok å være seg selv.og nok selvrespekt til å hive noen ut, da de er utro mot deg

Anonymkode: ed7eb...990

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Han er emosjonell utro, men det er likevel han som blir oppgitt dersom du nevner noe om dine følelser. 

Selv om dere har barn, ville jeg sterkt vurdere å gå fra han. Han tar ikke hensyn til dine følelser. Kun sine egne. Vil du virkelig leve med en du ikke kan stole på? For har han gjort noe slikt én gang, kan du ikke stole på om han gjør dette dersom det dukker opp noe nytt og spennende igjen. 

Anonymkode: 44b6d...d4d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke deg. Du er sammen med en hund som jokker på alt som ser litt artig ut og har fraværende impulskontroll. Det eneste problemet du har er at du la ansvaret hos deg i stede for å spørre hva faen han driver med. Dette er hverken din feil, noe du kan ordne, eller ditt ansvar. 

Anonymkode: d12c8...0b5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er livet egentlig så mye bedre med ham i det da? 

Anonymkode: ba93d...516

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du bør jobbe litt med selvbildet ditt.

Anonymkode: 63152...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Veldig leit å lese historien din. Spiseforstyrrelser og alt som hører med er alvorlig og ingen quick fix. 

For meg høres det ut som at du legger for mye verdi i utseendet. Er det virkelig utseendet, en ytre faktor, som er viktigst? Hva med deg i seg selv. Du er viktig i deg selv. Du er bra nok. 

Historien om denne damen trigger deg. Du syns hun var så flott. Mannen blir lei/sur om du tar det opp. Alt er kjipt. 

Tenker du at hvis mannen din hadde overøst deg med komplimenter over en tid så hadde du blitt frisk og alt hadde blitt bra? Altså ytre verdier? 

Kan du istedenfor prøve å bygge deg opp igjen innenfra. Fortell deg selv hvor bra du er. At du er god nok. Du fortjener å spise god og sunn mat som er bra for kroppen din. Du fortjener å slappe av med mat og kjenne på at du er mett. Gjør lystbetonte aktiviteter. Gå på yoga eller det som du liker som gjør godt for deg. 

Du greier det. 

Anonymkode: 553bf...30e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Silikon og masse tatoveringer 🤮🤮

Anonymkode: 47c14...00b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

For ditt eget beste, gå videre uten mannen din.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Silikon og masse tatoveringer 🤮🤮

Anonymkode: 47c14...00b

Husk at "en manns søppel, en annen manns skatt".

Det DU ikke liker, er det sikkert mange andre som liker.

Slutt å tro at dine meninger er så viktig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Da tror jeg ikke du har kommunisert dette god nok.

Dere er trossalt gift. Hvorfor si "i gode og onde dager" om dere ikke faktisk skal prøve?

Begge to må ta seg en god dose TA SEG SAMMEN.

Mannen din kan ikke gi deg selvtillit, men han kan være med på å trygge deg.

Du må jobbe. Du er den som må få selvtillit innenifra. Terapi, forstå hvorfor det ytre er så viktig for deg.

Se på sofie elise, hun bruker 1 million på sitt utseende hvert år. Det er delte meninger om hennes utseende.

Hollywood fruer har ett svært glam team rundt seg, de ser ikke sånn ut hele tiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk en knekk av det man vel kan kalle emosjonell utroskap, det er forståelig. 

Dere har gått i parterapi, men tydeligvis ikke løst det. Det er ikke alltid det kan løses, noen ganger må den som ble bedratt forlate uansett om hen ikke har lyst, fordi utroskap handler ikke bare om tillit eller sjalusi, det kan virkelig gi selvbildet og selvtilliten en ordentlig knekk. 

Nå er du i en vond spiral hvor du føler du ikke kan bli bra nok for han, og ender opp med å gjøre ting som dytter han vekk.

Dere bør nok gå i terapi igjen for å prate om dette, for dette går ikke riktig vei nå.

Men helt ærlig - dersom du kjenner deg helt sikker på at du hadde blitt kastet på hue og ræva ut for henne hvis hun ville hatt han - det hadde jeg ikke ville levd med. Det kommer til å smadre deg helt.

Anonymkode: e90a8...fb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det kurs i selvtillit? Det må da finnes det? Føler med deg, men var det bedre om damen var stor, kort hår og små pupper?

Anonymkode: 92a5e...194

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finnes det kurs i selvtillit? Det må da finnes det? Føler med deg, men var det bedre om damen var stor, kort hår og små pupper?

Anonymkode: 92a5e...194

Ja, ts legger verdiene i utseende, jeg gjorde også det når jeg var yngre. 

Dette er en depresjon du aldri kommer ut av ts, for du kan aldri bli noen andre, hvis du legger verdien i å være noen andre, om du skjønner?

Den dagen du tenker "jeg som person er bra nok som jeg er, mine egenskaper og verdier er større enn bare utover kropp og utseende (ser du også har hatt spiseforstyrrelse og da er det lettere å legge vekt på utseende). Mannen min klikka og løp etter ei dame helt åpenlyst, jeg er både såret og ydmyket". 

Dette er på HAM. Og ikke pga noe du er eller ikke er.

Les deg opp om medavhengighet/codependency

Anonymkode: d12c8...0b5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen kan styre om de skulle få følelser for noen, enten de er i forhold eller ei. 
Men denne atferden her - å nære forelskelsen ved å henge med henne, og deretter scrolle på hennes lettkledde Instagram... Han var tydeligvis ikke flau over det heller, siden du oppdaget det. Egentlig har det ikke noe å si om han gjorde det foran deg eller ei, bare det at han med vilje næret følelsene er ille nok.

Det er ikke rart at du fikk en spiseforstyrrelse-relapse etter det her. Å se noen som er noe man ikke er selv, men som partner tydeligvis ønsker, for deretter å føle seg som andrevalget fordi hun ikke var interessert... Det er klart det har konsekvenser for deg. 

Hans emosjonelle utroskap og deretter parasosiale utroskap (dette med sosial media og sånt) er en big fucking deal. Å tilgi er én ting, men å glemme er en annen. Det er vanskelig å glemme sånt. Om du ikke klarer det, ville jeg vurdert meg ut av forholdet. Det er ikke gøy å alltid kjenne på en sånn "hva om"-greie med andre damer. 

Hvis jeg hadde ferska samboeren min i å ha en crush på noen som han ikke AKTIVT forsøkte å motarbeide, da hadde jeg vært ut døra.  

Anonymkode: f0b41...9f3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han hater interessante, veltrente, pene damer med god selvtillit? Den var ny.

Anonymkode: e0c8c...e65

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...