AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Søker råd her da jeg er blitt helt rådvill. Nylig brudd og hun har flyttet ut, 50/50 fordeling. De to siste helgene barnet på 4 år har vært hos henne, har hun ordnet barnevakt for selv å dra på byen. Ene helgen festival og andre helgen bursdagsfeiring. Kjenner det gnager langt inni sjela at hun ikke kan planlegge det bedre, å prioritere barnet de helgene barnet bor der. Redd for at dette blir en gjentagende greie. Jeg kunne selv ha vært barnevakt, men jeg jobber fulle uker når barnet ikke er hos meg, og derfor ble jeg ikke spurt. Hvordan kan jeg ta opp dette så skånsomt som mulig med henne? Anonymkode: 68b5e...8f6 2 6
Brunello Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Hva er problemet? Når man har barnet annenhver uke, vil det være noen helger en skal på noe og trenger barnevakt. Selvsagt dumt om den andre forelderen ikke blir spurt om vedkommende vil, men besteforeldre ønsker ofte også å være barnevakt. 34 1 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Hm, tjaa.. siden det bare har skjedd to ganger så ville jeg ha ventet litt. Kan være tilfeldigheter at det ble akkurat disse to helgene. Gjentar det seg flere ganger med hyppig frekvens så er jeg enig, det er ikke bra. Anonymkode: 7c65a...d7b 21 2
Tanuki Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Søker råd her da jeg er blitt helt rådvill. Nylig brudd og hun har flyttet ut, 50/50 fordeling. De to siste helgene barnet på 4 år har vært hos henne, har hun ordnet barnevakt for selv å dra på byen. Ene helgen festival og andre helgen bursdagsfeiring. Kjenner det gnager langt inni sjela at hun ikke kan planlegge det bedre, å prioritere barnet de helgene barnet bor der. Redd for at dette blir en gjentagende greie. Jeg kunne selv ha vært barnevakt, men jeg jobber fulle uker når barnet ikke er hos meg, og derfor ble jeg ikke spurt. Hvordan kan jeg ta opp dette så skånsomt som mulig med henne? Anonymkode: 68b5e...8f6 Det er snakk om TO helger. en bursdag og en festival. Så lenge barnevakten er ok så er ikke dette en krise. 24 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Søker råd her da jeg er blitt helt rådvill. Nylig brudd og hun har flyttet ut, 50/50 fordeling. De to siste helgene barnet på 4 år har vært hos henne, har hun ordnet barnevakt for selv å dra på byen. Ene helgen festival og andre helgen bursdagsfeiring. Kjenner det gnager langt inni sjela at hun ikke kan planlegge det bedre, å prioritere barnet de helgene barnet bor der. Redd for at dette blir en gjentagende greie. Jeg kunne selv ha vært barnevakt, men jeg jobber fulle uker når barnet ikke er hos meg, og derfor ble jeg ikke spurt. Hvordan kan jeg ta opp dette så skånsomt som mulig med henne? Anonymkode: 68b5e...8f6 Du skal ikke ta opp dette med henne i det hele tatt Anonymkode: 003d0...69f 28 3
Hansehan Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Du jobber fulle uker, inkluderer det helger? Hvis det fortsetter slik at hun alltid setter bort ungen i helgene og det medfører at du blir bekymret for omsorgen, så tenker jeg at det er innafor å be om et møte hos fvk. Det jeg ser så langt, er festival og bursdagsfeiring, og det er gjerne ting som er planlagt lang tid i forveien, og du skriver at bruddet er nytt. Har det vært barnevakt hele helgen, eller deler av den? La det ligge, enn så lenge. 13
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 Tanuki skrev (2 minutter siden): Det er snakk om TO helger. en bursdag og en festival. Så lenge barnevakten er ok så er ikke dette en krise. Det er 2 av 4 helger hun har hatt barnet etter hun flyttet ut... Anonymkode: 68b5e...8f6 2 2
Andro Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 La det ligge til etter sommeren du Å være aleneforelder er en ensom affære. Å takk ja til en burdag kan ikke ses som en synd akkurat. 30
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Jeg er enig med deg ts. Denne er sår. Kjenner selv til et barn som stadig måtte oppleve å bli nedprioritert når forelderen hadde samvær. 2 av 3 helger ble barnet plasser hos besteforeldrene slik at hun kunne feste eller reise. Det skjedde fra hun var 2-8 år. Da var hun så gammel at hun selv utrykket for mammaen at hun syns det var leit mammaen ikke ville være så mye med henne💔 Jeg kjenner også til en mor som krevde fullt samvær, men pga hun samtidig prioriterte karrieren, så foregikk mesteparten av samværet hos besteforeldrene.💔 Anonymkode: 4d21e...322 4 1
Lacy Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Så lenge barnet er overlatt til trygge omsorgspersoner er det lite du kan og bør gjøre. Dere er forskjellige og har ulike tanker om hva som er god oppdragelse. Er det innenfor lovens rammer er det faktisk greit uavhengig av hva du mener. Jo før dere lærer å akseptere at dere tilnærmer dere oppdragelse på ulik måte, jo før klarer dere å skape stabilitet for barnet i den nye tilværelsen. Det er det det handler om nå. Er råd på veien: Det dere ikke klarte å løse eller endre når dere var et par kommer dere ikke til å klare å endre ved hverandre nå når dere har gått fra hverandre. 6 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 Planlegge bedre? Ringe arrangørene og be de flytte festivalen til en helg hun ikke har barn? Eller be bursdagsbarnet flytte bursdagsfesten? Dette er jo spesielle ting. Skulle skjønt at du reagerte om det bare var en tur på byn. Anonymkode: b8bcc...f9e 32 5
Hansehan Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 Lacy skrev (15 minutter siden): Er råd på veien: Det dere ikke klarte å løse eller endre når dere var et par kommer dere ikke til å klare å endre ved hverandre nå når dere har gått fra hverandre. Dette er noe av det smarteste jeg har lest på lenge, og jeg synes alle skilte foreldre burde printe det ut og henge det på kjøleskapet sitt. Helt uavhengig av problemstillingen i denne tråden. Kudos! 7 1 4
Hansehan Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 Lacy skrev (20 minutter siden): Så lenge barnet er overlatt til trygge omsorgspersoner er det lite du kan og bør gjøre. Dere er forskjellige og har ulike tanker om hva som er god oppdragelse. Er det innenfor lovens rammer er det faktisk greit uavhengig av hva du mener. Jo før dere lærer å akseptere at dere tilnærmer dere oppdragelse på ulik måte, jo før klarer dere å skape stabilitet for barnet i den nye tilværelsen. Det er det det handler om nå. Er råd på veien: Det dere ikke klarte å løse eller endre når dere var et par kommer dere ikke til å klare å endre ved hverandre nå når dere har gått fra hverandre. Bare for å si det: resten av innlegget var også bra, altså! 2
Tanuki Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det er 2 av 4 helger hun har hatt barnet etter hun flyttet ut... Anonymkode: 68b5e...8f6 Men hva så da? Det var en bursdag og en festival, ikke en fylletur på by'n. Så lenge det ikke blir en gjentagene greie så er det null grunn til å lage konflikt av det her. 13
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #15 Skrevet 19. juni 2023 Dette er ingenting å reagere på TS..... Flisespikkeri. La det ligge. Punktum. Anonymkode: 01342...148 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #16 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er 2 av 4 helger hun har hatt barnet etter hun flyttet ut... Anonymkode: 68b5e...8f6 Festivaler bestilles jo gjerne veldig god tid i forveien. Og bursdager er jo når de er. Mulig hun sitter der full i dårlig samvittighet selv. Eller at hun tar det helt med ro, da hun vet at barnet er hos en trygg omsorgsperson og koser seg. Anonymkode: cac8e...fc6 11 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #17 Skrevet 19. juni 2023 Sjalu? Dette har du ingenting med! Har dere 50/50 fordeling? Anonymkode: 33c02...972 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #18 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Søker råd her da jeg er blitt helt rådvill. Nylig brudd og hun har flyttet ut, 50/50 fordeling. De to siste helgene barnet på 4 år har vært hos henne, har hun ordnet barnevakt for selv å dra på byen. Ene helgen festival og andre helgen bursdagsfeiring. Kjenner det gnager langt inni sjela at hun ikke kan planlegge det bedre, å prioritere barnet de helgene barnet bor der. Redd for at dette blir en gjentagende greie. Jeg kunne selv ha vært barnevakt, men jeg jobber fulle uker når barnet ikke er hos meg, og derfor ble jeg ikke spurt. Hvordan kan jeg ta opp dette så skånsomt som mulig med henne? Anonymkode: 68b5e...8f6 Hvordan mener du hun skal planlegge det bedre? Be arrangørene å flytte det til helgene hun kan? Be bursdagsbarnet finne en annen dato? Du kunne heller vært tilstede og stilt opp, byttet helg eller jobbet med forholdet så dere kan ha bedre kommunikasjon og hjulpet hverandre. At hun er borte med sine ting betyr ikke hun er borte hele helgen, og hva som om hun var - jeg tenker du er sår pga bruddet og bør klare legge det til side for barnet ditt. Anonymkode: 67e81...890 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Skrevet 19. juni 2023 Du fremstår som sjalu. Barnet har godt av å være litt hos besteforeldre, tanter og onkler. I det dere gikk fra hverandre så har du 0 bestemmelser iht hva mor gjør og omvendt. Moren trenger nå litt etter bruddet å være med venner og ha en feel good time med dem. Og det er ikke unormalt. Jeg skjønner du fortsatt føler på at du har noe du skal ha sagt om henne slik. Men det har du ikke. Gå videre, glem det. Som bonus mor to ganger. Så var de ene mora avhengig av barnepike for både fest og jobb. Uten familie i nærheten, ble det mange i venneflokken. Og nye hver gang. Da sa vi at vi heller kan ha de ekstra. Dvs jeg. Siden faren jobbet borte i uka. At unger er hos øvrig familie, har de bare godt av. Spesielt om hun ikke hat det så bra nå, iht bruddet med deg Anonymkode: f7ade...893 9
Apekatten Skrevet 19. juni 2023 #20 Skrevet 19. juni 2023 Jeg ser ikke problemet. Det er ikke hver helg det er festival eller bursdag, og når dere har 50/50 fordeling, så er hun mye sammen med barnet resten av uken. Hvis det er besteforeldre som er barnevakt, så er det jo veldig positivt for de og barnet også. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå