Gå til innhold

Flyalarm eller no ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som hørte en alarm gå av nå? den var så høy at man måtte høre den over store deler av Oslo Vest.... eller er det bare her...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er onsdag og klokka er 12. Da er det vanlig at varslingssirenene testes.

Hilsen Lille meg

Skrevet

De tester alarmen i dag, ja.

Skrevet

Det begynte kl 12, og nå kom det en gang til noen minutter etter.. Skal se om jeg finner noe om at det skulle være en øvelse eller noe i dag....

Skrevet

I Bergen også, driv på endå. Høyrte på radio1 at det var ein prøve for tilfeller som krig eller noko sånt...

Skrevet

Ååååå... Var det det det var?:)

Har nettopp flyttet til en større by jeg nå,

så jeg har ikke hørt det før.... ;)

Skrevet

Okey daså:)

Gjest Madeline
Skrevet

Den sirenen betyr :viktig melding, hør på radio (eller noe lignende). Skrur du nrk p1 når alarmen går så vil du få forklaringen. Det er vanlig at heimevernet tester ut alarmen en gang i blandt.

Skrevet

Når var det slik sist? Er det ein spesiell grunn for at dei testar det akkurat NO? :overrasket:

Skrevet

Jeg sjekker alltid klokka når en slik alarm går, er klokka 12 vet jeg at det er en øvelse. (Ikke det at jeg har opplevd annet )

Gjest Primula
Skrevet

Sånne øvelser har de rett som det er. Sikkert et par-tre ganger i året tipper jeg. Bor heldigvis på et sted hvor det ikke høres nå. Da jeg bodde i trondheim, bodde vi rett ved sirenen og det bråkte noe helt utrolig.

Skrevet

Hmm, har budd i Bergen i 5 år no, og har aldri høyrt det før...

Skrevet

Signalene testes to ganger hvert eneste år; andre onsdag i januar og andre onsdag i juni, kl.12.

Skrevet

Jeg og hørte det i dag Det var utrolig høyt og varte leeenge! Grr :sur:

Skrevet

Jeg synes det er en hyggelig lyd, jeg. Det minner meg om da jeg var liten og alene hjemme med mamma på formiddagen og hun fortalte meg hvorfor flyalarmen gikk, hvor nærmeste bomberom var osv. Men jeg kunne kanskje klart meg uten øvelsen i dag. Ettersom jeg sitter på en lesesal..

Skrevet
Jeg og hørte det i dag Det var utrolig høyt og varte leeenge! Grr  :sur:

Syns nå det er bra at de tester det og at folk reagerer på det jeg da. Hva om vi virkelig skulle trenge de og de ikke funker for de ikke er testet de siste 10 årene. Eller få vet hva det betyr når alarmen går for de aldri har hørt det før.

Skrevet

Hørte den også i dag!

Men sist gang satt jeg på et kontor i andre enden av bygningen og der dem tester var rett over gården så jeg skvatt så jeg trodde jeg skulle hoppe gjennom taket! Var sinnsykt høyt!

Skrevet

hjelper lite med flyalarm når halvparten av oss ikke aner hva det er for noe når det tuter ute? :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...