AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Jeg synes personlig at organisasjonen er høyst problematisk og jeg vil ikke gå i en Pride-parade hvis den er arrangert av FRI. Og ja, jeg er homofil. Jeg og de andre homofile vennene jeg har tenker det samme. Det kan enklere den tiden homoparadene simpelt handlet om menneskerettigheten til å elske det kjønnet man vil. Nå har tidene virkelig forandret seg, og jeg føler at når man går i en parade under FRI, så er det forventet at man automatisk er enig med alle av FRIs idealer. Anonymkode: 1c37e...439 15 4
Hannah80 Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Jeg stiller meg svært kritisk til FRI. 17 1 3
Andro Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Pride er en folkebevegelse som ikke er eid av noen. Det er en kampbevegelse, der transpersoner og kinkstere alltid har vært sentrale, og som jeg har 100% sympati med. Fri er en demokratisk medlemsorganisasjon, som skal ivareta et bredt spekter av hensyn. Som medlem er du med å forme politikken i Fri som du vil. Organisasjonen har etter hvert fått stor kompetanse, og jobber med både forskning, kunnskapsformidling og politisk påvirkningsarbeid. Å ikke være enig med 100% av det en så bred organisasjon mener er ikke et gyldig påskudd for å sverte en folkebevegelse. Jeg er i all hovedsak enig med det Fri står for og driver med, men det er alltid nyanser. Jeg tror ikke på at ts er hverken homofil eller har en rekke homofile venner som mener dette. Pride har aldri handlet bare om å få elske den man vil, men om å få være den man er. Jeg er møkklei det maset om kjærligheten, og higen etter å tre heteronormative idealer ned over homofile. Det er virkelig ikke frigjørende å forvente at alle ønsker å gifte seg med en person, få 1,4 barn og Volvo. Single rundbrennere, fetisjfolk, polyamorøse og andre raringer i queerfellesskapet er kjernen i rettighetskampen, og den tar vi felles. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Andro skrev (11 minutter siden): Pride er en folkebevegelse som ikke er eid av noen. Det er en kampbevegelse, der transpersoner og kinkstere alltid har vært sentrale, og som jeg har 100% sympati med. Fri er en demokratisk medlemsorganisasjon, som skal ivareta et bredt spekter av hensyn. Som medlem er du med å forme politikken i Fri som du vil. Organisasjonen har etter hvert fått stor kompetanse, og jobber med både forskning, kunnskapsformidling og politisk påvirkningsarbeid. Å ikke være enig med 100% av det en så bred organisasjon mener er ikke et gyldig påskudd for å sverte en folkebevegelse. Jeg er i all hovedsak enig med det Fri står for og driver med, men det er alltid nyanser. Jeg tror ikke på at ts er hverken homofil eller har en rekke homofile venner som mener dette. Pride har aldri handlet bare om å få elske den man vil, men om å få være den man er. Jeg er møkklei det maset om kjærligheten, og higen etter å tre heteronormative idealer ned over homofile. Det er virkelig ikke frigjørende å forvente at alle ønsker å gifte seg med en person, få 1,4 barn og Volvo. Single rundbrennere, fetisjfolk, polyamorøse og andre raringer i queerfellesskapet er kjernen i rettighetskampen, og den tar vi felles. Jeg vet at Pride i seg selv er en bevegelse som ikke er eid av noen, men her i Norge så er det organisasjonen FRI som arrangerer mange Pride-arrangement, inkludert parader. Og til din opplysning, så er jeg faktisk homofil og jeg har både homofile og lesbiske venner. Om du ikke tror på dette fordi det er SÅ usannsynlig for deg at noen homofile kan ha andre meninger enn status quo, så kan du faktisk fucke off. Anonymkode: 1c37e...439 17 2 4
Andro Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Pride er ikke en konkurranse, men en markering av at vi er likt verdt, og at ulike personer kan fungere sammen som samfunn. Skal vi begynne å diskriminere og bakvaske hverandre internt, så svekker det hele bevegelsen. Jeg vet ikke hva du konkret er uenig med Fri om, men det finnes ingen organisasjon å slutte seg til på noe samfunnsområde som du kan regne med å være 100% enig med alt om. Handlingsprogrammet ser bra ut: https://www.foreningenfri.no/om-oss/fri-mener/arbeidsprogram-2022-2024/ Man kan naturligvis grave seg ned i detaljene i andre styringsdokumenter, for å finne noe å file på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 Jeg som lesbisk tenker det samme som TS og holder meg unna både FRI og Pride. Faktisk kjenner jeg kun en eneste homofil som deltar i noen form for Pride-feiring i år, alle de andre tenker som meg. Andro kan tro hva hun vil om det, det er likefullt sant. Anonymkode: 829c1...635 18 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 Er enig med deg,ts. Pride har jeg aldri deltatt i fordi jeg aldri har følt noe behov for det, jeg vokste opp med at det var greit å elske samme kjønn. Men nå har det blitt av prinsipp at jeg ikke deltar ,og det er pga. flere ting FRI står for. Skal delta om det blir arrangert en parade for LHB , for det mener jeg trengs nå. Er også lei av andre skeive som går med hodet oppi egen ræv som ikke vil høre på andres meninger. Aktivistene mener at det er som å banne i kirken, derfor er jeg glad for at flere tør å si ifra. Anonymkode: 58b5a...dd1 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 Andro skrev (18 timer siden): Pride er en folkebevegelse som ikke er eid av noen. Det er en kampbevegelse, der transpersoner og kinkstere alltid har vært sentrale, og som jeg har 100% sympati med. Fri er en demokratisk medlemsorganisasjon, som skal ivareta et bredt spekter av hensyn. Som medlem er du med å forme politikken i Fri som du vil. Organisasjonen har etter hvert fått stor kompetanse, og jobber med både forskning, kunnskapsformidling og politisk påvirkningsarbeid. Å ikke være enig med 100% av det en så bred organisasjon mener er ikke et gyldig påskudd for å sverte en folkebevegelse. Jeg er i all hovedsak enig med det Fri står for og driver med, men det er alltid nyanser. Jeg tror ikke på at ts er hverken homofil eller har en rekke homofile venner som mener dette. Pride har aldri handlet bare om å få elske den man vil, men om å få være den man er. Jeg er møkklei det maset om kjærligheten, og higen etter å tre heteronormative idealer ned over homofile. Det er virkelig ikke frigjørende å forvente at alle ønsker å gifte seg med en person, få 1,4 barn og Volvo. Single rundbrennere, fetisjfolk, polyamorøse og andre raringer i queerfellesskapet er kjernen i rettighetskampen, og den tar vi felles. Viktig at alle marsjerer i takt? Ellers kan man ikke være den legningen man påstår å være? Blir bare mer og mer spesielt dette. Fint at du vet hva ALLE homofile mener og tenker om diverse. Anonymkode: 6cfec...4cd 14
BobbySocks Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 Jeg er skeptisk til FRI, de er nok for radikale for mange. Jeg tror likevel på alt PRIDE står for og kommer til å kjempe for mangfold. Man kan heldigvis ha to tanker i hodet samtidig. 5
Andro Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Viktig at alle marsjerer i takt? Ellers kan man ikke være den legningen man påstår å være? Nå er det ts som ensretter, og ikke jeg. Endret 19. juni 2023 av Andro
Laraa Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 Jeg føler at vi trenger pride. For å si det sånn: jeg og vennene mine gikk i pride tog for to år siden og ble ropt jævla homser etter og en bil lot som om han skulle kjøre over oss ved å gi gass og så bråbremse flere viste oss fingeren eller ga oss obskøne bevegelser, men at det har gått for langt,ja . Når det i fullt alvor går inn for å kalle ammende chest feeding fordi det kan støte transkvinner å si breast feeding og du skal kunne gjette deg på om noen er hen hin, hun eller they alt etter hvordan de følte seg da de sto opp morgenen, men blir krenket hvis du sier feil, da har det gått for langt. Jeg synes vi trenger PRIDE, ingen er fri før alle er fri som det heter men ikke pride i den form den har blitt. Det virker mot sin hensikt 8 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 Jeg stemmer ikke på Arbeiderpartiet, men kan gå i 1. mai tog likevel. Anonymkode: 51111...667 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 Er det så mye mer naturlig å date noen av samme kjønn enn å bytte kjønn? Sånn egentlig? Anonymkode: eae86...20e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #15 Skrevet 19. juni 2023 Laraa skrev (11 minutter siden): Jeg føler at vi trenger pride. For å si det sånn: jeg og vennene mine gikk i pride tog for to år siden og ble ropt jævla homser etter og en bil lot som om han skulle kjøre over oss ved å gi gass og så bråbremse flere viste oss fingeren eller ga oss obskøne bevegelser, men at det har gått for langt,ja . Når det i fullt alvor går inn for å kalle ammende chest feeding fordi det kan støte transkvinner å si breast feeding og du skal kunne gjette deg på om noen er hen hin, hun eller they alt etter hvordan de følte seg da de sto opp morgenen, men blir krenket hvis du sier feil, da har det gått for langt. Jeg synes vi trenger PRIDE, ingen er fri før alle er fri som det heter men ikke pride i den form den har blitt. Det virker mot sin hensikt Vi trenger større aksept for homofile, spesielt i u-land, men trenger vi Pride? Må det gjøres via Pride-bevegelsen? Det er frustrerende at hver gang noen opplever noe form for diskriminering eller hets over legningen sin, så sier de (eller andre folk): "Dette er hvorfor vi trenger PRIDE!". Går det ikke an å kjempe for homofiles rettigheter uten å involvere Pride-bevegelsen? Pride er et totalt kaos som oftest bare skaper bare mer trøbbel enn nytte, spesielt her i Norge der det arrangeres under FRI. Homokampen kan tas uten alt regnbuekaoset, fjollete karnevalparader og kontroversielle kjønnssyn på slepet. Anonymkode: 1c37e...439 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #16 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er det så mye mer naturlig å date noen av samme kjønn enn å bytte kjønn? Sånn egentlig? Anonymkode: eae86...20e Selvsagt er det det. Homofili har bestandig eksistert. Å skifte kjønn er like unaturlig som å ta frivillig abort, sterilisering og å bruke prevensjonsmidler som kan ødelegge kroppen din. Anonymkode: 58b5a...dd1 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #17 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Selvsagt er det det. Homofili har bestandig eksistert. Å skifte kjønn er like unaturlig som å ta frivillig abort, sterilisering og å bruke prevensjonsmidler som kan ødelegge kroppen din. Anonymkode: 58b5a...dd1 Men husk at ikke alt som er naturlig er bra, og ikke alt som er unaturlig er ille. Vi kan ikke bruke "oppstår i naturen/oppstår ikke i naturen" som en målestokk på hva som er smart, sunt eller moralsk riktig. Kreft er naturlig, demens er naturlig, fluesopp er naturlig og naturkatastrofer er naturlige. Livreddende medisiner er unaturlige, klær som redder oss fra å fryse er unaturlige, kunstverk er unaturlige, bøker er unaturlige. Anonymkode: 1c37e...439 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #18 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men husk at ikke alt som er naturlig er bra, og ikke alt som er unaturlig er ille. Vi kan ikke bruke "oppstår i naturen/oppstår ikke i naturen" som en målestokk på hva som er smart, sunt eller moralsk riktig. Kreft er naturlig, demens er naturlig, fluesopp er naturlig og naturkatastrofer er naturlige. Livreddende medisiner er unaturlige, klær som redder oss fra å fryse er unaturlige, kunstverk er unaturlige, bøker er unaturlige. Anonymkode: 1c37e...439 Selvsagt. Det er mye som er naturlig som ikke er bra. Moder jord har dessverre ingen moral. Det jeg synes er ille nå og som jeg mener må stanses, er å dra barn inn i dette med kjønnsidentitet. Voksne folk får nå gjøre hva de vil med kroppen sin, men å presse det på barn mener jeg er sykt. Anonymkode: 58b5a...dd1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt. Det er mye som er naturlig som ikke er bra. Moder jord har dessverre ingen moral. Det jeg synes er ille nå og som jeg mener må stanses, er å dra barn inn i dette med kjønnsidentitet. Voksne folk får nå gjøre hva de vil med kroppen sin, men å presse det på barn mener jeg er sykt. Anonymkode: 58b5a...dd1 Ja, helt enig. Anonymkode: 1c37e...439 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #20 Skrevet 19. juni 2023 Andro skrev (20 timer siden): Pride er en folkebevegelse som ikke er eid av noen. Det er en kampbevegelse, der transpersoner og kinkstere alltid har vært sentrale, og som jeg har 100% sympati med. Fri er en demokratisk medlemsorganisasjon, som skal ivareta et bredt spekter av hensyn. Som medlem er du med å forme politikken i Fri som du vil. Organisasjonen har etter hvert fått stor kompetanse, og jobber med både forskning, kunnskapsformidling og politisk påvirkningsarbeid. Å ikke være enig med 100% av det en så bred organisasjon mener er ikke et gyldig påskudd for å sverte en folkebevegelse. Jeg er i all hovedsak enig med det Fri står for og driver med, men det er alltid nyanser. Jeg tror ikke på at ts er hverken homofil eller har en rekke homofile venner som mener dette. Pride har aldri handlet bare om å få elske den man vil, men om å få være den man er. Jeg er møkklei det maset om kjærligheten, og higen etter å tre heteronormative idealer ned over homofile. Det er virkelig ikke frigjørende å forvente at alle ønsker å gifte seg med en person, få 1,4 barn og Volvo. Single rundbrennere, fetisjfolk, polyamorøse og andre raringer i queerfellesskapet er kjernen i rettighetskampen, og den tar vi felles. Pride BURDE handle om å elske den man vil og om kjærlighet. Ikke om å være den man er. En pedofil bør ikke være den han er feks. Noen vil være katter og noen vil ikke ha et kjønn. Syntes du Hannibal Lekter burde være den han er også? Eller Putin? Hva med kannibaler? Anonymkode: dfbe2...454 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå