Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lurt er det å si sannheten til en døende person over hvor mye vedkommende har såret meg? 

Hvis dette vil gi meg ro.

Anonymkode: 9d12f...e6d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet - vedkommende skal .

Er ikke det straff nok ...?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det vil gi deg ro så sier det seg jo selv at det er lurt å gjøre det.

Men, uansett hva han eller hun har gjort.. vil du virkelig sitte der og fortelle, og la disse ordene ble de siste vedkommende hører før hn dør? Og som de andre pårørende er nødt til å høre og fordøye? 

Anonymkode: 5d764...6dc

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok helt an på.

Er vedkommende et rævhøl av verste sort, kan vedkommende dø vel vitende om at h*n er bunnslam og dette kan gjerne være det siste vedkommende får høre i sitt jordiske liv. Dette er da forbeholdt f.eks voldtektsforbrytere, pedofile, konebankere, psykopater og lignende.

Er vedkommende bare et vanlig rasshøl, ville jeg latt det ligge. 

Anonymkode: 0af9c...2a2

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lar det ligge og er et bedre menneske. 

Anonymkode: 30747...18f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg at noe godt kommer ut av dette. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at om man ikke har sagt fra i løpet av livet, er det lite å gjøre med det når døden først kommer. 

Anonymkode: 8c8f1...7e9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lurt er det å si sannheten til en døende person over hvor mye vedkommende har såret meg? 

Hvis dette vil gi meg ro.

Anonymkode: 9d12f...e6d

Ikke lurt i det hele tatt

Anonymkode: 54e56...625

• Liker 4
Skrevet

For en malplassert hevnens time.. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei du sier ikke vonde ting til en som skal dø. Ikke vær egoistisk 

Anonymkode: 91b65...630

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei du sier ikke vonde ting til en som skal dø. Ikke vær egoistisk 

Med unntak av vold og overgrep! 

• Liker 5
Skrevet

😳😳😳

Du har misforstått. Er de som ligger på dødsleiet som konfesserer ting de har gjort. Om de føler behov for det.

Du selv holder kjeft. Personen ligger for døden. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Akkurat det burde du ha fortalt lenge før vedkommende ligger på dødsleie. Når en person ligger for døden, er det ikke riktig tid å ta opp sånne ting. Hva mener du vedkommende skal gjøre med den informasjonen like før hun/han skal dø? 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Forstår ikke hvorfor du er på dødsleiet til en drittsekk.
Om det gir deg glede å tømme deg så er det sikkert greit, men spar andre for å overhøre det.
Du skal i alle fall ikke spille falskt med godord og "tilgivelser" du ikke mener.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har ikke et enkelt svar til deg, men jeg har jobbet i mange år med døende og det jeg kan si generelt er at de som har noe uoppgjort i livet (som de føler på selv, vel å merke) ofte er mer urolige, og det er vanskeligere å lindre symptomer. Der er det jo kanskje en åpning. Det er jo mange måter å si ting på, jeg er i en liknende situasjon der jeg ikke kommer til å se en av mine foreldre før den tiden kommer. Nettopp fordi denne personen ikke ser feil ved seg selv, og skylder alt (ingen kontakt på mange år) på oss rundt. Jeg orker ikke å ta det oppgjøret nå, nettopp fordi jeg vet at jeg ikke får respons, bare bråk. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å ta et fullt oppgjør når den dagen kommer, men kanskje si noe om at jeg kunne ønske ting hadde blitt annerledes, og at jeg håper personen har funnet fred. Kanskje jeg kommer til å si mer enn det men det må jeg kjenne på der og da. Det er jeg som skal leve videre. Så er det jo også litt forskjellig hva man legger i døende, kan jo være at personen er våken og "med". Eller mer eller mindre i koma. Jeg kommer ikke til å møte opp dersom personen er våken. Dette mennesket har gitt meg så mye psykiske plager, men likevel tror jeg at jeg vil være der på slutten. For min egen skyld. Helsepersonell er mer eller mindre opplært til å involvere pårørende, for eksempel spørre om de vil ta munnstell eller massere føttene. Det er helt greit å si nei til sånt.

Anonymkode: 91927...187

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med unntak av vold og overgrep! 

Finnes ikke unntak. Man lar vær å besøke den døende eller man holder kjeft. Har man ikke sagt noe før så er tiden ute.

Anonymkode: 433ad...729

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som en dårlig strategi spør du meg, vedkommende er allerede på vei ut og det er ikke engang sikkert at vedkommende er klar nok til å ta inn over seg hva du sier. Skal du ta et oppgjør, så velg et tidspunkt før og ha en exit strategi. Er dette f.eks et familiemedlem, så er det oftest kanskje best å bare kutte kontakten, blod er tykkere en vann er et tullete utsagn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer nok helt an på.

Er vedkommende et rævhøl av verste sort, kan vedkommende dø vel vitende om at h*n er bunnslam og dette kan gjerne være det siste vedkommende får høre i sitt jordiske liv. Dette er da forbeholdt f.eks voldtektsforbrytere, pedofile, konebankere, psykopater og lignende.

Er vedkommende bare et vanlig rasshøl, ville jeg latt det ligge. 

Anonymkode: 0af9c...2a2

Dette var godt sagt.

Anonymkode: 5a28e...562

AnonymBruker
Skrevet

Fyfaen å jævlig du er! Å kommentaren om «vist vedkommende er ett rasshøl» du skjønner jo at personen som har laget innlegget er en sadist? 

Anonymkode: 6f9a1...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (24 minutter siden):

Høres ut som en dårlig strategi spør du meg, vedkommende er allerede på vei ut og det er ikke engang sikkert at vedkommende er klar nok til å ta inn over seg hva du sier. Skal du ta et oppgjør, så velg et tidspunkt før og ha en exit strategi. Er dette f.eks et familiemedlem, så er det oftest kanskje best å bare kutte kontakten, blod er tykkere en vann er et tullete utsagn.

Det fulle utsagnet «blod er tykkere enn vann» kommer fra er  «The blood of the covenant is thicker than the water of the womb». 
Betydningen er litt omdiskutert men i grove trekk handler det om at erfarte bånd er sterkere enn bånd av slektskap.

Det er i samme kategori som at blodsbrødre eller krigere som har vert i samme kamp har sterke bånd selv slektstilknytning ikke kan bryte. 
Det samme kan sies om valgt familie og partnere.

Anonymkode: 8f037...e48

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...