Gå til innhold

Bli blått for "kaldt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg trenger litt tips til farger til bryllupet mitt.

Vi skal ha bryllupsfesten på Atlanterhavsparken i Ålesund, som er et kjempestort akvarium ved havet. Bordene blir satt opp midt inne i akvariet ved en gjenskaping av et idyllisk havnemiljø. Siden vi skal ha festen der har vi egentlig tenkt på å bruke hvitt, blått og litt sølv som gjennomgangsfarger i bryllupet, men jeg er litt redd for at det skal bli for "kaldt" i det store lokalet. Skal også ha masse stearinlys og minst mulig elektrisk belysning slik at fisketankene i akvariumet kommer til sin rett.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan ha havfarger som tema uten at det blir for kaldt?

Og hvis jeg skal ha hvitt som en av fargene, bør ikke kjolen også være relativt hvit da? Klarer ikke helt å se det for meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om sommaren treng du ikkje vere redd for at blått blir for kaldt trur eg. Sjå berre på Hellas, som er det "blå og kvite landet". Stearinlys vil også gjere stemninga varmare. Syns idéen din virka kjempe-stilig eg!!! :) Lukke til!!!

Skrevet

Åh, det høres fantastisk flott ut! Har vært der :)

Velg en god dyp blåfarge med varme i, så blir det bra :) Sølv vil kanskje være med og forsterke det kalde tenker jeg, men det kan jo bli bra og :)

Skrevet

Har også vært i Atlanterhavsparken, og det jeg husker best fra hele besøket er at det stinker fisk i hele akvariet (ikke så rart, kanskje.. ;) )...men seriøst det lukta helt pyton - hele tiden, hvordan blir det i forhold til bryllup da?

Skrevet
Har også vært i Atlanterhavsparken, og det jeg husker best fra hele besøket er at det stinker fisk i hele akvariet (ikke så rart, kanskje.. ;)  )...men seriøst det lukta helt pyton - hele tiden, hvordan blir det i forhold til bryllup da?

Var ingen fiskelukt når jeg var der ihvertfall... ;) Kanskje det akkurat hadde vært mating eller noe?

Skrevet

Supert at blått = bra. :)

Og ang fiskelukt så har ikke jeg merket det noen av gangene jeg har vært der, så det skal nok ikke bli noe problem. Tror du har vært uheldig med besøket da...

Skrevet

Det finnes både varme og kalde blåfarger, så du får prøve å finne en varm blåfarge.

Skrevet

synes du skal velge en blågrønn farge - farge fra havet.. Den er litt varmere enn lyse blå... Eller ta fargen fra blåskjell og f.eks bruk blåskjell som bordkort...

Blir nok knallbra!

Skrevet (endret)
synes du skal velge en blågrønn farge - farge fra havet.. Den er litt varmere enn lyse blå... Eller ta fargen fra blåskjell og f.eks bruk blåskjell som bordkort...

Blir nok knallbra!

Enig! Tror det kan bli fint med ulike blåsjatteringer - noe som skaper liv. Dersom alt - lys, servietter og bordort osv. er holdt i en og samme stramme blåfarge, kan det bli for kaldt. men blåfarge(r som går litt mer i havets nyanser blir nok fint.

Tror ikke det blir noe fiskelukt - er det på den "brygga" det skal dekkes opp, eller? Kult med bryllup på et sted itt utenom det vanlige.

Endret av hera
Skrevet

Ja, det var lurt med ulike blånyanser! Takk!

Det skal dekkes opp ved den brygga ja, vi håper at det vil fungere bra. Da blir det ut og finne fine blåfarger. Takk for gode tips jenter!!! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...