Gå til innhold

Hvordan være en god mor når....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man er mildt deprimert og utbrent (bekreftet av psykolog) og man ikke har familie eller nettverk å lene seg på... 😔

Anonymkode: 57606...1f9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst søke hjelp. Bli sykemeldt om det er mulig.

Fokus på det viktige: emosjonell kontakt, tilstedeværelse og regulere sinne.

Utover det er det et greit tidspunkt å ikke være så opptatt av å begrense skjermtid, spise bare sunn mat og delta på alt av organisert aktivitet.

Anonymkode: f825d...408

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du alenemor?

Anonymkode: 55730...7b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du alenemor?

Anonymkode: 55730...7b2

Ja :( barna har lite kontakt med far da han fokuserer på eget liv. Han vil aldri ha barna ekstra,  det er det bare jeg som har...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Først og fremst søke hjelp. Bli sykemeldt om det er mulig.

Fokus på det viktige: emosjonell kontakt, tilstedeværelse og regulere sinne.

Utover det er det et greit tidspunkt å ikke være så opptatt av å begrense skjermtid, spise bare sunn mat og delta på alt av organisert aktivitet.

Anonymkode: f825d...408

Prøver det, har nesten gitt helt slipp på regulering av skjermtid .. og det gjør meg vondt fordi det er ikke sånn jeg vil være som mor. Jeg hadde med meg barna på masse turer i naturen og masse gøy,  nå sitter bare alle å glor hjemme fordi jeg ikke har energi.

Jeg lager middag og sånn men har nesten gitt opp å lage lunsj og frokost til tenåringene, de må gjøre det selv 😔 jeg er redd for at det ødelegger barna over tid, at de blir helt avhengig av skjerm(vi er omtrent der) og at relasjonen våres får en alvorlig knekk...

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Sykemelding, ts ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja :( barna har lite kontakt med far da han fokuserer på eget liv. Han vil aldri ha barna ekstra,  det er det bare jeg som har...

Prøver det, har nesten gitt helt slipp på regulering av skjermtid .. og det gjør meg vondt fordi det er ikke sånn jeg vil være som mor. Jeg hadde med meg barna på masse turer i naturen og masse gøy,  nå sitter bare alle å glor hjemme fordi jeg ikke har energi.

Jeg lager middag og sånn men har nesten gitt opp å lage lunsj og frokost til tenåringene, de må gjøre det selv 😔 jeg er redd for at det ødelegger barna over tid, at de blir helt avhengig av skjerm(vi er omtrent der) og at relasjonen våres får en alvorlig knekk...

Ts

Du er ikke alene. Det er sånn her også. Kanskje enda verre🤷‍♀️Veldig avhengig av skjerm. Jeg orker ikke eller gidder ikke dekke på bordet til frokost. Prøver å lage middag å samles rundt bordet til middag. 
Orker ikke lenger å masse om spilling. 

Anonymkode: 22d7c...8b2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet om tenåringer må lage lunsj og frokost selv! Jeg og mine søsken smurte frokost og niste helt fra vi begynte på skolen (moren vår var opptatt av å gjøre oss selvstendige). Lagde også middag en dag i uken hver fra vi var 10-11 år. Kanskje du kan forklare at du er sliten og trenger litt mer hjelp fra dem? Nå har de vel straks sommerferie og god tid. Om du har råd kan du gi dem litt ekstra sommerpenger mot å hjelpe til mer hjemme? (Og ellers gjøre matlaging og husarbeid så enkelt som mulig - prioritere å komme dere ut i sola og forhåpentligvis få påfyll av energi?)

Stor klem - håper du blir bedre snart!

Anonymkode: 015da...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...